Het grote Olympische Spelen in PyeongChang topic

Skiën die gasten (m/v) nu op ski’s die wij ook in de winkel kunnen kopen, of zijn dit toch wel helemaal op maat gemaakte (verstevigde, flexibele, lichtere, zwaardere) varianten van commerciële ski’s?

Veenhoorn op 16 feb 2018 10:51

Je kunt het wedstrijdspul via diverse webwinkels wel bestellen.
Alleen als je je latten via een club of bond kunt bestellen dan is dat veel voordeliger.
Wim Jacquet heeft ook een soort kortingsprogramma voor licentiehouders maar is daarmee vaak nog steeds duurder dan via enkele webwinkels of buitenlandse clubs. Hij heeft dan wel weer meer keuze qua merk dan bestellen bij een skiclub (waar je ook nog eens lid moet zijn).

*bericht bewerkt door Hessel op 16 feb 2018 15:18

Mooie, interessante, spannende race bij de Dames Super-G…

Voor wie alle wedstrijden wil kijken op een beetje normaal tijdstip: ik kan je aanraden voor € 0,99 (inderdaad: 99 cent) je voor de Eurosport Player te abonneren. Kan je ook na een maand weer opzeggen, maar geeft wel toegang tot een groot on-demand aanbod.

Totale verrassing en wat een drama voor Lara Gut. Haar in tranen was toch wel hartverscheurend om te zien, maar ook dat is sport…

Mr. Slow

De FIS-app gaf bij de zoekopdracht onder alpine skiën “Ledecka”: “no athlete found”.
(Ze staat wel onder het SB)

Mooie, interessante, spannende race bij de Dames Super-G…

Je bedoelt vast die Tsjechische snowboardster die een beetje beduusd beneden om zich heen stond te kijken en niet wilde geloven dat iedereen voor haar stond te juichen ?

Dat vind ik nu het leuke van de Olympics versus WK:
Die totaal uit het niets opdoemende verassingen die de gevestigde orde versteld doen staan.

Rob

Mooiste beeld tot nu toe! ‘Je staat op 1’ ‘Nee, dat kan niet’ —- ‘jawel, je staat echt op 1!’ ‘Nee, dat moet een fout zijn.’

Mooiste beeld tot nu toe! ‘Je staat op 1’ ‘Nee, dat kan niet’ —- ‘jawel, je staat echt op 1!’ ‘Nee, dat moet een fout zijn.’

Helen op 17 feb 2018 23:09

Inderdaad … geweldig beeld

Rob

Net heerlijk de reuzenslalom teruggekeken. Absolute aanrader, wat een wedstrijd!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Vannacht kijken naar de afdaling vd dames :)

Go Go Lara Gut! ;)

Mr. Slow

Finale ski cross nu. Dat is echt knallen.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

je moet het eigenlijk maar durven, waarschijnlijk zijn er een aantal onder ons die het beter doen als zij. Uiteindelijk staat zij wel op de spelen.

better to be off piste, then to be pisted off

Briljant, die Swaney.
En ze heeft zich zo ook via worldcups weten te kwalificeren voor de spelen: omdat het deelnemersveld bij de dames niet heel groot is heeft ze een aantal top 30 resultaten en zelfs een keer een top 15 behaald 😂

Doet een beetje denken aan de zwemmer die nog nooit een 50 meter bad had gezien en met gevaar voor eigen leven toch de overkant haalde :)

Ik kan zo genieten van de immense passie voor hun sport van atleten zoals Vonn. Eigenlijk willen ze altijd door blijven gaan en daar zijn er gek genoeg toch maar weinig van. Toch een beetje jammer dat ze niet gewoon glorieus goud pakt…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Zou Hirscher de zenuwen zoals gewoonlijk onder controle hebben straks? Hier gaat het natuurlijk echt om…

Ohja, geen spoilers posten hier morgenochtend vroeg he 😉👍.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik volg haar altijd, Lindsey Vonn. Probeer veel wedstrijden te kijken, volg haar op Instagram en Snapchat. Gaaf om te zien hoe ze haar leven invult en hoe ze weer teruggekomen naar wat ze nu is.
Vind haar echt een toffe sportvrouw! Ongekend hoe ze elke x weer doorpakt. 👍🏼👌🏼

Inmiddels lang genoeg geleden lijkt me 😉.

Ik was er al een beetje bang voor, maar Marcel Hirscher toch een Kramertje… Bizar toch, dat zulke mannen zich toch zo gek kunnen maken voor 1 specifieke wedstrijd?

Overigens betekent dit waarschijnlijk wel dat hij er over vier jaar nog bij is @IkBakErNiksVan 😉.

*bericht bewerkt door Shane op 22 feb 2018 15:59

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ja dat is jammer voor Hirscher! Toch de spanning ondanks de 2 gouden plakken op zak?

Ik vlieg morgen naar Gotenburg, voor de mensen daar is de winst van Myrher een mooie pleister op de wonden na de uitschakeling van de ijshockey heren.

@Shane
Ben bang van niet hoor. 2 keer goud betekent denk ik dat zijn Spelen geslaagd zijn. Daarbij vind hij zijn resultaten op de Spelen niet maatgevend voor een geslaagde carrière als ik het nieuws moet geloven.

Daarentegen hoop ik zo enorm dat hij nog doorgaat. Hirscher die stopt zou een extreem groot gemis zijn op de WC.

Haha, die andere 2 boeien hem veel minder. Allemaal praatjes om de druk van die slalom af te halen. Hij schijnt erna gezegd te hebben dat hij perse goud wil halen op de slalom. In Oostenrijk interpreteren ze dat als dat hij nog 4 jaar doorgaat @IkBakErNiksVan.

*bericht bewerkt door Shane op 22 feb 2018 18:15

I can stick uphill ice, on my saucer...

Klopt het dat de skiërs die in de grid staan (waar de camera op ze gericht staat als ze klaar zijn met hun race) maar één ski bij zich hebben?

Het viel me al de hele tijd op… vind het persoonlijk er niet uit zien, niet echt natuurlijk.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Klopt het dat de skiërs die in de grid staan (waar de camera op ze gericht staat als ze klaar zijn met hun race) maar één ski bij zich hebben?

Het viel me al de hele tijd op… vind het persoonlijk er niet uit zien, niet echt natuurlijk.

Ferdinand op 22 feb 2018 21:30

Klopt, en bij disciplines als downhill zelfs een heel andere als waar ze op gereden hebben. Vind ik ook altijd raar.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wat is die massastart toch gaaf om te zien, zeker als je via heats naar de finale moet

Idd leuk om te zien. Nu Kramer!

Inmiddels lang genoeg geleden lijkt me 😉.

Ik was er al een beetje bang voor, maar Marcel Hirscher toch een Kramertje… Bizar toch, dat zulke mannen zich toch zo gek kunnen maken voor 1 specifieke wedstrijd?

Overigens betekent dit waarschijnlijk wel dat hij er over vier jaar nog bij is @IkBakErNiksVan 😉.

Shane op 22 feb 2018 15:54

Ik denk niet dat het mentaal is bij Hirscher. In de sport heb je ook gewoon dagen dat niets lukt (of alles lukt). Zo kan de torenhoge favoriet misgrijpen en iemand die zich voorin de kijker speelt met snowboarden ineens goud winnen.

Briljant gereden! Wordt een mooie finale.

Inmiddels lang genoeg geleden lijkt me 😉.

Ik was er al een beetje bang voor, maar Marcel Hirscher toch een Kramertje… Bizar toch, dat zulke mannen zich toch zo gek kunnen maken voor 1 specifieke wedstrijd?

Overigens betekent dit waarschijnlijk wel dat hij er over vier jaar nog bij is @IkBakErNiksVan 😉.

Shane op 22 feb 2018 15:54

Ik denk niet dat het mentaal is bij Hirscher. In de sport heb je ook gewoon dagen dat niets lukt (of alles lukt). Zo kan de torenhoge favoriet misgrijpen en iemand die zich voorin de kijker speelt met snowboarden ineens goud winnen.

DSvier op 24 feb 2018 13:03

De afgelopen 2 jaar een finishpercentage van 100% en hier in run 1 al in de fout en vanaf de eerste poort onzeker… ik denk dat het zeker een factor is geweest.

I can stick uphill ice, on my saucer...

De olympische slalom heeft sowieso vaak een andere winnaar dan de topfavoriet.

Niet alleen de olympische slalom… ook op de andere Alpine disciplines veel verrassingen.

Mr. Slow

Plaats een reactie