Beste skihandschoenen heren?

Heb zelf de 10Peaks, vind ze fantastisch.

Hestra heeft voor mij de test doorstaan een paar jaar geleden s’morgens vroeg bij -30c toch warme handen.
Super Hestra ( Army Leather) 👍
Zelfs mijn Reusch (gegarandeerd tot -30c kon het absoluut niet waarmaken.
Sorry Reusch dikke duim naar beneden 👎

Welke uitvoering van de Army Leather heb je @hooykaas? Wanten?

Vijf vingers.
Wanten zijn nog warmer.
Maar is naar mijn idee niet nodig.

@DrPhil check deze link: https://hestragloves.com/sport/en/gloves/alpine-pro/…

Er zijn namelijk meerdere modellen met vingers EN Army Leather. Ik vermoed dat @Hooykaas het Heli Ski model bedoeld.

When life gets too complicated.... SKI

null

Wow, had Neill Armstrong die aan op de maan ofzo, lijken echt high tech.😃

Als deze warm is bij -30 dan lijkt ie me zwaar ongeschikt voor voorjaarscondities, toch?

Prijs valt me op zich nog mee, Mn vriendin heeft Reusch wanten voor €100

*bericht bewerkt door Gaston op 11 feb 2018 09:10

Tijd voor een uitpakparty?!

Bij de niet Goretex uitvoering van de Hestra handschoenen en wanten kun je de binnenhandschoen eruit halen, dus ook in het voorjaar prima te gebruiken

Denk ook dat pasvorm een belangrijk aspect is: als de pasvorm slecht is, kun je weinig met de handschoen aan en doe je ze altijd uit om bv ritsen enzo te bedienen, met koude handen en irritatie tot gevolg. Slecht passende handschoenen zijn bovendien minder isolerend.

Bij hestra handschoenen hebben ze echte handschoen maten, dus de kans dat er een passende maat tussen zit, is groot. Echter is elke hand verschillend, dus kan het zomaar zijn dat je een heel goed passend ‘one size fits all’ model kan vinden.

Ik heb zelf een paar oude hestra heli’s. Ik heb ze geërfd als het ware. Ik heb ze net voor de eerste keer meegenomen en moet zeggen dat hun ‘stevige’ gevoel, het fijne materiaal en de winddichtheid door het leer erg kan waarderen. Ik vond ze op warme dagen wel erg warm (het is dan ook een truck van een handschoen). Duurzaam en van hoge kwaliteit zijn ze zondermeer, dus als je daarvan kan genieten is het een goede keus :)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Als je geld over hebt spider. Ga naar de winkel en pas er een aantal en maak dan je keuzes.

miepmiep op 8 feb 2018 22:16

Heb je argumenten?
Volgens mij zijn er meerdere mogelijkheden bij handschoenen, zulke topics komen vaker voorbij.
Je hebt de leren, de gore-texjes, en vast nog meer mogelijkheden.

De ene zweert bij de gore, de ander vindt t een plastic zakje.

Ik zweet snel, heb inmiddels dunne liners eronder en dat helpt maar zou verder ook graag willen weten welke handschoen nou echt goed ventileert.

Gaston op 8 feb 2018 22:22

spider is volgens mij een beetje merk in oostenrijk… peper duur. maar volgens manlief zitten ze echt heel fijn en heeft geen koude vingers. hij heeft ze met flinke korting kunnen kopen in oostenrijk in de zomer. hoor hem nooit over zweet handen.

Spyder, met een Y, mocht je gaan zoeken. Prachtige collectie van Amerikaans bedrijf wat al dik 80 jaar actief is in buitensport. Ik vind dat ze hele mooie spullen maken maar ook aan een beste prijs meestal.

Zelf heb ik de Burton Reverb GORE‑TEX handschoenen. Echt nog nooit problemen mee gehad en altijd goed bevallen!! Al anderhalve seizoen gebruikt (ongeveer 80 dagen skien) en afgezien van kleine gebruikers sporen nog steeds mijn handschoenen… Blijf ze voorlopig nog wel dragen.

Freeride = Life

Spyder, met een Y, mocht je gaan zoeken. Prachtige collectie van Amerikaans bedrijf wat al dik 80 jaar actief is in buitensport. Ik vind dat ze hele mooie spullen maken maar ook aan een beste prijs meestal.

HN65 op 15 feb 2018 12:54

Bij Duijvestein zijn ze nu met 30% korting. Ik heb de Spyder Alpine ski glove voor €84 gekocht (was €120): https://www.duijvestein-wintersport.nl/spyder-m-alpine-ski-g…

Eerste indruk is zeer mooi afgewerkte handschoen met alle features die je verwacht bij een goede handschoen. Had in de winkel ook verschillende handschoenen van Reusch en Ziener gepast in prijscategorie €60 - €80, maar dit voelt (uiteraard zeer subjectief) toch wel een categorie hoger. Pasvorm XL perfect voor 10,5 - 11,0 maat. Volgende week gaan we zien hoe warm de handen blijven…

Toch ben ik benieuwd of je onverwacht s’morgens bij -30C ook warme handen blijft houden.
Ik gok eerlijk gezegd van niet.

Toch ben ik benieuwd of je onverwacht s’morgens bij -30C ook warme handen blijft houden.
Ik gok eerlijk gezegd van niet.

Hooykaas op 15 feb 2018 17:47

Bij -30 zullen de meeste handschoenen het af laten weten!

When life gets too complicated.... SKI

Mwah, dat hangt van meer af dan de handschoenen alleen. Goed eten en drinken doet wonderen, hoofdbescherming tegen de kou ook. In mijn merkloze handschoenen van nog geen tientje heb ik het nog nooit koud gehad. Ik kom nooit in gebieden waar het -30C of kouder wordt, dus dan hoef ik ook geen topkwaliteit. -20 afgelopen kerst was geen enkel probleem.

De beste handschoenen zijn de handschoenen die het beste bij de gegeven omstandigheden passen. Dat hoeft dus helemaal geen topmerk te zijn.

Wilde vandaag de Hestra’s gaan kopen. Eerst bij Bever de 3-vinger gepast. De eerste die ik paste had vingers in de liner in het wantgedeelte. De tweede die ik paste had geen vingers in het wantgedeelte (??). De verkoper wist ook niet waarom ze verschillend waren. Besloten om de wanten te kopen. Die hadden ze niet. Toen naar de Zwerfkei gereden. Daar hadden ze alleen de Goretex-uitvoeringen van de 3finger en de want, en de want niet in mijn maat. Zo word ik wel gedwongen om ze online te kopen.

@DrPhil, herkenbaar. De Hestra’s Army Leather Heli Ski handschoen in de kleur blauw en in mijn maat, hadden ze ook niet in de winkels. Toen maar online aangeschaft… met een potje Hestra leder balsem/vet.

De fijnste handschoenen die ik tot nu heb gehad.

Maar bij dooi temperaturen en als je vaak je ski’s in de handschoenen moet nemen en daarboven op natte sneeuw wordt het leer en de buitenkant toch flink doorweekt / nat (waarbij ik het leer gedeelte voor de vakantie uiteraard nog extra goed invet) heb ik ervaren, de binnenhandschoenen bleven nog maar net droog… In dit soort condities zou de gore-tex variant denk ik wat meer waterbestendig zijn.

Maar voor de rest, heel fijne handschoenen, zeker ook om dat je de liner eruit kan halen en wassen.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@DrPhil, herkenbaar. De Hestra’s Army Leather Heli Ski handschoen in de kleur blauw en in mijn maat, hadden ze ook niet in de winkels. Toen maar online aangeschaft… met een potje Hestra leder balsem/vet.

De fijnste handschoenen die ik tot nu heb gehad.

Maar bij dooi temperaturen en als je vaak je ski’s in de handschoenen moet nemen en daarboven op natte sneeuw wordt het leer en de buitenkant toch flink doorweekt / nat (waarbij ik het leer gedeelte voor de vakantie uiteraard nog extra goed invet) heb ik ervaren, de binnenhandschoenen bleven nog maar net droog… In dit soort condities zou de gore-tex variant denk ik wat meer waterbestendig zijn.

Maar voor de rest, heel fijne handschoenen, zeker ook om dat je de liner eruit kan halen en wassen.

Chonn op 21 feb 2018 09:27

En je kunt nieuwe liners kopen. Die zijn relatief goedkoop.

Wel opletten. Als ik het goed begrijp, hebben de 2016 externe wanten een vaste liner, de 2017 heeft een losse.

De Goretex versies van de 3finger hebben ook een vaste liner.

De Goretex versies van de 3finger hebben ook een vaste liner.

DrPhil op 21 feb 2018 21:33

Alle Gore-tex varianten hebben een vaste liner. Ik stond in tweestrijd om de Patrol Gore-tex versie te kopen, maar uiteindelijk gekozen voor de gewone variant.

When life gets too complicated.... SKI

Ontstaat bij mij de indruk dat niet veel mensen Hestra Gore-Tex nemen. Een reden daarvoor? Prijs?

Tijd voor een uitpakparty?!

Ze zijn inderdaad stevig aan de prijs, helemaal de Goretex variant. Ik heb jarenlang wanten van Dakine van € 50,- gebruikt met veel plezier, daarvoor altijd wanten van Burton gehad. Ik moet zeggen dat de Hestra’s qua kwaliteit en afwerking er wel bovenuit steken, ze zitten heerlijk en warm. Maar net wat iemand er voor wil betalen en wat zijn/haar wensen zijn toch?

Ontstaat bij mij de indruk dat niet veel mensen Hestra Gore-Tex nemen. Een reden daarvoor? Prijs?

Gaston op 22 feb 2018 08:47

De vaste liner in de Gore-Tex uitvoering was bij mij de reden om niet te kopen. Nu was ik de losse liner van mijn 3-finger handschoenen.

May the ski force be with you !!

Voor mij vallen de Goretex Hestra’s idd af door de vaste liner. Ik heb al Goretex handschoenen (met losse liner). Ik koop ze puur voor de warmte. Vandaar uiteindelijk de keus voor de wanten.

Ontstaat bij mij de indruk dat niet veel mensen Hestra Gore-Tex nemen. Een reden daarvoor? Prijs?

Gaston op 22 feb 2018 08:47

Wat @CJAHulskamp zegt en dat ik van mening ben dat je niet perse waterdichte handschoenen nodig hebt. Zeker niet als je er een losse liner in hebt zitten.

When life gets too complicated.... SKI

Ik zie steeds meer mensen, net als ik, met de Black Diamond Spark (in handschoen of want te verkrijgen, ik heb de want en daar zitten alsnog handschoen vingers in). Zeker niet de warmste handschoenen, maar voor mij met eventueel extra binnenhandschoenen warm genoeg. Ze zijn goed ademend en niet zo groot en dik. Helemaal niet duur en ik heb er nu al ruim een seizoen mee gedaan (wat ik van Reusch niet kan zeggen helaas).

Serfaus

Kijk eens op bergfreunde.nl
Auclair leren skihandschoen…halve prijs afhankelijk van kleur.

Ik heb 10Peaks wanten en ik ben er heel blij mee. Als het heel koud is doe ik er nog liners onder. Als het vrij warm is zet ik de rits open.

Plaats een reactie