GoPro hero 5 haperend beeld bij afspelen op laptop

Filmpjes van m’n gopro staan op m’n laptop (windows). Ik heb het programma van gopro quik op m’n laptop staan, maar als ik daar de filmpjes mee afspeel, gaat dit schokken. Bij bijv. powerdvd gaat het beeld prima.
Maar ik wil dus deze filmpjes bewerken. Is er een simpel, ander programma om gopro filmpjes te bewerken? Of is er een oplossing voor het haperend beeld? Ik heb al op google gezocht, maar kom er niet uit, plus veel gebruikers hebben een apple laptop.

Filmpjes van m’n gopro staan op m’n laptop (windows). Ik heb het programma van gopro quik op m’n laptop staan, maar als ik daar de filmpjes mee afspeel, gaat dit schokken. Bij bijv. powerdvd gaat het beeld prima.
Maar ik wil dus deze filmpjes bewerken. Is er een simpel, ander programma om gopro filmpjes te bewerken? Of is er een oplossing voor het haperend beeld? Ik heb al op google gezocht, maar kom er niet uit, plus veel gebruikers hebben een apple laptop.

nancymilou op 6 mrt 2018 16:19

Ik gebruik al een paar jaar cirkel video pro x7. Bevalt prima, voldoende mogelijkheden en relatief eenvoudig in het gebruik

Edwin van Riel

Magix Final cut 30 dagen gratis te gebruiken programma quick is idd een drama!

Ik gok dat je laptop/pc de (hoge) kwaliteit van de beelden niet aan kan… een programma die fijn werkt is mooi meegenomen, maar dit doet niets aan het haperen

powwowwow jippie yoo jippie yee

film kwaliteit word steeds mooier: 60 beelden per seconde, 120 fps en tegenwoordig ook al 240…
En dan nog de resolutie: HD is 1080 pixels breed, 4k is vier keer zoveel. En dan kan het nog in mpg, mp4 mov en de daarbij horende videocodecs.
Je kan je voorstellen dat een huis, tuin en keuken laptop / computer dit misschien niet aan kan. Dan heb je de eisen van een videokaart nog, die soms óók nog het werkgeheugen ‘eventjes leent’ om de maximale kwaliteit te kunnen tonen.
De software moet je beelden ook van te voren nog even laden, ook wel renderen genoemd. Als je beeldmateriaal niet optimaal werkt met je preview weergave in je montage programma, dan kan het renderen lang duren, en zolang er niet gerenderd is kan het haperen. Het montage programma, met zijn vele achtergrond taken, zal vast hogere eisen stellen dan software als powerdvd
Het kan dus aan veel dingen liggen. Hopelijk heb je wat aan één van de boven genoemde software. Ik gebruik een mac dus kan je op software icm windows vandaag de dag geen tips meer geven.

Ik gok dat je laptop/pc de (hoge) kwaliteit van de beelden niet aan kan… een programma die fijn werkt is mooi meegenomen, maar dit doet niets aan het haperen

Rudy14 op 6 mrt 2018 18:43

Precies dit is wat ik ondervind op mijn laptop. Op mijn surface speelt alles altijd wel soepel. Ik vermoed daarom ook dat de hoge kwaliteit van je beeld te zwaar is voor je laptop.

Specificeer de laptop eens? Wat voorcpu, hoeveel ram en harddisk of SSD? Dan valt er wellicht al een slag naar te slaan.

Edwin van Riel

Schijnt dat iedereen dat probleem heeft.
https://community.gopro.com/t5/GoPro-Apps-for-Desktop/Issue-…
https://community.gopro.com/t5/GoPro-Apps-for-Desktop/Quik-p…

Misschien kun je hier iets vinden.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik ben een open-source aanhanger (gratis, geen reklame/spam/etc-zooi, meestal hoge kwaliteit, etc) en ik zou beginnen te kiezen met nr2 en dan eventueel nr1 uit deze lijst.
https://www.techradar.com/best/the-best-open-source-video-ed….

Een andere website met “free software” is:
https://www.techradar.com/news/software/applications/the-bes…

Momenteel zijn de makers van VLC bezig met VLMC (VideoLAN Movie Creator).
Als dat van dezelfde kwaliteit wordt als de VLC-playersoftware, dan lijkt mij dat ook een prima pakket.
Maar helaas is dit nog in ontwikkeling.

Ik herken het probleem van het haperen met quick ook. Gebruik GoPro studio. Wordt niet meer door GoPro uit gegeven maar is wel ergens nog gratis te downloaden en doet het prima.

Waar ik me al met al op verkijk is het converteren en een goede preview krijgen. Heb geen geweldige laptop maar best redelijk: dat duurt allemaal wel erg lang.

Plaats een reactie