Kilpi Hastar

Heeft iemand ervaringen met de Kipli Hastar jassen?

Ik heb het zelf altijd enorm snel warm, dus ik wil een goed ademende jas… deze heeft een zeer groot ademend vermogen… Snel koud heb ik het niet, maar ik accepteer dat ik met een hardshell er sneller een fleece laagje tussen zal moeten dragen (heb nu een gevoerde jas)…

Donsjas voor er onder als het echt koud is heb ik ook al… Iemand ervaring met deze jas of dit merk? Qua specificaties ziet het er goed uit!

@zeehaasje heeft er pas een gekocht.

Ik heb de jas gekocht maar nog niet kunnen proberen.

Mijn eerste indruk van de jas is positief

To ski or not to ski, that 's not a question

Hier ook een tevreden gebruiker. Ik heb hem nu drie jaar gebruikt en heb het met een donsjack (-20 's morgens in Valtho, dus inclusief straf windje) en met alleen een merinoshirt en een backprotector (ongeveer 0) niet koud gehad en niet overmatig gezweet. Voor mij een prima jack

*bericht bewerkt door Zjanke op 19 feb 2018 21:04

Ik krijg hem later vandaag binnen maar zal dit jaar niet meer de sneeuw in gaan, of het moet indoor zijn… Dus even goed proberen thuis!

Ik wil hem eind maart gaan proberen. Het is de bedoeling om de laatste week van maart nog een keer naar l3v te gaan.

To ski or not to ski, that 's not a question

Ik heb hem vandaag binnen gekregen en hij zit lekker en voelt fijn!

Enige wat ik merkte is als ik de zakken aan de voorkant open en mijn hand er in steek, voel ik de plaksel van de geplakte naden. Kan dit kloppen? of is dit niet goed?

null

Dit was wat ik bedoelde… de 2e jas heeft hetzelfde, dus ik ga er van uit dat het zo hoort… Ik ben er iig tevreden mee!

Kan dat plaksel geen rest van een beveiligingssticker zijn?
Zo’n vierkant met een folie-achtige achterkant en hardnekkige lijmlaag?

Dit is de binnenkant van een van de zakken op de voorkant… dus dit is waar de zak vastgeplakt is (/ er in gehangen is…).

Volgens Kilpi mag dit niet… dus er komt een nieuwe vanuit hun… ben benieuwd!

Na 3 weken is de nieuwe jas van Kilpi aangekomen bij Skiwebshop waar ik hem gekocht had. Helaas heeft ondanks de beloftes en de checks vanuit Kilpi deze jas hetzelfde probleem.

Samen met Skiwebshop heb ik het op een akkoordje gegooid en mag ik de jas die ik al had houden voor een zeer sterk gereduceerd tarief… Omdat de naden dus alleen aan de binnenkant van de zakken los laten, vind ik dit voor mij geen probleem… Als ik nu 4 jaar doe met deze jas, kost hij me nog geen 25 euro per jaar… Geen geld!

Volgend jaar eens testen in de sneeuw… ben benieuwd!

Zonde een jas die zoveel kost qua advies prijs boven de 400 en dan meerdere keren een issue. Kilpi staat nu op mijn zwarte lijst.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Ik ga de jas vanmiddag voor het eerst in de sneeuw in les menuires gebruiken. Ik kan geen los zittende naden etc ontdekken.

De Colombia titanium omni tech is me nu te warm.

To ski or not to ski, that 's not a question

Ik ga de jas vanmiddag voor het eerst in de sneeuw in les menuires gebruiken. Ik kan geen los zittende naden etc ontdekken.

De Colombia titanium omni tech is me nu te warm.

To ski or not to ski, that 's not a question

Typisch, dat naden probleem. Heb een skibroek van ze. Deze functioneert zeer prima maar heb de voering na één seizoen al opnieuw laten stikken omdat deze niet zo degelijk gemaakt was en openscheurde op meerdere plekken.

Ik ga de jas vanmiddag voor het eerst in de sneeuw in les menuires gebruiken. Ik kan geen los zittende naden etc ontdekken.

De Colombia titanium omni tech is me nu te warm.

zeehaasje op 25 mrt 2018 13:24

Check de 2 binnenzakken eens die voorop zitten. Daar voelde ik een half losse naad… Geen enorm issue wat mij betreft, maar goed…(is in de binnenlaag, niet in de buitenlaag)

De binnen naden van de zakken plakken inderdaad wat. Zal als ik thuiskom eens een mailtje sturen
Het is geen ramp, maar het is niet netjes voor een jas van die prijs.

To ski or not to ski, that 's not a question

De binnen naden van de zakken plakken inderdaad wat. Zal als ik thuiskom eens een mailtje sturen
Het is geen ramp, maar het is niet netjes voor een jas van die prijs.

zeehaasje op 25 mrt 2018 17:02

ok… belangrijker: hoe hield de jas zich? ik heb hem vooral omdat ik het snel warm heb en deze jas super schijnt te ademen…

Met een merinowol shirt met lange mouwen was deze heerlijk.

Ik heb het ook snel warm.en zweet snel( al scheelt 5 kg lichaamsgewicht minder enorm in het zweten in mij geval). De zon scheen volop en in het dal was het boven nul. Heb het niet te warm of koud gehad met deze combi

To ski or not to ski, that 's not a question

Fijn dat te horen… ben benieuwd!

(board nu met een thermoshirt en een gevoerde Quecha jas… en dan zelfs als het -5 is of zo heb ik het nog warm…)

Plaats een reactie