Twijfel tussen Atomic Redster S9 en Salomon x max x12

Goedemiddag iedereen,

Graag had ik advies gekregen i.v.m. mijn keuze.
Ik twijfel tussen 2 paar skies namelijk:

  • Atomic Redster S9
  • Salomon x max x12

Zelf ben ik een fervent skiër die al 24 jaar skiet met een gemiddelde van 2 x per jaar.
Lengte 175, gewicht 74 kg.

Hierbij meer info:

  • Af en toe korte bochten maar ook lange bochten te maken
  • De ski is enkel voor op de piste, voor off piste heb ik andere skies.
  • Ik ski 1 x in het voorjaar en 1 x in het najaar wat er dus voor zorgt dat ik soms in top kwaliteit ski maar ook in papperige sneeuw
  • Snelheid is belangrijk
  • Carven doe ik ook geregeld
  • Voldoende stabiliteit en grip bij ijzige pistes

Wat is jullie mening? Indien jullie andere voorstellen hebben hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt en voor al wie nog op wintersport vertrekt, genieten maar !

*bericht bewerkt door andyjanssens op 10 mrt 2018 13:11

Nogal uiteenlopende ski’s. Hoe ben je hier op gekomen?

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane totaal geen idee, heb wat liggen rondsurfen op het internet en beide skies hadden goede reviews.

De S9 is veel te Spritzig (Pikant) en veel te ligt draaiend naar mijn smaak zonder enige substantie onder de voet. Sorry @Shane
Ik heb hem dit jaar gehad en weer vlug verkocht.
Kijk niet te veel naar Revu’s.De beste ski is de ski die voor jou goed is.

😂😂 Kijk gerust naar zo veel mogelijk Revu’s ( van stage entertainment) maar niet naar ski rewiews.

Iemand ervaring met de Salomon x max x12? Of een voorstel naar aanleiding van mijn “eisen” :-)

*bericht bewerkt door andyjanssens op 10 mrt 2018 13:59

Nou jawel
Ik ga volgend jaar de radical-sports.com testen

null

null

2 heel uiteenlopende ski’s. Je vergelijkt een high end slalom ski met een high end piste ski. Gebaseerd op wat je wil past de salomon daar op papier beter bij omdat ie allrounder is. Maar ik denk dat er nog wel meer opties zijn dan alleen deze 2.

@Hooykaas, voor mensen die per se hun geld in één keer kwijt willen aan een stel ski’s die zijn ontworpen met dat doel (in één keer van je geld af) zijn er betere opties. Maar laten we hier realistisch en on-topic blijven…

Ik heb zowel de X-Max X12 als de S9 geskied. Inderdaad twee verschillende werelden. In alles zijn ze eigenlijk verschillend. In alles, behalve dat ze elk in hun eigen categorie best OK reviews krijgen (wat niet zo veel zegt, overigens, mijns inziens).

En er zijn zat ski’s die ook of misschien beter in aanmerking zouden komen:

  • Fischer RC4 The Curv TI in 171
  • Fischer RC4 Superior Pro in 175
  • Salomon 24 Hours Max in 170
  • Dynastar Speedzone 12 TI in 174
  • Elan Amphibio 14 TI of 16 TI in 172
  • Head Worldcup Rebels i.GSR in 175

Om er maar een paar te noemen.

Zijn 300 Euro duurder dan de S9 @GiGi
Beetje als de Stöckli geprijsd.
En als je ze 10 jaar zou gebruiken en echt bevallen valt het allemaal wel mee hoor.

Zijn 300 Euro duurder dan de S9 @GiGi
Beetje als de Stöckli geprijsd.
En als je ze 10 jaar zou gebruiken en echt bevallen valt het allemaal wel mee hoor.

Hooykaas op 10 mrt 2018 16:48

Ik dacht dat het zo’n ZAI-achtige toestand was. En de S9 is ook niet goedkoop inderdaad.

Ik heb de Salomon vorig jaar in Zoetermeer geskied dus ik heb hem vanwege de drukte op de baan niet op topsneldeid kunnen testen, maar ik vond het een heel lekkere ski. Stabiel, makkelijk te beinvloeden en ook op de kalere stukken van de lange piste goed te skiën.
Het is dat ik al superfijne ski’s heb anders waren ze zeker een goede kandidaat.
De Atomic ken ik niet.

Winter is coming

Plaats een reactie