Handschoenen schoonmaken hoe doen jullie dat

In alle skihandschoenen die ik heb tegenwoordig staat dat ze niet mogen worden gewassen.
Hebben jullie tips om ze toch schoon te krijgen?
Alvast bedankt voor de tips :)

Papegijs

oeps ! dan ga ik ook even kijken. ik doe ze altijd in de wasmachine… en dan met speciaal wasmiddel ( even naam kwijt) iets met tex. zijn flessen met groene doppen. en dan doe ik eerst wasmiddel en dan impregneer en dan bij laatste synthetische wasprogramma…

Alleen binnenhandschoen, dus ik koop altijd wanten met een binnenhandschoen die eruit te halen is. Buitenkant was ik nooit

Oeps! Ik gooi ze altijd gewoon in de wasmachine. Met normaal wasmiddel ook nog 🙈

ik deed dat ook altijd, totdat ik hier las dat dat niet mocht. Nu weet ik eigenlijk niet meer hoe ik ze schoon moet maken…

Ik zou ze gewoon niet wassen, nergens voor nodig toch?

Ik zou ze gewoon niet wassen, nergens voor nodig toch?

Poudreuse op 4 mrt 2018 21:41

Omdat schoon materiaal beter presteert? Omdat het hygiënischer is?

Lijkt echt aan de fabrikant te liggen of t mag of niet. Hestra bijvoorbeeld vindt t geen enkel probleem, al is het wasvoorschrift wel aangepast als je een leder variant hebt. Reusch daarentegen zegt niet wassen.

Wat voor materiaal is de handschoen @Papegijs

Tijd voor een uitpakparty?!

Leder invetten, niks wassen. Paar cheapo onderhandschoentjes worden gewoon in de wasmachine gegooid of vervangen.

Edwin van Riel

mochten ze echt vies zijn wassen met zuiver kraanwater.

Born to Ride

In de vriezer!

Wintersport? Yes please....

Ik zou ze gewoon niet wassen, nergens voor nodig toch?

Poudreuse op 4 mrt 2018 21:41

Omdat schoon materiaal beter presteert? Omdat het hygiënischer is?

Lijkt echt aan de fabrikant te liggen of t mag of niet. Hestra bijvoorbeeld vindt t geen enkel probleem, al is het wasvoorschrift wel aangepast als je een leder variant hebt. Reusch daarentegen zegt niet wassen.

Wat voor materiaal is de handschoen @Papegijs

Gaston op 4 mrt 2018 22:23

Sorry voor de late reactie…
Verschillende stoffen materialen maar voor goede houvast is handpalm van leer.

Papegijs

Ik zou ze gewoon niet wassen, nergens voor nodig toch?

Poudreuse op 4 mrt 2018 21:41

Omdat schoon materiaal beter presteert? Omdat het hygiënischer is?

Lijkt echt aan de fabrikant te liggen of t mag of niet. Hestra bijvoorbeeld vindt t geen enkel probleem, al is het wasvoorschrift wel aangepast als je een leder variant hebt. Reusch daarentegen zegt niet wassen.

Wat voor materiaal is de handschoen @Papegijs

Gaston op 4 mrt 2018 22:23

Sorry voor de late reactie…
Verschillende stoffen materialen maar voor goede houvast is handpalm van leer.

Oeps! Ik gooi ze altijd gewoon in de wasmachine. Met normaal wasmiddel ook nog 🙈

t@sje op 4 mrt 2018 20:40

Bleven ze wel goed met wassen?
Of werd handpalm hard?

Papegijs

Van Hestra mag het inderdaad, al raden vaak wassen in geval van leer af.

.

Oeps! Ik gooi ze altijd gewoon in de wasmachine. Met normaal wasmiddel ook nog 🙈

t@sje op 4 mrt 2018 20:40

Bleven ze wel goed met wassen?
Of werd handpalm hard?
[post]Papegijs op 10 mrt 2018 23:10[/post][/quote]

Handpalm is na het drogen wel ietsje stugger maar niet noemenswaardig. Heb er nog ff extra op gelet maar wij vinden onze handschoenen zo nog prima te gebruiken…

Ze zitten in de wasmachine…
Heb ze ook weer behandeld met waterafstotend en vuil afwerend spul…
Zal laten weten wat het resultaat is

Papegijs

Al 14 jaar jaarlijks een was(machine)beurt. Zien er niet fraai meer uit, maar blijven warm en droog

Ik kreeg te horen dat wassen wordt afgeraden voor mijn wanten, doordat het dons kan gaan ‘klonten’. Aangezien ik er 3 weken lang in gezweet had én er als een kleuter mijn neus aan had afgeveegd, moesten ze echt schoongemaakt worden. Gewassen met wol-was-programma en erna lang laten drogen en flink ‘opgeschut’. Nog niet geprobeerd, maar lijkt niets mis mee te zijn.

In de vriezer!

chrissieg op 5 mrt 2018 09:50

Doe ik ook, maar gebruik verder ook liners… is fijn als je klamme handen hebt.

Ze zitten in de wasmachine…
Heb ze ook weer behandeld met waterafstotend en vuil afwerend spul…
Zal laten weten wat het resultaat is

Papegijs op 14 mrt 2018 11:50

Alles goed gegaan 🙄
Zijn nog met zo zacht als daarvoor 👌

Papegijs

Plaats een reactie