Fischer 95Ti, 86Ti of toch iets anders?

Graag jullie mening over een paar aan te schaffen ski’s ;-)

Ik ski zo’n 50 à 60 dagen per seizoen, en ben daarvan ca. 80% als ski-leraar/trainer onderweg. Mijn stijl zou ik omschrijven als snel en dynamisch… ik ga regelmatig off-piste, maar effectief zal dat zeker niet meer dan 20% zijn. Ik wil echter niet dat mijn ski’s dat onmogelijk of onnodig moeilijk maken. Dus ik zoek een snelle all-terrain ski (denk ik).

Op het web lees ik goede reviews van de Fischer 95Ti, maar als ik 'm naast de 86Ti leg… spreken de eigenschappen van die laatste me toch meer aan. Weet ook niet precies waarom. Ik ben zeker niet ontevreden over de K2-ATRockers die ik nu gebruik, maar vind dat toch een beetje een laffe ski… wel een prima allrounder, maar op de piste toch wat aan de slappe kant.

Jullie advies, tips, etc. zijn erg welkom. Alvast bedankt!

PS: Ik ben 1m85 en weeg zo’n 92 kilo.

*bericht bewerkt door ernstjanhölscher op 19 feb 2018 19:58

Wil je ook op deze ski gaan lesgeven? Ik heb zelf geen ervaring met lesgeven, maar heb van veel leraren begrepen dat dat op een bredere ski minder fijn is dan op een smalle ski (vooral de belasting van de knieën). Maar dat terzijde.

De Fischer Motive 86 TI (zelf twee seizoenen op geskied) is niet wat je noemt een pittige ski. Dus als je de K2 te laf vind, wordt dit niet een verbetering denk ik. De Nieuwe Pro Mtn 86 daarentegen is echt voor agressieve skiërs, die zal je in dat opzicht veel fijner vinden.

En anders de Völkl Kendo, Blizzard Brahma (CA eventueel), of de overjarige Nordica Nrgy 90.

Ik zal waarschijnlijk bij gevorderden wel naar deze ski grijpen voor mijn lessen. Bij beginners kan ik mijn K2’s gebruiken… dat werkt eigenlijk prima en die kunnen wel een stootje hebben ;-)

Nu lees ik ook dat de 86 meer een off-piste dan een on-piste ski is… (70/30 als ik Fischer zelf mag geloven) en die verhouding heb ik eigenlijk liever andersom… en dan komt die Brilliant serie weer in beeld… maar daar lees ik dan weer nauwelijks iets over. Ik ga ook nog even naar die Kendo en Brahma kijken… met name over Völkl hoor ik veel goeds dit jaar.

De Kendo is al vanaf seizoen 2015-2016 ongewijzigd, op de print na. En de Fischer Pro Mtn 86 zou ik eerder als 70/30 piste/off-piste typeren. Hoewel hij het wel een stuk beter doet in de poeder dan zijn voorganger de Motive (die zat meer op 85/15).

Ik ski zelf op de Kendo en kan beamen dat dit echt een ski is voor alle omstandigheden. Prima te skiën op de piste, prima off-piste.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Plaats een reactie