Wat is beste tijd om terug te rijden

Beste allemaal.
We zijn nu heerlijk aan het genieten van een weekje op de ski’s in Hochfugen. Vorig jaar zijn we op vrijdag rond 2000 uur terug gereden. Was goed bevallen en eigenlijk geen file gehad terwijl de kinderen bijna de hele weg hebben geslapen.

Ik weet niet zo goed wanneer de grote meute teruggaat naar Nederland…Nu is mijn vraag wanneer we zaterdag nog gaan skien en zo rond 1700 uur weggaan. Is de verwachting dan dat we heel veel verkeer gaan krijgen of zijn de meeste mensen dan al reeds vertrokken en zou het mee moeten vallen? Bedankt voor jullie advies.

Ik denk dat veel mensen dan al vertrokken zijn. Volgens mij vertrekt de grote meute op zaterdag vroeg in de ochtend.

Ik heb ook het idee dat je dan niet in de meute zit, ik denk dat de meeste Nederlanders tussen 5 en 8 vertrekken…

Vrijdagavond vertrekken is wel handig denk ik, je hebt nog lekker in je hotel kunnen eten, je hebt de tijd om alles in te pakken etc. Ikzelf zou niet na een hele dag skien nog een hele nacht willen autorijden, maar dat verschilt natuurlijk per persoon (en met kinderen zul je ook wel iets rustiger skien meestal denk ik).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Voordeel van vrijdagavond/nacht rijden is dat je zelf ook nog een weekend thuis hebt en weinig verkeer in de nacht.

De zaterdag ook nog meepakken is een gekoesterde wens als het erg mooi weer is alleen wordt het douchen dan voor mij persoonlijk altijd een dingetje.

Natuurlijk is voor alles een oplossing te vinden maar vrijdagavond of zaterdagochtend zeer vroeg (voor 07:00uur) wordt de terugreis ingezet en gelukkig geen files ervaren.

Er kan natuurlijk op ieder moment een ongeluk gebeuren maar ik vermoed dat in de nacht rijden bij velen de minst favoriete is en dan ook het rustigst.

Wij rijden altijd om ca. 16:00 - 17:00 uur terug en dan hebben we vrijwel nooit file’s. Overigens geen ervaring vanuit Hochfugen, maar wel vanuit diverse andere gebieden in Oostenrijk, waaronder ook in het Zillertal, dus dat zal in Hochfugen niet anders zijn.

Annoying skiers since 2003

Ik rij altijd op zondag terug, ogen dicht en 2 vingers in de neus 😎

Met de weersvoorspelling voor Hochfugen zaterdag zou ik, in ieder geval tot een uur of twee, nog lekker gaan skiën en daarna fileloos naar huis rijden. Ik weet niet wat voor verblijf je hebt maar wellicht kun je nog iets afspreken over omkleden/douchen op zaterdagmiddag.

*bericht bewerkt door Peter30 op 01 mrt 2018 18:28

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

09:18

Not all who wander are lost

Wij vertrekken altijd op zaterdag pas na 15.00 maar hebben nog nooit files oid gehad vanuit Flachau.

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. We gaan het gewoon proberen 😀 ik zal nog wel even laten weten op het forum hoe het is bevallen.

Wij gingen vaak op zaterdag nog tot een uur of twee skiën. Daarna nog even goed eten en zo rond drie uur- half vier in de auto. We rijden om de beurt dus dan kan je ook even je ogen dicht doen. Rond twee uur 's nachts thuis. Als je echt tot 17.00 uur wacht heb je kans dat je in de file staat met de dagjesmensen of de (paar) Duitsers die op een paar uur rijden wonen. We rijden nu met caravan naar huis en vertrekken rond een uur of zeven na het eten. Dan 's nachts een paar uur slapen en eind van de ochtend thuis. Ons voordeel is dat er dan geen vrachtwagens op de weg zijn en we hopelijk een beetje kunnen doorrijden. Succes zaterdag!!

Al het kuddevolk gaat zaterdag tussen 07.00 en 11.00 uur vertrekken. Veel files dus. Vertrek je na 14u geen enkel probleem.
Als wij op zaterdag terugrijden, dan ook altijd na 15u. nog nooit file gehad.

Dit jaar op Zaterdag rond 17:00 vertrokken vanuit Flachau (na carnavalsvakantie). Was erg druk bij de Oostenrijkse grens. Daarna heel veel sneeuw en files, pas na Stuttgart werd het beter. Jaren ervoor zelfde gedaan (o.a. vanuit Alpbach) en zonder problemen naar huis kunnen tuffen.

MW Janssen

Vanmorgen om 3:30 vertrokken en 13:00 thuis. 1:15 uur langer dan vorig jaar. Precies 100 gemiddeld.
Het was best slecht op de weg in Duitsland, dus ik verwacht dat de mensen die overdag rijden veel files krijgen.

Ben wel gaar nu, dus ik moet er niet aan denken om dit na een skidag nog te doen.

Zondag rustig (op de) weg en vrijdag rustig terug; tussendoor vier hele dagen heerlijk skiën en dan ook nog een weekend thuis. Ideaal voor ons.

Vanmorgen 6.50 uur vertrokken vanuit Ehrwald en vanmiddag om 17.00 uur thuis (890 km). 1x een stop van een half uur gedaan. Veel langzaam rijdend verkeer/file bij het ritsen. En een hoop stukken op de A3 met baustellen waar je maar 80 kon. Al met al is het me toch mee gevallen qua drukte. Misschien ook omdat we niet heel lang echt op 1 plek hebben stil gestaan, wat vorig jaar op de heenweg wel het geval was (Ulm-Ehrwald 8 uur over gedaan).

*bericht bewerkt door AdiDassler op 03 mrt 2018 18:02

Niet lullen, skiën!!!

Wij zijn 15.30 vertrokken vanuit Flachau.
Hebben er nu 515 km op zitten en hebben net een uur gestopt om te eten. Loopt gesmeerd en rijden tussen de 120/130km per uur.

13.30 uur vertrokken vanuit Mauterndorf, Lungau. 0.30 uur thuis in Leeuwarden, 11 uur over ca 1120 km. Heerlijk geskied van 9 tot 12.

15.35 vertrokken, 1 pauze van een uur. 01.40 thuis.
5 minuten oponthoud bij de grens.
9 rij uren voor 1030 km. Super soepele terugreis.

15.35 vertrokken, 1 pauze van een uur. 01.40 thuis.
5 minuten oponthoud bij de grens.
9 rij uren voor 1030 km. Super soepele terugreis.

Desiree2 op 4 mrt 2018 02:43

Waar vandaan?

Ik weet nu gelijk wie die langsscheurende Nederlanders zijn. Wat rijden sommige mensen hard.

Wij zijn om 7 uur 's ochtends vertrokken vanuit Maria Alm. Eerst skiën en dan vertrekken hebben wij jaren gedaan maar bevalt ons niet. Half uurtje drukte bij Munchen. Half uurtje na Ulm. Ergens gestopt om wat te eten en rond half 8 weer thuis. Onze auto rijdt met twee volwassenen, 4 kinderen en bagage niet meer zo snel dus met maximaal 100 - 120 kilometer per uur naar huis gereden. Volgende keer rijden wij wel wat anders want na lofer veel mist gehad. Daarom de volgende keer daarom zo snel mogelijk naar de snelweg in plaats van binnendoor via dorpen.

15.35 vertrokken, 1 pauze van een uur. 01.40 thuis.

5 minuten oponthoud bij de grens.
9 rij uren voor 1030 km. Super soepele terugreis.

Desiree2 op 4 mrt 2018 02:43

Waar vandaan?

Taan op 4 mrt 2018 12:03

Flachau :)

Vrijdagmiddag om half drie vertrokken vanuit Oberstdorf en om half twaalf thuis in Hoogeveen incl 2 stops, prima reis.

*bericht bewerkt door Rogierhgv op 04 mrt 2018 14:41

Wij zijn gister om 17 uur uit Prutz vertrokken. Met caravan rijdt het niet zo snel, 100 km maar dat konden we tot boven in Dld aanhouden. Daar een file na ongeval en vervolgens een eind minder hard gereden door sneeuwval. De verwachtte tijd van 5 uur dus niet gehaald en uiteindelijk om 6 uur vanmorgen thuis. Met caravan 13 uur rijden over kleine 1000 km vind ik een mooie tijd.

Vrienden gingen gister om 14 uur rijden en waren om 23 uur thuis. Wat later op de dag rijden loont dus wel.

Zaterdag 13u vertrokken, 23:30u thuis met maar 1 noemenswaardige stop.
Veel tijd verloren op die kl*** fernpass. Volgens Google Maps was de vertraging nog maar een kwartier maar dat was toch echt wel een uur opgeteld.
Daarna reed het redelijk door en na het eten kon de cruise controle aan.
Volgende keer toch nog iets later weg…

Zaterdag om half 5 vertrokken uit Kaltenbach. Kwart voor 4 weer thuis in Assen. Ondanks het vroege tijdstip al een behoorlijke file voor de Duitse grens.Daarna tot München ook nog wat oponthoud.
De heenreis was minder, 5+ uur gedaan over de laatste 15 km. 😳

Hoi allemaal, we zijn in de ochtend nog lekker wezen skien. Om half drie vertrokken en het was super gegaan rond 12 uur waren we thuis.

Het was fijn dat de kinderen lekker hun energie kwijt waren zodat ze in de auto lekker konden uitrusten met filmpjes op de ipad…we hebben maar 1 stop gedaan om even te eten.

We hadden 7 min file bij de grens en verder heel veel langzame stukken op de A3 maar gelukkig verder geen file. (We hebben wel een stuk de A45 genomen on een file te ontwijken. )

Het is ons heel goed bevallen om pas in de middag weg te gaan. Volgend jaar doen we dat weer. Bedankt voor dr tips allemaal.

Groetjes Vivienne

Vrijdag middag om 17.00 vertrokken vanuit Ischgl, eerst nog een hele dag geskied. Hebben wel het geluk dat we 3 rijders hebben en nog een 4e voor het laatste stuk in Nederland. 01.00 thuis, onderweg alleen gestopt voor tanken en plas pauzes. Eten doen we in de auto met een broodje. 8.00 uur erover gedaan, voor ons doen niet super snel maar wel lekker door kunnen rijden.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Plaats een reactie