Superdry Basejumper een aanrader ???

Beste mensen,

Ik heb gisteren tot groot genoegen kunnen kennismaken met het skiën. Dit is zo goed bevallen dat we een beetje zijn gaan rondneuzen voor kleding. Tijdens ons bezoek aan Freiburg (Schwarzwald) stuitte ik op de nierboven genoemde Superdry Basejumper (in de kleur oranje). Dit jack zat prettig en voelde niet zo broeierig aan als de Superdry Ultimate Snow Rescue die ik in dezelfde winkel aan had.

De Basejumper is geen goedkoop jack, mijn vraag is derhalve of ik voor het geld kwaliteit koop of voornamelijk een naamplaatje. Overigens, in de Superdry-store was dit jack € 299,95, maar ik heb dit jack online ook al gevonden voor dik € 166.

Groeten,
Mischa

Mijn gevoel zegt ‘naamplaatje’. SuperDry is een merk wat leuke casual kleding maakt. Sportkleding vind ik een andere tak van sport.

When life gets too complicated.... SKI

Specs zien er niet gek uit qua waterkolom een ademend vermogen, dus moet volgens mij prima kunnen.

Tis inderdaad niet echt een sportmerk, maar dat hoeft niet direct slecht te zijn.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 15 feb 2018 20:11

Thanks alvast voor jullie reacties @Alex en @Tiny-M. Gekeken naar het jack waarop mijn keuze gevallen was, kunnen jullie iets aanbevelen waar ik eens naar zou kunnen kijken dat wel “echt sport” is?
Ik wil hiermee niet zeggen dat ik direct naar iets anders op zoek ga, maar alle tips zijn welkom en ik hoop er langere tijd gebruik te kunnen maken als ik nu één keer fatsoenlijke kleding koop.

Klopt helemaal @Tiny-M, maar als ik voor een soortgelijk bedrag beter kan krijgen, zal ik dat niet nalaten. Ik vond de specs ook al redelijk indrukwekkend, al ben ik verder niet gehinder door enige kennis op dit gebied. ;-)

*bericht bewerkt door mischa72 op 15 feb 2018 20:19

Je kan ook eens tussen merken als o’neill, volcom, protest, oakley, Brunotti etc kijken qua prijsklasse. Allemaal prima, zonder echt helemaal high end te gaan zitten (Wat echt een stuk meer kost).

Wat @Tiny-M zegt 👍 Ik ben niet zo’n goede referentie, want ik hou alleen van hightech sh*t 😎

When life gets too complicated.... SKI

Toevallig heb ik vandaag ook naar een Superdry jas gekeken. (De Ultimate Snowservice, helaas niet voor die prijs) Ziet er niet onaardig uit en voor die prijs best goede specificaties.

Grappig @Hakke, die jas heb ik ook bekeken vandaag (in de cammo uitvoering), maar toen ik hem aan deed en vergeleek met mijn andere 2 opties vond ik die wel een stuk fijner. Zie hier voor een betere prijs dan je vermoedelijk vandaag gezien hebt:
https://www.snowinn.com/ski-winkel/superdry-ultimate-snow-se… (eventueel voor dezelfde prijs in antraciet).

Deze kwam ik ook nog tegen, ziet er ook niet slecht uit: https://www.winterkleding-outlet.nl/killtec-lanid-heren-wint…

Ja, ik heb wat met oranje. Ik vind het ook wel prettig om het idee te hebben een beetje op te vallen vanwege het feit dat mijn kinderen mij dan gemakkelijker herkennen op de piste. Nee, ik ben niet aandachtsgeil, als het daarvoor was, zou ik liever stemmig antraciet kiezen ;-)

Als je nog even wacht komen alle merken in de aanbieding en dan koop je kleding van merken als spyder en peak performance in de aanbieding. Deze koop je dan voor hetzelfde geld en heb je topspul. Dat geldt ook voor de technische merken als mammut, north face, arc’teryx, etc.

Persoonlijk schat ik al deze merken wel iets hoger als een mode merk zoals super dry (al baseer ik dit niet op feiten)

Kortom met een beetje geduld en speurwerk, zijn high end merken prima te betalen 😉

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Thanks @Jeffvdv, je verwoordt hetgeen ik net tegen mijn vrouw zei. Ik ga me eerste eens verdiepen in wat welk merk exact te bieden heeft. Zoals ik al eerder zei wil ik graag iets aanschaffen dat ik uiteindelijk na veel draagplezier weg doe omdat het versleten is, niet iets dat er leuk uitziet en wellicht minder lang mee gaat.

Nog tips waar ik in (het liefst Zuid-) Nederland onbevooroordeeld informatie zou kunnen inwinnen? Ik bedoel dus buiten dit fijne forum?

*bericht bewerkt door mischa72 op 15 feb 2018 22:48

Sorry, ik blijf vragen, maar misschien wordt dit nog eens een mooi merkenoverzicht.

Hoe plaatsen we Killtec en Icepeak? Mijn vrouw heeft haar oog laten vallen op de Icepeak Cecci in wit/zwart. Ik kwam op mijn beurt de Killtec Lanid tegen.

Daarnaast zie ik nog de verschillen in hard- en softshell. Mag ik het zo zien dat een Hardshell meer bescherming tegen de elementen biedt en een softshell wat comfortabeler is? Ik neem aan dat een softshell er geen moeite mee heeft om je droog te houden als je een keer onderuit gaat, maar een hardshell beter is als je een halve dag in de sneeuw ligt? Zoals ik het nu zie, zullen we voornamelijk mooi-weer skiërs zijn die mogelijk “per ongeluk” eens bij sneeuwval onderweg zullen zijn. Met mijn leeftijd zal ik off-piste en erg ruw werk ook wel achterwege laten. ;-)

Mijn vrouw heeft een Superdry jas en volgens mij is het een prima ding
Specs prima (mooie stoffen en materialen en alles wat een wintersport jas nodig heeft zit erop).

Je moet je afvragen wat je wilt van een skijas
Voor het toerskiën etc is ie niet geschikt maar voor het gewone wintersport werk is ie prima.
Ze leveren gewoon leuke, modieuze kleding van prima kwaliteit waar misschien wel een marketing prijskaartje aanzit (maar dit geld volgens mij voor alle kledingmerken incl de grote outdoor merken)

Veel merken zoals O’Neil, Protest etc. voldoen mijn inziens prima op de piste,
Zien er goed (modieus) uit en je komt er prima de vakantie mee door.
Op het moment dat deze kleiding niet meer voldoet gaat de gemiddelde wintersporter toch schuilen ;-)

Wil je in die omstandigheden door dan kan je beter kiezen voor technische kleding en kan je idd beter kijken bij de merken die @Jeffvdv opnoemt, (die kleding is met een ander doel ontwikkeld, namelijk functionaliteit boven uiterlijk)

Mijn ervaring is met de “mode”merken dat ze na een seizoen of 3-4 wel versleten zijn (maar dan zijn ze ook uit de mode) waar een tech merk eigenlijk na 8 jaar nog steeds prima is en je het zonde vind hem weg te gooien maar je eigenlijk een nieuwe wilt om het hebben van een nieuwe ;-)

*bericht bewerkt door Togi op 16 feb 2018 11:19

Check dit topic nog even. Ligt een beetje in lijn met sommige reacties: https://www.wintersport.nl/forum/topic/215060

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie