Natural wax fluid

Ik heb pas een flesje Holmenkol Natural wax fluid gekocht. De verkoper gaf aan dat dit een mooi middel is om op vakantie je skies te voorzien van wax. Niet als vervanging, maar zodat je skies gedurende een 1 weekse vakantie geen totale wax beurt nodig heeft.

Iemand ervaring met dit middel?

Beter veilig en snel, dan rustig met gevaar.....

Tja geen ervaring maar je kunt t wel beredeneren.

Holmenkol wil verkopen, en die verkoper ook. Blijkbaar is hier is vraag naar.
Uiteindelijk trekt wax IN je belag door hitte. En hotwax blijft dus zo lang zitten omdat het in de poriën zit.

Bij dit soort stiften komt amper warmte kijken, hooguit een beetje wrijvingswarmte door t viltje. Maar zelfs dan zal t vrijwel alleen op je belag zitten, niet erin.

Vervolgens zal t aan de omstandigheden liggen hoelang t blijft zitten. Keiharde sneeuw bij -15? Ik gok 2 pistes. Voorjaarspoeder? Zou best een hele dag kunnen zijn…

Heb je hier wat aan?

*bericht bewerkt door Gaston op 15 feb 2018 22:01

Tijd voor een uitpakparty?!

Tja geen ervaring maar je kunt t wel beredeneren.

Holmenkol wil verkopen, en die verkoper ook. Blijkbaar is hier is vraag naar.
Uiteindelijk trekt wax IN je belag door hitte. En hotwax blijft dus zo lang zitten omdat het in de poriën zit.

Bij dit soort stiften komt amper warmte kijken, hooguit een beetje wrijvingswarmte door t viltje. Maar zelfs dan zal t vrijwel alleen op je belag zitten, niet erin.

Vervolgens zal t aan de omstandigheden liggen hoelang t blijft zitten. Keiharde sneeuw bij -15? Ik gok 2 pistes. Voorjaarspoeder? Zou best een hele dag kunnen zijn…

Heb je hier wat aan?

Gaston op 15 feb 2018 22:00

Iedere reactie is welkom.

Ik weet ook niet of het iets doet. Potje koste een euro of 15, kan me daar dus geen breuk aanvallen. Over een week of 2 kan ik vertellen of het ook iets doet.

Beter veilig en snel, dan rustig met gevaar.....

Zorg voor t aanbrengen in ieder geval dat je belag schoon is. Met een fiberlene/waxfleece, anders met papier een paar keer van voor naar achter wrijven over je belag. Met een borstel is nog beter.

Zeker leuk als je t resultaat laat weten!

Tijd voor een uitpakparty?!

Bij mij bekend als Boosterwax. Ik dacht dst het ongeveer een dag er op bleef zitten. Ik heb het wel eens hebruikt, toe werkte het goed.

Plaats een reactie