Zomer Oostenrijk

We gaan van de zomer met het gezin naar Slovenië. Nu willen we een paar dagen in Oostenrijk verblijven met onze kinderen. 6 en 13 jaar. Weten jullie leuke dorpen/gebieden/activiteiten niet al te ver van de A10 tussen Salzburg en de 2 grote tunnels?

Grappig. Uurtje geleden hetzelfde besluit genomen… Ik lees even mee! Waar gaan jullie heen?

Kap eens ff, het is verdorie nog winter hoor! 😉

Ze schelen wel een beetje in leeftijd, maar rondom Wagrain en Fieberbrunn is genoeg te beleven. Raften, mountainbiken, canyoning, leuke wandelroutes enzovoort.

*bericht bewerkt door Shane op 05 mrt 2018 20:19

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ben ALTIJD met bergen bezig, zowel in winterse als zomerse condities @Shane

Ik ben ALTIJD met bergen bezig, zowel in winterse als zomerse condities @Shane

G11ling op 5 mrt 2018 20:15

Dito 😉👍 tot frustratie van de leidinggevende hier.

*bericht bewerkt door Shane op 05 mrt 2018 20:19

I can stick uphill ice, on my saucer...

Na 15 jaar winter ook een keer in de zomer naar ons favoriete skigebied gegaan. We gaan deze zomer alweer voor de 5e keer. In de winter 3 weken skiën en in de zomer 10 dagen genieten van de bergen en de fantastische omgeving. Als ik had geweten dat het er in de zomer zo mooi was dan was ik 15 jaar eerder ook al 's zomers gegaan!!

@Skizoeker, om welke datum gaat het, ons huis staat midden in de bergen met genoeg activiteiten 25 min van de A10, maar via Bockstein met de autotrein is sneller en leuk voor de kids ;)

Dienten Die Alte schule

Fieberbrunn kan ik beamen. Is onze vaste stop terug uit Italië. Is echter nog wel een stukkie naar de A10 maar inderdaad veel te doen voor de kinderen met als belangrijkste attracties Timok’s coaster, het pretparkje in St Jakob (familienland) en de Steinplatte met Triassic Park. Allemaal leuk voor zowel 13 als 6 jarige. Daarnaast goed binnen en buitenzwembad Aubad en een naturbad (lauchsee).

In de buurt van Wagrain…Flachau…
bv. https://www.tauernhof.at/de/ genoeg aktie ook voor teenagers…

Iemand nog een gouden tip?

Filzmoserhof in filzmoos, incl buitenzwembad. Wij hebben er ook heerlijk gewandeld in de omgeving, Nette 4 persoonskamer,

Ik ben een fan van Fiss, ook in de zomer is er enorm veel te doen op de berg voor de kinderen.
Acht gondels die je kosteloos (indien je verblijf in Serfaus-Fiss-Ladis is) door het gebied heen brengen.

Wagrain is erg leuk in de zomer. Wandelen, mountainbiken, zwemmen en genoeg bezienswaardigheden om je heen om eens langs te gaan. Zoals o.a.:

  • Dachtstein top (mooi uitzicht, leuke sculptuur in de gletscher)
  • Eisriesenwelt Werfen (ijspalijs in de bergen)
  • Heiliger Franz von Assisi Kirch in Wagrain (waar het kerstlied “stille nacht” bedacht werd)
  • Sankt Johann im Pongau (leuke stad met groot winkelcentrum)
  • Kleinarl (Tappenkarsee en restaurant Annemarie moser proll)
Hup Willem II

Wij zijn vorig jaar beland in de omgeving van Villach (aan de A10 naar het zuiden). Campings aan de Faakersee waren compleet volgeboekt, maar in Sankt Georgen aan de A2 richting Italië toch nog een vrije plaats weten te vinden. Ter plaatse de Kärnten Card gekocht en daarmee veel bezienswaardigheden en activiteiten in de omgeving gedaan. Varierend van openluchtzwembaden, klimparken, dierenparken, wandelroutes door kloven etc. Absolute aanrader. Karinthië is een top gebied met grote kans op mooi weer. Het 3-landenpunt ligt om de hoek.

?? 2023

Fieberbrunn kan ik beamen. Is onze vaste stop terug uit Italië. Is echter nog wel een stukkie naar de A10 maar inderdaad veel te doen voor de kinderen met als belangrijkste attracties Timok’s coaster, het pretparkje in St Jakob (familienland) en de Steinplatte met Triassic Park. Allemaal leuk voor zowel 13 als 6 jarige. Daarnaast goed binnen en buitenzwembad Aubad en een naturbad (lauchsee).

PaddyB op 5 mrt 2018 22:37

Ai, jeugdherinneringen! Tussen mijn 5e en 15e gingen we bijna ieder jaar naar Oostenrijk en ik heb nog herinneringen aan St Jakob, St Ulrich en Fieberbrunn.
Ik probeer al jaren mijn gezin zover te krijgen dit weer te doen, maar zowel de baas als de kids zien er weinig in. Dan is het duidelijk waar ik sta in rang :)
Nu is de Franse of Spaanse kust ook geen drama, maar zomer in de bergen staat nog steeds op mijn lijstje…

Wilderkaiser Brixental! Heerlijk in de zomer. 6 mooie belevingswerelden op de berg bij de verschillende dorpen voor de kinderen.

Wilderkaiser Brixental! Heerlijk in de zomer. 6 mooie belevingswerelden op de berg bij de verschillende dorpen voor de kinderen.

Bertje op 26 jun 2018 20:26

Lekker in de buurt van Salzburg/A10 route ook… ;-)

Wij gaan deze zomer voor het eerst ook die kant op, niet naar Slovenië maar naar Velden am Wörthersee. Wat ik ervan begrepen heb warmt het water in de Wörthersee in de zomermaanden op tot temperaturen boven 20°C. Er zijn in die regio diverse meren met leuke stadjes of dorpjes er omheen. Mij is verteld dat het zomerweer daar net iets stabieler is dan in de Alpen zelf…al is dat geen garantie meer tegenwoordig.

Velden am Wörthersee. Dat doet me dan toch weer denken aan die Duitse TV serie op RTL begin jaren 90. Met Dennie Christian (hoeb hoeba hop hop…) in een bijrolletje :-D
Niet geweest, maar de omgeving is bijzonder mooi en het water inderdaad warm.

null

Heb wel de Ossiachersee bezocht en de gondel genomen naar de top van de Gerlitzen. Vanuit daar een mooi uitzicht op de regio.

?? 2023

Ah, de Worthersee, leuk en inderdaad prima zwemtemperatuur. Enkel een klein beetje omschakelen qua Oostenrijks 4-sterren niveau😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Haha… Dat klinkt veelbelovend. We doen overigens een kleine rondreis in de 2e week vakantie met in ieder geval een stedentripje naar Salzburg, de Grossglockner Hochalpenstrasse, en wellicht nog een ochtendje gletscher skiën als er nog fatsoenlijk te skiën valt in Augustus, verder ligt de planning niet zo strak dus als iemand tips heeft hoor ik het graag!

Probeer ook de Villacher Alpenstrasse. Ook die is de moeite waard. Mooie uitzichten over de Dobratsch. Als je heel sportief bent kun je hem fietsen, maar ik raad aan om de auto naar boven te nemen en het laatste stuk (ca. 4 km) naar de zendmast te wandelen. De Grossglocknerstrasse ben ik niet meer aan toegekomen, maar die staat nog wel op de to-do list :-) ik ben wel benieuwd hoe het zomer gletsjerskiën je af gaat.

?? 2023

Eisriesenwelt (een ijsgrot) in Werfen (net ten zuiden van Salzburg) is absoluut een aanrader.

Ik vind Oostenrijk in de zomer eigenlijk enkel geschikt om door te rijden. :p
Tot Zuid-Tirol.
Goedkoper, veel lekkerder eten, beter weer,…
Daar hebben we die uurtjes extra rijtijd wel voor over. ;)

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie