all mountain ski's voor dame 1m85, 70 k

Ik ben aan het kijken naar all-mountain ski’s - ik hou wel van alleskunners: heerlijke pistetoerders onder alle sneeuwomstandigheden die ook af en toe lekker off-piste mogen.Vergevingsgezinde ski’s, lekker glijders en goeie bochtendraaiers.
Nu ben ik vrij lang en gemiddeld zwaar voor een dame (1m85 / 70k). Het valt me op dat veel van de dames ski’s in de categorie all-mountain in niet zulke lange uitvoeringen komen: vaak zo’n 165cm á 168cm als langste optie… Wat mij wat kort lijkt.

Mijn vraag is: kan ik beter naar mannen-ski’s kijken? Welke? Of welke dames?

Al ben ik qua techniek zeker een gevorderde skier, is het wel een aantal jaar sinds ik voor het laatst op de ski’s heb gestaan. Dus.

Dank voor de input vast!

Ik heb je een PM gestuurd

@popcone,
Ik denk dat je inderdaad ook prima naar een uniseks-ski kan kijken. Zo tussen 174 en 180 in lengte lijkt de juiste richting, afhankelijk van de verdere constructie van de ski.

Maar wat is je niveau en tempo? En hoe veel ski je in de diepe(re) sneeuw? Dat zijn wel factoren die bepalen welke ski goed zou passen.

@popcone,
Maar wat is je niveau en tempo? En hoe veel ski je in de diepe(re) sneeuw? Dat zijn wel factoren die bepalen welke ski goed zou passen.

GiGi op 18 feb 2018 17:57

Ik hou wel van een beetje tempo, al ben ik niet een snelheidsduivel. Ik ben een ervaren skier, heb een goede techniek al is dat vooral ervaring op de piste. Ik wil wel wat meer offpiste skiën en daarin wat verder groeien. Maar eerlijk gezegd zal de verhouding on/off-piste zo ongeveer 70/30 zijn.
Ik heb wel een aantal seizoenen overgeslagen, dus zal in het begin misschien wat wennen zijn…

Lijkt me duidelijk. Head Kore 93. Dus.

Zou zeker naar een unisex ski gaan met jouw lengte. En als je ook wat off piste gaat dan is (riching) lichaamslengte wel aan te raden.

Andere opties:
*K2 ikonic 84ti 2018: net even wat vriendelijker om te skien maar kan alles.
*Blizzard Brahma CA: pittiger dan de K2, alleskunner, voor de breedte uitstekend op de piste
*Volkl Kendo: ook pittiger dan de K2 maar net iets speelser dan de Brahma CA.

@GiGi,
Ik heb op je website gekeken (heel nuttig trouwens - waarvoor dank!) en kan nu wat specifieker vertellen over mijn niveau dan in mijn eerder respons. Volgens jouw categorieën heb ik denk ik niveau 7 - misschien in het begin nog wat onwennig dus niveau 6.
Dank!

Dan zijn ski’s als de K2 iKonic 84 TI (177), Völkl Kanjo (175), de overjarige Nordica Nrgy 90 (177) of de Blizzard Brahma CA in 180 inderdaad wel mooie opties. Andere overjarige modellen als de Fischer Motive 86 TI (175) of Dynastar Powertrack 89 (179) zouden ook kunnen, maar zijn wat minder energiek, misschien zelfs wat saai te noemen.

@DrPhil
Dank!
Maar zijn dat niet meer freeride ski’s - het is mij eigenlijk nog niet zo duidelijk…

Al zag ik wel een heel aantrekkelijke aanbieding voor ze onder 300 euro…

@GiGi
Dank! Supersnelle reactie trouwens…
Ik zal er naar kijken.
Ook @elisabeth101 dank voor je lijstje!!

@popcone: ze skiën als allmountains. Ze zijn alleen nog steeds uitverkocht.
Aanbieding onder de € 300?

Alleen 1m71 en 1m89, en zonder bindingen zo te zien. Wil je dan 1m89 kopen?

@DrPhil

Alleen 1m71 en 1m89, en zonder bindingen zo te zien. Wil je dan 1m89 kopen?

DrPhil op 19 feb 2018 15:37

Nee…

Het lijkt trouwens een oude pagina. Als je op hun hoofdpagina op Head Kore 93 zoekt, levert dat geen treffers op. Vraag me af of ze hem daadwerkelijk nog hebben. Beter eerst vragen.

@DrPhil

Alleen 1m71 en 1m89, en zonder bindingen zo te zien. Wil je dan 1m89 kopen?

DrPhil op 19 feb 2018 15:37

Nee…

popcone op 19 feb 2018 15:42

welke dan? 171 is veel te kort.

@DrPhil
Nee, ik bedoelde eigenlijk: ik denk niet dat ik voor ze ga…

Plaats een reactie