Wintersport in de buurt van België of wat verder voor een prijsje

Beste wintersporters,

Net terug van Zell am See (Oostenrijk). Wegens omstandigheden heb ik maar 3 van de 5 dagen kunnen boarden. Hierdoor ben ik wat op mijn honger blijven zitten. Ik denk er daarom aan om in maart, na de schoolvakanties dus, enkele dagen van de schade in te halen (2-3 dagen skipas).

Als opties kort bij huis kom ik hier op het forum Winterberg, La bresse en Gerardmer tegen. Hebben deze gebieden voldoende uitdaging voor iemand met wat ervaring? In Zell had ik het namelijk na 2-3 dagen wel allemaal wat gezien en dit is toch wel een groter gebied dan de genoemden.

Daarnaast dacht ik aan een wat verder gebied maar ik twijfel wat of deze reis de moeite is gezien het beperkt aantal skidagen. Dergelijke reis zouden we enkel met de bus willen doen. Twee maal zelf 2000 km rijden binnen een maand is ons wat te veel van het goede. Bijkomend is door de reis naar Zell ons budget wat beperkt, we denken aan 500 euro all in (vervoer, logies, skipas, huur materiaal, eten en drank). Après-ski e.d. is niet heel belangrijk, we willen gewoon graag wat extra dagen skiën/boarden. Is het voorgaande haalbaar? Zo ja, welke touroperator en skigebieden zijn aan te raden?

Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door Crocky op 08 feb 2018 13:10

Aangezien gevorderden minder kilometers nodig schijnen te hebben, zou ik mits er sneeuw valt de Ardennen aanraden!

Maar even serieus: voor een dag of 2-3 zijn genoemde gebieden best leuk om te doen, maar verwacht niet de alpen. En minder dan Zell am See zal het wel zijn. Voordelen zijn natuurlijk de reisafstand en kosten.

Ik weet dat Sunweb ook lange weekenden aanbiedt met de bus. Voordeel dat je vooral 's nachts rijdt. Of je het redt voor het budget hangt naast het gebied ook van de periode af.

Ligt daar in mrt überhaupt sneeuw?
Zou voor een van de makkelijk bereikbare gebieden in AT gaan, Vorarlberg bijv. Uurtje of 7 rijden en in het laagseizoen niet de meest dure gebieden. Of je dat de moeite vindt voor 2-3dgn is aan jezelf.

Ik zou vanuit België kijken of je met Thalys of TGV voor niet te veel geld naar Bourg St. Maurice kunt komen. Boek je via een bekende reisorganisatie een appartement incl skipas in Les Arcs voor een short-ski. Denk dat je met 500 euro de neus best een eind komt.

Ligt daar in mrt überhaupt sneeuw?
Zou voor een van de makkelijk bereikbare gebieden in AT gaan, Vorarlberg bijv. Uurtje of 7 rijden en in het laagseizoen niet de meest dure gebieden. Of je dat de moeite vindt voor 2-3dgn is aan jezelf.

Userd op 8 feb 2018 13:39

Hangt ervan af wanneer in maart. Winterberg is regelmatig nog prima te doen tot half maart.

Als ik me niet vergis is er een vogezenskipas tegenwoordig. Op die manier kan je gedurende 3 dagen elke dag een ander gebied doen. Vogezen zijn naar mijn mening nog altijd een mooi alternatief voor een korte skitrip. Iemand die dit kan bevestigen, want ik vind hier jammer genoeg geen details meer over.

better to be off piste, then to be pisted off

Als je zell am see, met 2a3 dagen al hebt gezien. Dan heb je het in winterberg met 1 dag wel gehad. Zoals hierboven al genoemd is, heeft sunweb soms leuke aanbiedingen voor short trip.

Aangezien gevorderden minder kilometers nodig schijnen te hebben, zou ik mits er sneeuw valt de Ardennen aanraden!

Maar even serieus: voor een dag of 2-3 zijn genoemde gebieden best leuk om te doen, maar verwacht niet de alpen. En minder dan Zell am See zal het wel zijn. Voordelen zijn natuurlijk de reisafstand en kosten.

Ik weet dat Sunweb ook lange weekenden aanbiedt met de bus. Voordeel dat je vooral 's nachts rijdt. Of je het redt voor het budget hangt naast het gebied ook van de periode af.

Tiny-M op 8 feb 2018 13:15

Ligt daar in mrt überhaupt sneeuw?

Zou voor een van de makkelijk bereikbare gebieden in AT gaan, Vorarlberg bijv. Uurtje of 7 rijden en in het laagseizoen niet de meest dure gebieden. Of je dat de moeite vindt voor 2-3dgn is aan jezelf.

Userd op 8 feb 2018 13:39

Hangt ervan af wanneer in maart. Winterberg is regelmatig nog prima te doen tot half maart.

Tiny-M op 8 feb 2018 15:21

Ik neem aan dat @Tiny-M naar het artikel van @Rogier verwijst van enkele dagen terug.
https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/400031/stelling-ho…

Bedankt voor de vele reacties!
Na wat zoeken kwam ik op skiworld.be terecht. Zij bieden eigenlijk de ideale formule voor mijn situatie aan: 5 dagen met bus, 3 dagen skipas, Hotel Les Christelles te Les Menuires (Les 3 Vallées). Ik kom op een 550 euro alles in (ook materiaal, drank en eten).
Iemand ervaring met skiworld en het genoemde hotel? Hotel is wel geen topper (2,5 sterren) maar lijkt mij vrij OK te scoren op verschillende boekingssites.
Is dit een goede deal? Mijn reisgezellen beginnen namelijk toch te denken aan zelf rijden om de kosten te drukken. Echter lijken mij de totaalformules in dergelijke gebieden op het eerste zicht toch voordeliger uit te komen dan alles apart te regelen.

*bericht bewerkt door Crocky op 08 feb 2018 20:43

Ik wou ook skiworld aanhalen, maar hou er rekening mee dat dit vrij basic is. Les menuires ken ik niet, maar hun hotel in les deux alpes ken ik wel. Het krijgt op tripadvisor slechte reviews, en ook de ligging is aan de slechte kant van het dorp. In theorie ligt het vlakbij een lift, maar aan die kant ligt dikwijls geen sneeuw, en als je toch naar de andere kant wil moet je heel wat liften nemen

Ik wou ook skiworld aanhalen, maar hou er rekening mee dat dit vrij basic is. Les menuires ken ik niet, maar hun hotel in les deux alpes ken ik wel. Het krijgt op tripadvisor slechte reviews, en ook de ligging is aan de slechte kant van het dorp. In theorie ligt het vlakbij een lift, maar aan die kant ligt dikwijls geen sneeuw, en als je toch naar de andere kant wil moet je heel wat liften nemen

koenbali op 8 feb 2018 20:47

Klopt, ik heb de andere hotels ook eens opgezocht en deze scoren duidelijk minder goed dan Hotel Les Christelles.

Joh, je slaapt er eigenlijk alleen maar dus als je leest dat het niet vies is en dat je een bed onder de kont hebt, dan is de rest toch bijzaak?

Ben paar jaar geleden met skiworld naar Valmorel geweest. Is allemaal vrij basic inderdaad, maar zeker niet slecht.
Eten was goed en de all-in formule werkte goed.
Enige minpunt was dat de bus veel te laat bij opstapplaats in Breda was. Staan blauwbekken ruim 1,5 uur geloof ik.
Ik weet niet of dat nu nog is, maar in belgische bussen mochten toen de stoelen tot soort stapelbedden omgebouwd worden. Dat ligt niet echt prettig, vond ik.

Joh, je slaapt er eigenlijk alleen maar dus als je leest dat het niet vies is en dat je een bed onder de kont hebt, dan is de rest toch bijzaak?

Harm op 9 feb 2018 07:43

Klopt, maar aangezien ik zelf zo goed als geen ervaring heb met gangbare prijzen voor wintersportvakanties vraag ik hier graag even of dit een aanvaardbare prijs is voor dergelijke reis. Anders moeten we voor een alternatief gaan.

*bericht bewerkt door Crocky op 10 feb 2018 10:24

Welke dagen gaat het om? Heb eea wel goedkoper gezien met een dergelijke busreis ( zoals via sunweb) maar was dan vrij laat in maart. Maar an sich is het geen hele gekke prijs.

Welke dagen gaat het om? Heb eea wel goedkoper gezien met een dergelijke busreis ( zoals via sunweb) maar was dan vrij laat in maart. Maar an sich is het geen hele gekke prijs.

Tiny-M op 10 feb 2018 12:15

Vertrek op 22 maart, terugkomst op 26 maart.

Ga bijvoorbeeld naar borovets in bulgarije. Ik was 300 euro kwijt allin voor 2 dagen skien. Vlucht, transfer, skihuur, skipas en eten en drinken

Deze bijvoorbeeld voor 329. Ook een koopje, heel aardig skigebied:
https://wintersport.sunweb.nl/frankrijk/le_grand_massif/flai…

Maar zie ook nog iets in Valtho voor 400: https://wintersport.sunweb.nl/frankrijk/val_thorens/val_thor…

Denk wel nog steeds dat die 500 ook geen gekke prijs is hoor.

Deze bijvoorbeeld voor 329. Ook een koopje, heel aardig skigebied:
https://wintersport.sunweb.nl/frankrijk/le_grand_massif/flai…

Maar zie ook nog iets in Valtho voor 400: https://wintersport.sunweb.nl/frankrijk/val_thorens/val_thor…

Denk wel nog steeds dat die 500 ook geen gekke prijs is hoor.

Tiny-M op 10 feb 2018 14:30

Bedankt. De voorbeelden zijn wel wat moeilijk te vergelijken met het aangehaalde pakket bij Skiworld. Logies versus all in (tot het vervoer, materiaal, eten en drank).

*bericht bewerkt door Crocky op 15 feb 2018 18:43

Plaats een reactie