Rodelbahn - ski route 27

Dit onderwerp gaat over de bestemming Auffach

Hi,

Dit jaar willen wij graag gaan rodelen in Auffauch. Ski route 27 zou hier erg geschikt voor zijn, om vervolgens met het “treintje” terug te gaan naar Auffach. Op de pistekaart lijkt het er echter op dat de skiroute alleen via een rode piste bereikt kan worden. Weet iemand of er een alternatieve route is om bij het begin van ski route 27 te komen? Met kinderen vinden wij het niet zo geschikt om van een rode piste te gaan met een sleetje.

Ik hoor het graag! Alvast dank voor het reageren!

Groet,

Mariëlle

Er moet een piste worden overgestoken worden om de rodelbaan te bereiken. (Zoals dit wel vaker het geval is) Dus je hoeft niet bang te zijn dat de rodelbaan over een rode piste naar beneden gaat. Dit is nooit het geval. Volgens de beschrijving op http://www.rodelfuerer.de is dit een echte famillie rodelbaan dus geschikt voor kinderen.

De skiroute 27 lijkt me geen rodelbaan te zijn. En rodelen op een skipiste met kinderen lijkt me geen goed idee. De rodelbaan zoals ik hierboven heb beschreven ligt direkt aan de gondel. En is een officieele rodelbaan, dus gesloten voor skieers.

Er is een speciale rodelbaan in Auffach. Vanaf het middenstation is er een prachtige route door het bos naar beneden, geschikt voor het hele gezin. Halverwege is er (meestal, bij voldoende sneeuw) een splitsing in een rode (meer bochten) en blauwe route. Beide komen op dezelfde plek beneden in het dorp uit. Vanaf daar 200 meter lopen naar de skilift om weer naar boven te gaan.

Skiroute 27 is m.i. niet geschikt om te rodelen. Om daar te komen moet je eerst een heel stuk over skipistes. Daarmee ben je een gevaar voor skiërs en snowboarders ! Je komt met skiroute 27 uit in Thierbach en vandaar gaat maar 2x per dag een treintje terug naar Auffach.

Plaats een reactie