Aankomende week wel of niet naar de sneeuw vertrekken?

Beste,

Graag jullie advies, het plan was om naar Châtel te gaan aan de ene kant misschien nog geluk aan de andere kant misschien wel een type last-minute dat ik ben.
Heb o.a. het weer van Roel goed gevolgd maar ik heb nu even een gevoel, wil ik aankomende week nog wel naar die nattigheid?

Regen, warm tot 3000meter…graag jullie tips en adviezen.
Waarheen zouden jullie gaan volgende week. Ik heb de optie om het wellicht een week of zelfs 2 uit te stellen?

Zit inmiddels echt een beetje wanhopig naar het weer te kijken, dat boeken is zo gedaan maar zo geen zin in een week regen, temperaturen ver boven het vriespunt.
Alvast dank voor jullie hulp, adviezen en meningen.

Je laatste alinea zegt genoeg.

May the ski force be with you !!

Ik zou nu niet gaan. En als het later een goed weekend wordt, neem je de maandag of vrijdag vrij en cross je naar de Alpen.

Als je de vrijheid hebt om later te gaan, zou ik wachten. Ik heb eind maart is met plus 20 in chatel geskied, maar dat was wel met een stralend zonnetje. Prima te doen, het hele skigebied ligt hoger dan het dorp.

Als het nu of niet meer is dan zou ik lekker gaan, in een week tijd genoeg mooie momenten.

@Jaco bedankt voor je reactie. Dat is het nu juist, het lijkt echt een drama week te worden en hoop op genoeg mooie momenten maar ben nog niet echt overtuigd. Op alles kan je je voorbereiden of instellen maar regen, warme temperaturen weinig zon…?

Ik hoop eigenlijk op een antwoord van: daar zou ik heen gaan, soort gouden tip. ;-)

<strong>A bad day skiing is still way better than a good day at work :)</strong>

In Oostenrijk gaat het (afkloppen, fingers crossed :) ) wel meevallen met de regen…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Als je de luxe hebt om flexibel te zijn, of later gaan of ander gebied kiezen, check donderdag/vrijdag het weerbericht hier en bijvoorbeeld ook op Wepowder, dan kun je de beste bestemming voor jezelf kiezen en wellicht er voor kiezen om later te gaan. Voor komende week kan het redelijk onstuimig worden met veel wind

@Shane klopt maar als ik dan toch de keuze heb. Focus beetje leggen op Oostenrijk. @Marijnt goede tip bedankt!

Ik zou de focus meer op Italië leggen, koud en sneeuw de komende tijd zo lijkt.

Wij gaan zaterdag naar Chatel. :-) En Finkers crossed dat het toch gewoon een mooie week gaat worden!
Geen last minute, in september al geboekt. Dus al maanden voorpret!

Bedankt allemaal voor de reacties. @Nienke84 alvast een hele fijne vakantie toegewenst.

Ik word ondertussen gek van mijzelf ;-)

Heb de handdoek even in de ring gegooid, wordt vervolgd.
Nieuwe poging mogelijk over 2 weken. Bedankt voor al jullie adviezen.

Heb de handdoek even in de ring gegooid, wordt vervolgd.
Nieuwe poging mogelijk over 2 weken. Bedankt voor al jullie adviezen.

Mirel020 op 9 mrt 2018 08:54

Paasweekend is ook altijd leuk. Nog nooit slechte (lees: regenachtige, te warme) condities gehad begin april. Wel altijd pas de week van tevoren de bestemming gekozen. En ik vind geen zon geen probleem, zolang het maar flink dumpt dan…

@GiGi sta er net zo in als jij maar de weersvoorspellingen lieten nu zoveel verschil en ‘ellende’ zien dat ik dacht moet en ga ik mij hieraan wagen. Het maakt ook niet uit of het ergens 11 of 14 graden wordt conclusie luidt dan, het wordt warm.
Zelfde als met regen, veel of weinig je wordt nat en het is veelal dan bewolkt als het regent ;-)

Dus even uitstellen en nieuwe poging wagen.

Plaats een reactie