Leraren ski's

Ik heb (volgens mij) bijna alle forums gelezen over leraren ski’s met een anwarter opleiding.
Waarbij er veel al uitkwam dat je een extra paar goedkope ski’s moest nemen om les op te geven.
Ik ga over 1,5 week voor het eerst 3 weken lesgeven in Oostenrijk, ik heb mijn anwarter opleiding gedaan op Fischer RC4 Worldcup SC lengte 165 ben zelf 175.
Maar heb tijdens deze opleiding gemerkt dat bij het vele stilstaan en naar beneden rutschen ik deze ski’s minder prettig vond, vooral tijdens het rutscshen willen de ski’s vooral in kanten en ‘‘grip’’ vinden.
Wat zou jullie advies zijn als ik ‘‘maar’’ 3 weken ga lesgeven dit seizoen, nieuwe ski’s erbij kopen of dit seizoen uit skiën op deze ski’s en wachten op volgend seizoen?

PS. ben een ‘‘arme’’ studen :-), maar ga volgend seizoen wel de hele winter lesgeven.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Aangezien je zelf aangeeft niet meteen budget te hebben zou ik aanraden om gewoon je Fischers tegebruiken. Heb een volledig winterseizoen les gegeven op slalomlatten, en dat geeft niet echt problemen. Als je leraar bent zou je zelf in staat moeten zijn om je ski te dwingen om niet te snijden.

Ideaal is wel een allround carver. Radius 16-17. Je ziet ook best veel Oostenrijkse skileraren op GS ski’s. Maar op zich is het eigen keuze. Hou er rekening mee dat je ook na, tussen, en voor je uren eventjes zal willen knallen op de ski’s die je op dat moment bij hebt. ;)

Goedkope ski’s om les op te geven hangt ervan af. Als je echt aan kleine kinderen les moet geven zou ik inderdaad geen splinternieuwe dure latten gebruiken. Koop een paar premium ski’s die één seizoen gebruikt zijn uit de verhuur ofzo. Daar kan je zeker ook nog wat koopjes doen.

@arnh bedankt!! Aan wie ik lesgeef weet ik nog niet, maar mag in ieder geval wel de berg op, niet in het kinderweitje :)

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

@GiGi dat forum heb ik gelezen, hier kwamen echter geen Fischer RC4 Worldcup SC in voor (of ik heb er overheen gelezen). Aangezien er op dat forum niet meer gereageerd kan worden stelde ik de vraag op deze manier.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

De SC heeft een kleine radius, wat ook de reden is voor het snelle aangrijpen en het minder goed kunnen slippen. Een grotere radius is een oplossing voor dat probleem, vandaar dat ook de Fischer Superior RC staat genoemd (een iets toegankelijker versie van de Worldcup-serie, inmiddels overjarig).

*bericht bewerkt door GiGi op 14 feb 2018 11:59

@GiGi top, bedankt! Zou een worldcup RC ook kunnen of is deze te stijf en te aggresief?

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

@GiGi top, bedankt! Zou een worldcup RC ook kunnen of is deze te stijf en te aggresief?

Sven_0172 op 14 feb 2018 12:00

Kan wel, maar vergt aanzienlijk meer technische input dan bijvoorbeeld de Superior of een Progressor, bijvoorbeeld. Om die ski de hele dag in ploeg voor een groepje kinderen uit te skiën lijkt mij erg inspannend.

@GiGi Bedankt!! dan ga ik daar rekening mee houden :)

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Plaats een reactie