Voorjaarsvakantie 2019

Hoi, wie kan ons een beetje op weg helpen? Volgend jaar moeten wij voor het eerst in de voorjaarsvakantie gaan skiën (regio midden). Helaas heb ik geen idee hoe druk en of het overal druk is tijdens deze periode. Onze voorkeur gaat uit naar Oostenrijk. Laatste jaren zijn wij naar het Pilerseetal gegaan maar dan buiten de schoolvakanties. Heerlijk rustig en lekker dicht bij Fieberbrunn.
Wat ik me vooral afvraag is… is het handig om naar een klein gebied te gaan of kan een groot bekend gebied ook, omdat de massa zich dan toch wel verspreid.
Wij gaan met 6 volwassenen en 5 kinderen. We vinden het vooral belangrijk dat de kids lekker op les kunnen, maar vinden ook wel leuk als er in het gebied een beetje leven is.
Ik hoor graag jullie reactie.

De dorpen om Fieberbrunn heen zijn ook in hoogseizoen gewoon rustig. Dus Hochfilzen, St Jacob en St Ulrich blijven prima plekken om te verblijven. Ja verder is het in Fieberbrunn zelf bij de liften en op de pistes wel wat drukker maar ga je richting Rethmoos dan heb je daar al geen last meer van.

Verder je vraag wij moeten/mogen al jaren in de krokus en wij zoeken bewust de middelgrote gebieden op. Brandnertal, Mellau, Dienten, Nauders, dit jaar Großarl en dus de jaren voor de aansluiting met SHL jarenlang Fieberbrunn wat toen wel echt als kleiner werd beschouwd. Daarnaast in Zwitserland plaatsen als Scuol en vorig jaar Sedrun. In al die gebieden heb je een goede infrastructuur met snelle liften en vallen wachttijden en drukte reuze mee. 1 keer Flachau gedaan maar dat was voor ons echt te druk. Kortom voor ons, maar er zullen vast afwijkende meningen zijn, was het de echt grote (en dus zeer populaire) gebieden vermijden en gebieden opzoeken waar je je kinderen nog eens tegen kan komen op de piste. Discussies over les in Nederlands in al gebieden een non discussie want overal zijn NL leraren.

Qua rijden hebben wij inmiddels de routine om vrijdagmiddag rond 15:30h weg te rijden. Dan vermijd je de normale vrijdagmiddag spits en kan je goed doorrijden. Vaak overnachten we dan in Kiefersfelden, Bregrenz maar dit jaar in Salzburg in een 24h Motel.

Hangt sterk van het gebied af, en deels ook van de week waarin je voorjaarsvakantie hebt (carnaval of niet, wie hebben er nog meer vakantie in andere landen etc). Over het algemeen zijn de écht populaire gebieden in Oostenrijk tijdens vakantieperiodes echt heel erg druk (SFL, Soelden, Ischgl, Arlberg, Skiwelt en Flachau). In Frankrijk hangt het wat meer van de week af. Italië is over het algemeen rustiger en Zwitserland is het allerrustigst. Ik zou die laatste eens overwegen. Hoeft niet veel prijziger te zijn als je een goede actie kunt vinden voor skipassen en een relatief goedkope acco.

Mr. Slow

Plaats een reactie