Skischoenen met constante Flex (ongeacht het weer en temperatuur)

Ik ben op zoek naar nieuwe skischoenen met constante Flex (ongeacht het weer en temperatuur)
Kunnen kenners mij helpen welke merken/modellen een constante flex hebben aub ?
alvast bedankt

Ik denk dat temperatuur altijd (enige) invloed zal houden op de stijfheid van het materiaal gedurende de dag. Bij Fischer zijn ze voor dit seizoen (2017-2018) wel beginnen met het verwerken van aramide in de buitenschaal om dit effect te minimaliseren. Dat zit echter alleen in de high-end modellen met een vrij hoge flex, zoals de RC4 The Curv 130 en 120 Vacuum Full Fit.
Bij andere merken heb ik nog niet een vergelijkbaar gebruik van andere/nieuwe materialen gezien. Maar ook niet echt naar gezocht.

Heb jij je nieuwe schoenen met aramide kunnen testen in Tignes deze week?
Het was een schitterende, zonnige maar ook koude week…

@GiGi Nooit van carbon gehoord? :-) Maar serieus, bij top-end schoenen is dit bij geen enkel merk een probleem. Dus alle hoge midden segment en betere schoenen zal de flex niet extreem varieren bij kou.

Click. Click. Peace

Ik heb een paar atomic hawx prime 130. Voorbije week in Tignes temperaturen rond de -12 gehad en de schoenen voelden aan als betonblokken… Terwijl ze indoor (rond -4 graden) lekker flexen zoals het hoort

*bericht bewerkt door BaY op 11 feb 2018 18:03

Heb jij je nieuwe schoenen met aramide kunnen testen in Tignes deze week?
Het was een schitterende, zonnige maar ook koude week…

BaY op 11 feb 2018 18:00

Ik heb niet echt verschil ervaren tussen de afgelopen week in Tignes (met prachtig lage temperaturen) en in Zoetermeer, inderdaad. Maar of het aan die toevoeging van aramide ligt, weet ik natuurlijk niet.

Indoorsessies zijn doorgaans korter, waardoor je schoenen niet zo sterk afkoelen als bij een hele dag buiten.

De stijfheid van plastics varieert met temperatuur, zonder die eigenschap zouden we het waarschijnlijk niet gebruiken als grondstof voor skischoenen 😎.

Ik heb een paar atomic hawx prime 130. Voorbije week in Tignes temperaturen rond de -12 gehad en de schoenen voelden aan als betonblokken… Terwijl ze indoor (rond -4 graden) lekker flexen zoals het hoort

BaY op 11 feb 2018 18:03

Ik merk nauwelijks verschil tussen -10 en +5. (Atomic Hawx Ultra 130)

volgens atomic heeft de hawx ultra 130 ook aramide en is dus minder gevoelig voor temperatuur

Plaats een reactie