Leuk gebied voor een dag, onderweg naar Sölden

Voor onze skitrip van half maart zijn we op zoek naar een leuk gebiedje waar we een dag kunnen gaan skiën. Afgelopen jaar ook gedaan en dat is goed bevallen. Zo’n leuk gebiedje van een km of 40-50, heerlijk voor een dagje, maar iets waar je niet snel een week naartoe gaat. Afgelopen jaar hebben we Lofer gezien, wat een heerlijke plek was dat. Rustig (zelfs in het weekend), pittoresk, echt een dagje genieten op prachtige pistes in de zon. We hopen dit jaar weer op zoiets. Kneuterigheid is goed! Liefst wel met een paar stoeltjesliften of gondels, omdat onze boarder niet zo blij wordt van de hele dag slepers.

Bestemming half maart is Sölden. We komen uiteraard via de BAB7 Oostenrijk binnen. Wie heeft er tips? Het is niet erg als we bijvoorbeeld tussen twee deelgebiedjes even een skibus moeten pakken, maar hebben geen zin om de halve dag in de bus te zitten van lift naar lift omdat het gebied té verspreid is.

Hochoetz? Zit je al lekker in de buurt.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Berwang, Ehrwald, Lermoos, Hochoetz, Kuhtai. Een kleine omweg (via Bregenz, dan wel vignet nodig) en je kan bijvoorbeeld Brand, een deelgebied van Montafon, Sonnenkopf of Venet bezoeken. Berwang heeft overigens relatief veel sleepliften.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Aan bovenstaande kan ik Hoch-Imst nog toevoegen.

Mr. Slow

Boven Landeck/Zamst heb je Venet zitten, een heerlijk rustig skigebiedje met leuke pistes. Iedereen rijdt daar voorbij op weg naar de grote gebieden in de omgeving.

Born to Ride

Hochoetz? Zit je al lekker in de buurt.

Sebastiaan op 16 feb 2018 11:00

+1 is mijn lievelingsgebiedje in het Ötztal.

Uit eigen ervaring:
-Hoch Imst
-Venet / dorp = Zams
-Jerzens

Hoch Oetz is ook prima, maar die andere 3 vind ik leuker, want daar komt je normaal gesproken nooit.

The older I get, the better I was

Beetje late reactie door de drukte de afgelopen dagen, maar thanks voor de suggesties! Zit zeker wat interessants bij waar we iets mee kunnen, ik ga het eens aan de reisgenoten voorleggen.

Hochoetz / Kuhtai had ik inderdaad ook gezien en stond al op de lijst, goed om te lezen dat dat goed bevallen is.
Hoch-Imst had ik al eens gezien, maar niet concreet gecheckt, zal ik nog eens in duiken.
Venet is helemaal nieuw voor me, maar ziet er voor een dagje ook prima uit.
Jerzens kende ik ook niet, maar dat Hochzeiger ziet er ook leuk uit.

De deelgebieden van de Zugspitz Arena slaan we over, daar ben ik al eens geweest en kun je met een shortski altijd nog eens heen. Hetzelfde geldt voor Brand/Montafon. Het zijn juist die pareltjes waar je anders voorbij rijdt, die nu leuk zijn voor een dag mee te pikken.

Een kleine omweg (via Bregenz, dan wel vignet nodig)

Roy83 op 16 feb 2018 11:03

Ik heb de route nog niet helemaal uitgestippeld, maar heb ik normaal gesproken voor de rit naar Sölden geen vignet nodig dan? Ik had nog niet zo goed gekeken, maar net even gedaan en het lijkt inderdaad allemaal provinciale weg. Da’s mooi.

Plaats een reactie