Funskis onderhoud

Ik heb een set funskis bij mij ouders uit de schuur gered (volledig uitgedroogd en verroest). Deze ben ik nu aan het opknappen en ik moet zeggen dat dat tegen verwachting in aardig lukt.
Nu wil ik beginnen met slijpen, maar vraag me af of ik dit in 90 graden moet doen of net als mijn gewone skis in 88 graden. Iemand ervaring?

null
null

Geen ervaring, maar is aan de hand van merk en type googlen misschien nog uit de specs de originele hoek af te lezen?

Ik denk niet dat dat veel zal uitmaken voor dit soort ski’s. Zolang de randjes scherp zijn zal het wel goed zijn.
Bekijk welke hoek er nu op zit (truuk met de viltstift), en slijp ze zo. Dan heb je het minste materiaalverlies.

De hoek die er nu in zit is ongeveer 90 graden door het polijsten. Geen idee wat er daarvoor in zat maar zal inderdaad de ski eens nakijken of er wat op staat over de originele hoek.

null

Euhm, wat is wat?

Zegt niet veel buiten de lengte (90cm) en de rest van de geometrie (radius van 7 meter :-)).

Zoals gezegd: maak je geen zorgen over de juiste hoek, je gaat het verschil heus niet merken op die dingen. Als de base niet perfect vlak staat (dat lijkt het wel op bij de foto 😉), gaat je hoek ook niet erg precies zijn bij het slijpen. Als hij maar scherp is (geen kartels of braampjes).

Super, heel erg bedankt. Kanten zijn vlak nu dus dan lekker 90 graden en knallen maar. Nog wel even waxen eerst maar dat moet helemaal lukken

Plaats een reactie