Pasen 2018 met kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal

Hallo,

Wij zijn van plan om met 2 stellen en in totaal 3 kinderen (5, 5 en 6 jaar) met Pasen te gaan skieën in het Kleinwalsertal. Dat is dus het laatste weekend van maart. Wat denken jullie, is er dan nog voldoende open voor beginnende kinderen? Ik las dat Heuberg geschikt is voor kinderen en dat ligt rond de 1300-1400 meter…

Kleinwalsertal, is op zich best redelijk sneeuwzeker.
Maar of dat er dan nog te skiën is op 1400 meter ?
(volgens mij komt @Shane er vaak, en weet hij er wat over te vertellen)

Met pasen kan ik niet verzekeren, bij Ifen is het als in de rest van het skigebied slechter is qua sneeuwkwaliteit is het bij Ifen vaak beter, niet omdat het zoveel hoger is dan bijvoorbeeld de kanzelwand maar toch het is (bijna) altijd beter. Je hebt daar 2 (lange) afdalingen, IF4 en IF5 en IF6 die erg leuk zijn en niet te moeilijk, het zijn glijwegen dus buckels en dergelijke ontstaan er niet zo snel, op de steilere stukken natuurlijk nagelaten. Aangezien er een goede basis ligt, de hele winter al, verwacht ik dat het dan nog wel te skiën is. Ook omdat het 2 weken eerder valt dan vorige jaar. Een accomodatie tip is het Aparthotel, zeer kindvriendelijk en eigen skistalling + verhuur en skischool (als dat nodig is, lijkt me wel met beginnende kinderen) en de gratis, deze stopt voor het hotel, bus is heel fijn. Soms, in de drukste weken en in de spits, is het er wel aan de drukke kant maar met pasen lijkt me dat niet echt.

De IF5 is overigens wel een prikstuk, de IF4 is veel leuker, je kan dan ook een stukje rood nemen als er mensen zijn die dat al kunnen en dit praktisch uitkomt.

Ski you later!

Ik ben er o.a. 2 keer de laatste week van maart geweest. En die 2 keer was het stukje bij de Jedermannlift in Mittelberg gewoon open, evenals de complete Heuberg. In lekker winterse condities overigens. Het ligt ook helemaal niet zo laag natuurlijk…
Je kan altijd treffen dat het een keer 20 graden is en dan ski je in de middag flink pap, maar skien kun je en hogerop de Kanzelwand en Ifen gewoon perfect. Ik ben gek op later in het seizoen en ben de eerste week april ook weleens naar 600 meter afgedaald, dus persoonlijk maak ik me er nooit zo druk over.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie