advies gevraagd voor Frankrijk met NL-taligen

Dag allen,
Juist terug van verlof, en uiteraard al aan het plannen voor volgend jaar.
Graag kreeg ik jullie advies en ervaringen voor volgend wensenlijstje voor 4 gezinnen met kinderen (verschillende skiniveau’s, van 2* tot …):

  • in Frankrijk
  • lessen via Franse skischool
  • graag ook met skibegeleiding of les voor de kinderen in de namiddag
    (aangezien de moeders niet goed genoeg skiën, en de vaders een ganse dag op pad gaan)
  • voor groepen van Nederlandstalige kinderen
  • skigebied voor goede en minder goede skiërs
  • hotel op of zeer dichtbij de piste
  • in Krokusverlof
  • goede bedden
  • medium luxe (***), aangezien wellicht te duur als we hoger mikken

Dit jaar waren wij met Intersoc in Courchevel, en dat was quasi perfect, zij het dat hun inschrijvingssysteem verhinderde dat alle 4 de gezinnen ingeschreven geraakten.
De animatie die zo’n organisatie biedt, is meegenomen, maar geen must (meer).

Wij zoeken net hetzelfde als bellaatje, dus alle info is welgekomen

Via een reisorganisatie alla skifriends, Josk, snowtravel, snowmania, flanderski,… vind je misschien wel iets binnen jullie wensen.

Dank Goeleg, ze hebben wellicht alles dat we nodig hebben, m.u.v. de lessen via de Franse Skischool (ze hebben telkens eigen monitoren). (maar die kunnen we dan natuurlijk wel bijbetalen)
Zucht, die competitieve kinderen toch, die hun sterretjes willen behalen :-)

Dank Goeleg, ze hebben wellicht alles dat we nodig hebben, m.u.v. de lessen via de Franse Skischool (ze hebben telkens eigen monitoren). (maar die kunnen we dan natuurlijk wel bijbetalen)
Zucht, die competitieve kinderen toch, die hun sterretjes willen behalen :-)

Bellaatje op 10 apr 2018 08:36

Ik snap het niet zo goed. Boek gewoon bij één van die organisaties, maar zonder de les via eigen monitoren. Dan boek je gewoon zelf nog lessen bij ESF.

weet niet of je al geboekt hebt.

maar prosneige les menuires / val thorens kan ik je aanraden. Nederlandstalige leraren. en kleine groepen van 10 kids. afgelopen jaar had mijn kind bij de 1ste ski ( 1 ste ster bij esf ) en hadden 10 kinderen met een franse leraar en een Nederlandse (stagiaire) jongen die alles vertaalde voor de kids , dus eigenlijk was het 1 op 5.

en de jongste zat in een groep van 6-8 kids . bij 3 /4 jarige en 3 leraren van nederlandse sprekend tot frans sprekend.
wij komen hier al een aantal jaar zijn echt tevreden, voor ons geen esf meer waar ze met 20 kids in 1 groep werden gestopt ( les menuires)

@bellaatje
haha wel leuk die sterren, elk jaar weer een feest als je er 1 tje bij kreeg :) en het gehaald had. Zeker de derde ster was de meest gevreesde vroeger …
en trots dat je er op was! en nu zijn mijn kids er super trots op. Ze hangen hier het hele jaar door in de woonkamer ( ze mogen niet weg van de kids :) ) maar allerbelangrijkste is dat ze er lol in hebben

@miepmiep geeft hier een hele goede tip die ik volledig kan onderschrijven. Combineer het geheel met een gecatered chalet en je hebt vrijwel nergens omkijken naar. Vermijd Hameau des Marmottes en Hameau de la Sapinière (beiden wat krap van opzet).

Gezien jullie eisen/wensen zou ik ook eens ijken naar één van de Franse clubbestemmingen:
Club Med (oa in Val Thorens)
Club vacances soleil ( oa in Les Menuires)

bon ski

Plaats een reactie