Lekker eten op of aan de berg (Laax-Flims-Falera)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Laax - Flims - Falera

Ha allen,

Op 17 maart begeven wij ons naar Laax voor een week heerlijke wintersport. Nu zijn wij naast het skieen ook altijd opzoek naar de lekkere, authentieke, keuken van het gebied waar wij ons bevinden. Hebben jullie tips waar wij dan zeker heen moeten? Het hoeft niet per se alleen maar eten te zijn, leuke plekken voor koffie of een drankje na het skieen zijn ook meer dan top!
Bedankt alvast!

Wintersport? Yes please....

Ik weet niet of ie er nog staat maar toen wij er waren stond er midden in het skigebied een tipi waar je de lekkerste gegrilde steaks kon eten. Welke piste weet ik niet meer, maar ach…een tipi mis je niet zo maar. Het was een belevenis. Voor de rest op de piste niet veel authentieks of ‘aparts’ gezien daar qua restaurants. De apres-ski speelde zich af bij het dalstation van de gondel terug naar Laax.

Bij Alp Nagens hebben ze heerlijke kaasfondue en raclette met kaas van de lokale kaasboeren, lekkere wijn en kun je echt gezellig eten. Wel reserveren van te voren, het is erg druk. En als je uit de gondel vanuit Laax meteen links de dalafdaling neemt zit er vlak boven de eerste stoeltjeslift een leuk tentje om wat te drinken (ik weet niet hoe hij heet helaas). Wel even opletten dat je links aanhoudt op die piste, het zit een beetje verstopt in een bocht.

Veel plezier!

Hartelijk dank voor de tips! Ik ben benieuwd! :)

Wintersport? Yes please....

@chrissieg ben eind januari voor de derde keer op rij in Laax geweest en bij de Tippi (La Vacca) bij Plaun kun je inderdaad lekker eten. Bij de bar aan de piste naast het dalstation van Flims kun je lekkere hamburgers halen bij de airstream caravan. Verder ook hebben we lekkere worsten / pulled pork van de BBQ gegeten bij een tentje net naast de Sogn Martin lift. Ook vaak rustig Ustra Naraus naast het bergstation van Naraus, mooi uitzicht op het dal (Flims).

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Bij Das Elephant kun je heel lekker eten. Volgens mij alleen lunch, wat logisch is boven op de berg. Heel speciaal, met je skischoenen aan lunchen in een restaurant met een BIB Gourmand. Voor zover ik mij herinner was het wel niet echt voordelig, zelfs voor Zwitserse begrippen. Maar absoluut geen spijt van gehad!

A cable car takes you up the almost 2 500m to Das Elephant. Just imagine the stunning mountain views that await you on your arrival! There is no question that the best tables to sample dishes such as cream of rocket and wasabi soup with prawns or slow cooked beef with polenta are those on the terrace. How about a delicious crème brûlée with ice cream to finish?

  • De inspecteurs van de MICHELIN Gids

Ook leuk, maar wat meer bergatmosfeer: Runcahöhe, iets boven Flims. Je kunt er komen via de dalafdaling naar Flims, bijna beneden ergens rechtsaf. Staat aangegeven. Er gaat ook een wandelroute naar toe.

*bericht bewerkt door Frank op 28 feb 2018 11:57

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Das Elephant en zeker La Vacca (bizonsteak!) waren de moeite. Niet echt de klassieke alpenhutten, maar wel bijzondere ervaringen en superlekker. De dure Zwitserse frank en bijhorende prijzen moet je er wel bijnemen

ik ga met pasen in LAAX / FLIMS skien en ga zeker la vecca proberen, das elephant lijkt me wat te gek… als er nog meer tips zijn hoor ik het graag

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Zowel Das Elephant als la Vecca zijn momenteel dicht. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat ze die met Pasen weer opengooien. Zelf hebben wij best lekker gegeten bij Grandis en Ustria Stargelts

Wintersport? Yes please....

Plaats een reactie