Gebieden die langer open blijven

In de Verenigde Staten is het heel normaal dat skigebieden open blijven zolang de pistes nog skibaar zijn (en ook eerder open gaan dan gepland als condities dat toelaten). Met de huidige sneeuwcondities in de Alpen en vooruitzichten van kou en meer sneeuw zou het zo maar kunnen dat op en na de datum van de geplande sluiting van skigebieden er nog best geskied zou kunnen worden.

Zijn er gebieden die wel eens langer open blijven dan gepland?

Mocht je dergelijke berichten tegenkomen, post ze dan vooral in dit topic.

Ik vermoed dat het nog vrij lastig om seizoensverlengeringen rendabel te maken. Lastminute boekingen zullen er niet zo veel zijn. De echte cracks zijn er toch maar in beperkte mate, en die plannen dan eerder een tripje naar een hooggelegen gebied dat zowiezo tot begin mei open is.

Daarnaast hebben veel skigebieden allerlei afspraken met grondeigenaren. Hoewel ik het niet weet, kan ik mij voorstellen dat er ook afspraken zijn tot wanneer er geskied mag worden. Al is het maar omdat de koeien weer de alm opgaan.

Zolang er sneeuw ligt is Winterberg open :). Lijkt mij tenminste…

*bericht bewerkt door Shane op 21 feb 2018 16:30

I can stick uphill ice, on my saucer...

In de Dolomieten heb ik in het verleden wel verlengingen gezien. Winterberg dito.

*bericht bewerkt door DSvier op 21 feb 2018 18:26

Veer gebieden zitten met vergunningen die het verbieden om na bepaalde data nog open te zijn. Misschien dat ze het dan nog een week kunnen rekken maar veel langer niet ben ik bang.

Was er al niet eens een topic over dit onderwerp?? @Shane zal dit wel weten zeker??

Übung macht den meister!!!

Veer gebieden zitten met vergunningen die het verbieden om na bepaalde data nog open te zijn. Misschien dat ze het dan nog een week kunnen rekken maar veel langer niet ben ik bang.

Was er al niet eens een topic over dit onderwerp?? @Shane zal dit wel weten zeker??

RFKANGOO op 21 feb 2018 19:03

Hahahahaha, nee sorry… ouwe reus. Oh wacht 😉

*bericht bewerkt door Shane op 21 feb 2018 19:27

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik denk dat je de meeste kans maakt bij tignes en les 2 alpes. Deze gebieden hebben na de reguliere opening de gletsjer altijd nog open en misschien dat ze dus bij goede condities meer open houden. Als je over de piste terug kunt naar het dorp scheelt dat weer mensen die met de lift terug gaan. Dat is alleen maar winst denk ik.

Born to Ride

Getriggerd door jouw vraag. In borovets (bulgarije) kan je iedere avond ook 's avonds skien van 18 tot 21h30. Zijn er meer gebieden waar je iedere avond kan skien?

Valloire blijft een week langer open. van het weekend van 13 April, naar het weekend van 20 April. De laatste week is alleen de ‘Setaz’ berg open… voor toeren wel ideaal :) 10 Euro voor een dagpas is ook goed te doen :P

Freeride = Life

Plaats een reactie