Op de bonnefooi vrijdag voor Krokus

Beste,

Wij zitten thuis momenteel in dubio, gaan we vrijdag de 23e rijden rond 1700 en boeken we een hotel van te voren of gaan we op de bonnefooi?

Bestemming Scheffau, we willen zaterdag rond de middag aankomen. 's Nachts rijden [dus vanaf 24:00 willen we niet] vandaar vrijdag vertrekken. Ik moet werken tot 1600, dus op zijn vroegst vertrekken om 1700.

Normaal zouden we op de op de bonnefooi gaan maar we hebben 3 kleine kinderen bij ons dus vinden het wel spanned of dit wel wijsheid is, zeker omdat we 2 kamers nodig hebben. Heeft iemand dit al eerder gedaan met kinderen en is het moeilijk of juist niet, om een hotel te vinden tegen een redelijke prijs? Wij kijken vooral naar de Ibis budget hotels.

Alle tips zijn welkom .

Waarom zou je NIET van te voren boeken?

Omdat we uit ervaring weten dat het ontzettend druk kan zijn en dat we de beoogde km voor het hotel niet halen voor 11 uur bijvoorbeeld. Tevens kan je geluk hebben en knal je over de snelweg waardoor we misschien 100-200 km extra kunnen pakken die avond. Vandaar het bonnefooi idee.

Omdat we uit ervaring weten dat het ontzettend druk kan zijn en dat we de beoogde km voor het hotel niet halen voor 11 uur bijvoorbeeld. Tevens kan je geluk hebben en knal je over de snelweg waardoor we misschien 100-200 km extra kunnen pakken die avond. Vandaar het bonnefooi idee.

Mart2 op 9 feb 2018 21:28

Huh???

I can stick uphill ice, on my saucer...

Lekker nu boeken. Dat is midden in de vakantieperiode en daarbij: die 50/100km kun je de dag er na ook nog wel inlopen mocht je dat willen. Wat eerder opstaan etc. Maar zeker met kids gewoon lekker op safe spelen.

Mr. Slow

Volgens mij bedoel je hotel voor tussenstop @Mart2?

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Heel veel hotels in D hebben familie kamers. Links und Rechts der Autobahn is je vriend vermoed ik.

https://linksundrechts.com

Met drie kinderen en dan op de vrijdag voor de vakantie: ik zou echt boeken. En voor lief nemen dat je misschien een half uur eerder of later aankomt dan je had voorzien.

Dank, zojuist thuis besloten om toch maar een hotel te boeken voor de vrijdagavond. Met 3 kleine kinderen durf ik het niet aan om op een parkeerplaats te moeten slapen :)

Wijs besluit @Mart2. Wij hebben dat een keer meegemaakt, nergens 2 kamers 's avonds te vinden; vol vol vol.
Ging er op lijken dat we een slaapplaats op de parkeerplaats in de auto moesten doen.
Na de zoveelste poging (was nog maar 8 uur 's avonds), heeft een hoteleigenaar (die ook vol zat) voor ons rondgebeld en 2 kamers gevonden.
Was nog in de tijd dat hotelbookingsites nog niet bestonden.

Nu een hotel geboekt op 500 km rond Wurzburg en dan 's ochtends op tijd richting naar Munchen.

Zo lang je niet in of voorbij Munchen op zoek gaat naar een hotel denk ik dat je de gok wel kunt nemen hoor. Maargoed je hebt al geboekt.

Ach, ik heb ooit via Booking.com iets gereserveerd en 5 minuten later voor d deur geparkeerd. Krokus is rustig dit jaar, maar weten waar je slaapt zou ook mijn voorkeur hebben …

Huh krokus rustig dit jaar hoezo?

Huh krokus rustig dit jaar hoezo?

GJDannenberg op 12 feb 2018 18:20

Is al paar keer gepost, maar nu ook in dit topic: krokus is dit jaar verspreid over meerdere weken. Rust is overigens wel relatief 😀.

Toch nog terugkomend op dit verhaal [we hebben een hotel maar kunnen nog cancellen], we denken nu of het misschien een idee is om rond 02:30 te vertrekken [regio Amersfoort]. Dan rijden we toch een gedeelte 's nachts maar dan zonder overnachting.

MAAR, dan zijn we rond 10:00 bij München en zou dat dan een probleem zijn? Korter kan ook nog natuurlijk maar we bespreken de opties.

Onze ervaring (ervaren krokusvakantiegangers); altijd druk bij Munchen.
Liever uitgerust in de file dan geradbraakt vanwege (te) korte nacht.
Wij rijden meestal om 7 of 8 uur door Munchen (we hebben milieusticker; rijden diesel), dat gaat veel sneller.
Op dat tijdstip op zaterdag ligt zo wat de hele stad nog op één oor.

Maar na Munchen, bij Holzkirchen staat de boel toch vast, zorg voor een tijdige toiletstop met die 3 kids ;-)

*bericht bewerkt door Wintergast op 14 feb 2018 21:47

Maar na Munchen, bij Holzkirchen staat de boel toch vast, zorg voor een tijdige toiletstop met die 3 kids ;-)

Wintergast op 14 feb 2018 21:45

Bij ons begon het vast te lopen van de 8 de 93 op (ruim voorbij munchen) maargoed, file voorbij rijden, bij Raubling eraf en gewoon de weg weer volgen en later op de 93 invoegen, 4 minuten omrijden, 20 besparen :P

Om half 3 gaan rijden lijkt mij in de krokus op een wisseldag echt te laat. Ben bang dat je veel files zal hebben. Waarom niet lekker zaterdagmiddag of eind van de ochtend gaan rijden? Achter de drukte aan. savonds lekker je bij tijds bij je appartement/hotel zonder overnachting en volgende dag sta je fit op en je mist niet een nacht die je moet inhalen.

@Mart2, wij hebben een kamer gereserveerd bij ibis budget Augsburg Gersthofen.
Die kunnen we tot 18:00 gratis annuleren.

We vertrekken vrijdag om 11 uur 's ochtends en gaan dan ervaren hoe het gaat. In principe rijden we door naar de eindbestemming, dus zullen we Augsburg annuleren. De kans is dus vrij groot dat jij daar die kamer kunt scoren.

@Taan dank maar we hebben toch maar geboekt. Ik ken Augsburg en dat is 710 km voor ons. Ik kan pas om 1700 vertrekken dus we pakken iets bij Mannheim [450] en dan gewoon vroeg op zaterdag.

Als ik jou was zou ik niet gaan lopen medderen vanaf 17 uur maar lekker na het eten rond 18:30 in de auto stappen.

Plaats een reactie