Flying V model Burton snowboards

Hallo!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die een Burton snowboard hebben met Flying V profiel.
Wat zijn de ervaringen hiermee?

Heb er ooit op gereden, de Custom versie, Process en de oude versie van de Custom X (Antrack) geloof ik. Vergeleken met de de camber versies vond ik ze erg makkelijk, speels en veelzijdig. Echter mis ik wel de dynamiek. Denk dat ze voor heel groot publiek een meerwaarde betekenen.

Tukker(ik)

Oké! Bedankt voor je reactie! Ik heb er over gelezen en wat over gehoord. Ben er wel benieuwd naar 😃

Ben er geen fan van, maar board ook niet heel speels. Aan mij niet besteed.

Ik heb pas in Zoetermeer de Custom Flying V geprobeerd. Ik ging de normale Custom X testen en heb toen voor de lol ook even de Flying V geprobeerd.
Leuk voor een paar runs van 300 meter. Heel speels en je kunt heel snel draaien, maar ik zou er geen hoge snelheden mee durven te boarden op een harde piste.
Maar goed, ik ben een old-school camber boarder en behoor niet echt tot de doelgroep van rocker en hybride boards. Mijn mening is dus niet zo waardevol.

Annoying skiers since 2003

Ik heb pas in Zoetermeer de Custom Flying V geprobeerd. Ik ging de normale Custom X testen en heb toen voor de lol ook even de Flying V geprobeerd.
Leuk voor een paar runs van 300 meter. Heel speels en je kunt heel snel draaien, maar ik zou er geen hoge snelheden mee durven te boarden op een harde piste.
Maar goed, ik ben een old-school camber boarder en behoor niet echt tot de doelgroep van rocker en hybride boards. Mijn mening is dus niet zo waardevol.

sterko op 11 feb 2018 13:51

Hoe zou je de Custom X willen typeren?

Tukker(ik)

Ikzelf ben ook geen snelle snowboarder… van mij hoeft het niet zo hard te gaan ;-) Kan je er wel gewoon mee carven? Iets met over edge frost bite wat je grip moet laten houden op wat hardere ondergrond. Of glij je snel weg?

Ik heb een Burton Deja vu met flying v uit 2017, vind hem echt top, is super-all-mountain; veel grip tijdens het carven (wel regelmatig slijpen) en off piste float het board ook goed. Vind het zelf ook heel fijn dat het ding zo vergevingsgezind is want ik maak hier en daar wel wat sprongetjes, foutjes etc. en lig zelden op de grond haha.

@Marjao oké! Dus je hebt er voldoende grip mee. En slijpen? Na elke wintersport vakantie (6 dagen snowboarden) Ik zou graag eens wat anders proberen en verder willen kijken… Ik ga er sowieso even over nadenken en nog wat meer info proberen te krijgen en kijken of het wat voor mij zou kunnen zijn!

Afgelopen November een Custom Flying V aan geschaft, nadat ik jaren Chamber boards heb gebruikt. Was ook op zoek naar een bord om meer te kunnen spelen op de piste.

In de verschillende reviews op verschillende plaatsen (White lines, the good ride) wordt gesproken over minder grip op harde pistes en hoge snelheid, maar in de praktijk viel me dit ontzettend mee. Ik merkte dat ik bij hardere pistes het bord wat sneller de neiging heeft om de grip te verliezen (tov een chamber), maar dit kun je opvangen door wat meer druk op op het bord te zetten. Als je zorgt dat je kanten goed geslepen blijven, gaat de gemiddelde snowboarder hier niet door in de problemen komen.

Ik heb dit jaar een Burton process flying V aangeschaft.
Zolang ik niet op hoge snelheid kantenbochten maak voel ik het zogezegd grip verlies niet.
En wat je verliest in grip win ik dubbel in mijn butter Tricks, Ik ga misschien niet meer zo snel als ik ging met mijn vertrouwde camber maar kom met een veel grotere smile de berg af.

pure fun.

Get your rental ski's off my board

Klinkt hoopgevend allemaal! Bedankt voor de reacties!

Plaats een reactie