Kindvriendelijk dorp en hotel met baby en niet-skiënde echtgenote

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een specifiek kindvriendelijk dorp en hotel waar mijn niet-skiënde vrouw en baby (1,5 j oud, kan goed stappen) zich goed kunnen amuseren terwijl ik overdag ski. Liefst een goed hotel met uitgebreide wellness, zwembad enz.

Deze keer is het voor de gezelligheid voor mijn familie dus mag het ook wat kosten.
Land en grootte skigebied zijn van geen belang, want skiën is in dit geval meer bijzaak.

Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door BaY op 18 mrt 2018 16:09

Eerste waar ik aan denk bij kindvriendelijk dorp is Serfaus-Fiss-Ladis. Eventueel Bad Gastein, omdat jij de Wellness aanhaalt.

Aparthotel is heel kindvriendelijk. Qua dorp snap ik niet hoe het kindvriendelijk kan zijn. Het dorp heeft een brede, rustige weg waar eigenlijk alles zit dus dat is misschien wel handig als je kindje daar gaat lopen.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 18 mrt 2018 22:06

Ski you later!

Probeer eens op kinderhotels.com
Steeds kindvriendelijk en meestal goede wellness
Cavallino Bianco in ortisei is ook heel goed

Sporthotel Wagrain
Mondi Holiday Oberstaufen

Fun Lovin' Skier

Les Menuires . Hotel neige et ciel. Geen welness in hotel maar wel dichtbij . Ook voor niet skiërs leuk

Ik heb heel wat goede hotels gevonden in de Dolomieten, maar die zluiten allemaal vanaf 1 april. Eindigt het skieseizoen daar eind maart? Waar kan ik de sluitingsdata terugvinden van de skigebieden in de Dolomieten ?

Ik heb heel wat goede hotels gevonden in de Dolomieten, maar die zluiten allemaal vanaf 1 april. Eindigt het skieseizoen daar eind maart? Waar kan ik de sluitingsdata terugvinden van de skigebieden in de Dolomieten ?

BaY op 22 mrt 2018 21:24

Val Gardena gebied las ik ergens 8 april sluiting

*bericht bewerkt door miepmiep op 24 mrt 2018 20:35

Google op gebied en bijv skipas . Je komt dan op site van het gebied en daar kan je info vinden.

@BaY
dolomitisuperski.com

Born to run. B.S.

Ik zoek een ski in ski out hotel met uitgebreide spa/wellness. Maar momenteel zonder success…

Ik zoek een ski in ski out hotel met uitgebreide spa/wellness. Maar momenteel zonder success…

BaY op 24 mrt 2018 22:42

Lastige combi

Net gezocht op deze trefwoorden en kwam fortsthofgut hotel tegen in Oostenrijk. Misschien iets

Kolherhof in Fugen

Hallo BaY,

Probeer anders eens te kijken naar de Landal skiparken.

Zelf een weekje Brandnertal gedaan zojuist. Qua accomodatie, faciliteiten voor kinderen en met zwembad en saunas prima te doen.

Het is wel (zoals al eerder aangegeven hier op het forum) relatief duur qua skipas prijs.

Voor welke periode is het dan?

Obergurgl is ook wel een optie misschien? Geen echte ski-in-ski-out maar meer veel accomodaties liggen echt op loopafstand (met skischoenen en ski’s op je nek) van de piste. Hochgurgl is qua dorp wat minder leuk, maar ligt wel middenin het skigebied. Luxe hotels met goede spa/zwembad zijn daar genoeg. Ik ben ooit in Josl geweest (in Obergurgl). Was niet goedkoop, maar wel erg goed. Goede faciliteiten, dichtbij de piste, mooie wellness en uitstekend eten. Volgens mij zit er in Solden dan ook nog een groot (openbaar) zwembad, dus dat is ook nog een optie.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie