Tussenstop

Hallo,

Ik ga volgende eind volgende week richting Alpe d’huez. Ik heb het plan gevat om op vrijdag loop middag te gaan rijden. Denk uit Alkmaar te vertrekken rond 14.00 uur. Iemand ervaring met een leuk overnachting adresje op de route? Niet echt eisen, behalve dat het niet te duur is maar wel schoon. Als we een uurtje of 5 rijden zijn wel al een lekker eind op weg leek me. Of is het handig om al voorbij Nacy te zijn?

Ik stop regelmatig bij La Rialto in Neufchateau. Prima eten, schone kamers en niet al te duur.
https://www.google.com/maps?q=Le+Rialto,+Neufchâteau&hl=…

Click. Click. Peace

B&B groupe France heeft heel veel lokaties, o.a. ook bij Nancy. In feite ook verder op je route. Goed en niet duur, inclusief ontbijt. Heb recent nog Metz en Nancy aangedaan. Zijn bovendien beide nog mooie steden om enkele uurtjes door te brengen. De hotels zijn ook nog allemaal gunstig gelegen t.o.v. de doorgaande wegen.Hebben ook familiekamers. Je kunt rechtstreeks boeken en je hoeft niet vooraf te betalen.

Hen48

B&B groupe ziet er goed uit. Neufchateau is misschien net weer te ver. Deze is wel mooi volgens mij : B&B Hotel METZ Woippy, https://www.hotel-bb.com/en/booking-hotel/price-and-availabi…

Ziet er vrij nieuw uit ook.

Heb zelf de allernieuwste in Metz Oost gehad. Die was pas in gebruik en wat duurder. Metz Woippy is ook goed. Ik boek overigens zelf altijd rechtstreeks en niet via booking.com of andere aanbieders. Je kunt toch het beste op de site van B&B groupe France kijken. De bijbehorende kaart geeft het totale overzicht. Belangrijk is ook nog dat ze allemaal bewaakte en afgesloten parkeerterreinen hebben.

Hen48

Wat ik overigens ook altijd doe, is via de ANWB routeplanner kijken wat de afstanden zijn, zodat je een goede balans kunt kiezen tussen de te rijden km. Het voordeel van deze B&B is dat ze wel een paar honderd aanbiedingen hebben, de meeste in Frankrijk maar ook in Duitsland, Italië en Spanje. Kom er zelf ook 's zomers al meer dan 10 jaar.

Hen48

B&B hotels ook meermaals gebruikt. De gewoonlijke Ibis Budget ook.
Maar sinds vorig jaar Coto Hotel ondekt, is een zelfstandige uitbaatster aan hetzelfde systeem als bovenstaande ketens enkel hier heel nette en toffe kamers, ook het ontbijt is beter. De prijs is iets meer maar de netheid en gezelligheid geven mij daardoor de keuze.
Dit hotel ligt in Beaune, snel te bereiken aan de Route du Soleil.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Coto ziet er ook mooi uit. Is alleen wel wat te ver als we pas vrijdag om 14.00 uur gaan vertrekken.

Bij B&B groupe krijg je een code waarmee je altijd binnen kunt, zelfs als je onverhoopt te laat bent. Geeft wel een veilig gevoel.

Hen48

Plaats een reactie