Galibier Thabor 17 maart - 24 maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Galibier Thabor

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/c9efcb4b7562fd4a0d574f35...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/6af41bb52efc40a86a38fd3f...

Kort samengevat, heel vervelend hier 😉

De sneeuwlaag boven de 2000m is nog niet bepaald dunner geworden. Ik zou zo terug willen!

Born to Ride

@shane. Zonnebrilalert.

Hahaha! Ja, ik probeerde mn lippen al op elkaar te houden 😉. Nobody can pull that off 😜.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane en @DrPhil: foei jongens zo maar iemand uitlachen… . :) LoL .en dat is slecht voor de ribbetjes en werveltjes hé :)

Born to run. B.S.

Het is even behelpen met de brillen.
Ik heb mijn geslepen zonnebril per ongeluk gebroken in mijn binnenzak. Dit is een fout exemplaar van vriendlief maar baal enorm en zie nu ook niet zo helder.

Maar gelukkig hebben wij wel het lef onszelf kenbaar te maken naar de wrange wereld 😉 met lachers.

Gelukkig wordt het lachen bestraft met corrigerende pijnscheutjes. 😁

Laten wij vooral niet vergeten dat wij zelf ook lachen op de foto’s en brillen dragen ter protectie van de ogen.

De ogen zijn heilig en geloof mij er zijn foto’s gemaakt zonder bril terwijl wij buiten stonden: geen succes.

Maar @Shane en @DrPhil waar zijn eigenlijk jullie knappe koppen te bewonderen? Ben eigenlijk wel benieuwd naar die knappe looks van jullie, met of zonder bril ik zit er klaar voor. 😉

https://youtu.be/zqME3i20qno

Dr. Phil, vanaf 1 januari, iedere werkdag, om 17.30 uur op RTL 5

@DrPhil tikkeltje jammer…😉

@dan58 mooie vakantie toegewenst en een goede reis!

Wij gaan rond 5uur rijden straks.
Nu even slapen na een fantastische dag.

Heel jammer om het weer te verlaten maar deze week was echt top qua sneeuw en weercondities.

Alles heel gehouden, zal dan mogelijk toch aan de zonnebril hebben gelegen.

Weer veilig thuis, wat een top week was dit. Ik ga eens rustig kijken naar alle foto’s en filmpjes die zijn gemaakt.

https://youtu.be/m7aUxLYPA-A

Voor degene die benieuwd is hoe onze auto-reis is verlopen. 😉

##Mirel020
Waaw dacht eerst dat dit beelden waren van deGo Pro op je helm van je eerste zwarte piste 😂

Born to run. B.S.

@dan58

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/6237fab60dc3c9cf7bb02797...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/24a31d7c5fbd305b685552eb...
https://cdn.wintersport.nl/forum/21/f42c2bb4f88e2ee31e15962d...
buiging van de ski’s beetje te zien.
Was prima te doen, lekkere buckels en prima sneeuw maar hoe is het bij jou/jullie?!

Wij zijn weer veilig thuis zoals je kan zien 😂

@Mirel020
Sjiek joh, die buiging is dat camber of rocker…moeten we effe aan DrPhil vragen😉
Hier alles toppie, kijk effe topic Livigno😎

Born to run. B.S.

@dan58 ik verbaas mij echt op de piste.

Je ziet echt, met alle respect, de meest kneuzige mensen op de duurste spullen staan. Je ziet het ook bij de verhuur mensen vallen over elkaar heen met de vraag: aiii want carveskies! No doos wones look better.

Een pizza met je Descente jas inclusief de zilvere spiegelski’s met goudkleurige bindingen ziet er nogal lachwekkend uit maar mijn Russisch is niet zo goed.

Ik kan echt genieten van de man/vrouw op de monoski met ‘het’ fluoriserende pak aan inclusief gesp, achterinstappers. Dan als extra de zonnebril met zij-blokkades en touwtje…😉

Volle bak naar beneden. Voor mij echt een ultiem vakantie geniet momentje.

Heel af en toe zie je nog wel eens zo’n oldschool supercrack, op oud materiaal en in oude prachtige jaren 80/90 kleding de sterren van de hemel skien, onderweg een babbeltje makend met alle pisteurs. Maar, die draagt ook echt geen helm boven die zonnebril hoor @Mirel020 ;).

Toch pik je de meeste echt goede skiers (locals) er direct in de rij al uit. Toch altijd net even andere (nog mooiere) gear dan de rest van het plebs, al is je punt wat betreft kneuzen met mooie spulletjes ook zeker waar :). Russen moet je niet naar kijken, die weten van gekkigheid gewoon niet wat ze met het geld aan moeten.

Verder zal ik mijn knappe koppie hier niet zo snel posten :P, maar zit er maar niet over in hoor. Ik ben echt geen lelijke papzak ;). Dan nog draag ik onder mijn helm altijd een mooie goggle. Mijn skills zijn namelijk niet van dien aard, dat ik overal mee wegkom :D.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane, volgens mij is de truc juist om als Nederlander de locals te imponeren met de skills…en wellicht de looks. ;-)
Al ga je in een oranje jumpsuit van die berg af, mijn aandacht heb je.
Hoe langer de latten hoe leuker ik het vind.
Dan denk ik al snel, ja die heeft echt (h)eerlijk ingeskied materiaal. :-) en dan even toekijken hoe zo iemand naar beneden suist.


(Dit is toch goud)…alhoewel ik een goede carve-techniek echt fantastisch vind.
Maar ik spot doorgaans niet zo heel veel echt goede skiers. Ik kan tamelijk enthousiast worden als ik in de lift er 1 spot waarvan ik denk: ja, kijk die kan het echt goed ipv toch een beetje dat ‘Nederlandse’ kijk mij eens lekker skiën.

Weet niet hoe dit nu overkomt maar ik post het gewoon, je zal mij wel begrijpen. Niet dat mijn skills zo boeiend zijn, ik kom lekker naar beneden en ach het beeldmateriaal heb je zelf bekeken.

Die Goggle wordt regelmatig door mijn vriend gewisseld zelfs over zijn zonnebril. Die helm kan niet meer, de skijas ook niet maar hij blijft ook een beetje in de modus, ooit wordt het weer mode ;-)
Druk kijkende naar iets anders maar dan wel in een goede uitverkoop het materiaal wordt slechts 2/3 weekjes per jaar benut. Met al die mode-kleurtjes die ieder jaar lijken te wisselen is het nog best een opgave om fashionable over te komen.

Ik moet de eerste mooie goggle nog tegenkomen. Het ziet er toch altijd een beetje sneu uit vind ik persoonlijk.
Ga je voor een olieglas, een kleurglas, een enorme toeter, tripple glass ik vind het iets hoor maar goed.

Mijn vriend heeft nogal maling aan wat gangbaar is en ik heb een te wit skipak en moet op zoek naar een nieuw monteur na de skibril-breuk.

Ben trouwens best benieuwd naar de skills, de looks geloof ik wel ;-)

Ach, wat is imponeren @Mirel020 … Er zijn natuurlijk ook locals die niet bijzonder goed zijn, die vinden dan dat je best leuk skiet voor een Hollander, maar als ik mezelf afzet tegen de plaatselijke slalom- of freestyle jeugd dan kan ik er natuurlijk echt geen hout van. En daar zijn er veel van :). En wat dacht je van de ongelooflijke souplesse waarmee je soms lokale 50- plussers op een zonnige dag in het terrein aan de gang ziet (lekker zonder helm en gear :)).

Als ik weer op de been ben, dan ben ik met enige regelmaat in Zoetermeer te vinden. Dan kom je toch een keer langs ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane je hebt helemaal gelijk. Voor wat betreft Zoetermeer dat zou ik eens een keertje kunnen doen. Ik ben alles behalve fan van indoor maar voor de gezelligheid lijkt het mij prima.

Ergens kriebelt 30 april van @Gigi ook nog hoor. Alles is inmiddels gewassen en ready voor de volgende ronde.

Eens zien of ik de nu al ‘borrel’ kan onderdrukken of er toch aan ga toegeven very last-minute.

Ik zou die borrel niet onderdrukken hoor! Gewoon lekker gaan!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zou die borrel niet onderdrukken hoor! Gewoon lekker gaan!

Shane op 9 apr 2018 15:38

Maar dan wel last-minute 😉

Je kan nog wel mee als je wil…

*bericht bewerkt door GiGi op 09 apr 2018 16:19

Ik zou sowieso naar Ischgl gaan @GiGi ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zou sowieso naar Ischgl gaan @GiGi ;).

Shane op 9 apr 2018 16:38

Jij wil naaktfoto’s van Helene Fischer zeker… voor de wederopstanding… uhhh revalidatie. ;)

Ik zou sowieso naar Ischgl gaan @GiGi ;).

Shane op 9 apr 2018 16:38

Jij wil naaktfoto’s van Helene Fischer zeker… voor de wederopstanding… uhhh revalidatie. ;)

GiGi op 9 apr 2018 16:48

Krijg je die dan als je daar heen gaat ;)? Of denk je dat ik kans maak om ze zelf te schieten :P.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane je hebt helemaal gelijk. Voor wat betreft Zoetermeer dat zou ik eens een keertje kunnen doen. Ik ben alles behalve fan van indoor maar voor de gezelligheid lijkt het mij prima.

Ergens kriebelt 30 april van @Gigi ook nog hoor. Alles is inmiddels gewassen en ready voor de volgende ronde.

Eens zien of ik de nu al ‘borrel’ kan onderdrukken of er toch aan ga toegeven very last-minute.

Mirel020 op 9 apr 2018 15:37

Ik zeg doen. Je vriend dan, he. Lijkt me heel gezellig.

*bericht bewerkt door DrPhil op 09 apr 2018 17:16

Ik zeg doen. Je vriend dan, he. Lijkt me heel gezellig.

DrPhil op 9 apr 2018 17:16

@DrPhil, die kan niet mee. Dubbele brillen zouden voor onrust in de groep kunnen zorgen. 😉

Wij kunnen helaas niet allemaal een trendy groene helm incl. olie goggle aanschaffen.
@Gigi bedankt 👍🏼

Ik denk dat ik als Belg toch eens moet afzakken tot bij jullie want hier in Livigno zit ik precies in een Belgische enclave, nooit meegemaakt …precies een thuiswedstrijd😂

Born to run. B.S.

@dan58 dat komt volgens mij omdat de zuiderburen nog een vakantie hebben. Wij hebben vrienden in Hoegaarden wonen en die zijn nu in Ischgl. Doen zij ieder jaar volgens mij en rond deze tijd.

Ook wij hebben kennis gemaakt met vele Zuiderburen in Valmeinier.

Leuk topic…

Wij hebben geboekt en gaan 27 december richting Valloire richting de Chalets de Galibier.
Acht dagen met zijn drietjes geboekt voor 509 pp inclusief pas.
Ben best blij met dat tarief. Heel benieuwd, we komen dan weer eens ergens anders.

En bijkomend voordeel… de terugweg voert toevallig langs mijn favo wijnhuis in de buurt van Macon.

It is an amazing world

Plaats een reactie