Tips om wachttijden liften te vermijden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

Net terug vanuit een fantastische week in ladis! Wij waren er dus in de voorjaarsvakantie. Enige punt was inderdaad dat je moest zorgen dat je niet tussen 9.30 en 10 uur de liften neemt in het dal. Verder is het mij allemaal mega meegevallen. Overige liften sta je amper in een rij of gewoon even een paar minuutjes. Daarin tegen fantastische pistes en doordat je alle kanten op kunt skiën had je de drukte daar niet door! Wij gaan volgend jaar zeker weer!

Ook wij zijn dit jaar voor het eerst SFL geweest (Fiss). In de voorjaars vakantie van 10 t/m 17 februari.

Ja, het was druk rond half 10 uur bij het startpunt van de liften in Fiss. Maar het was super goed geregeld, geen geduw of getrek. Alles behalve dat. Ongeveer 10 min wachten totdat je in de lift zat. (behalve toen 1 lift storing kreeg, maar daar kon niemand wat aan doen)

In de rest van het gebied nergens erge drukte ervaren. Het viel ons wel op dat het in serfaus drukker was dan in Fiss. Ook op de pistes.

Maar al met al, hebben wij wel drukkere gebieden gezien, Wij vonden hoe het geregeld was in Fiss echt een verademing. Iedereen wacht netjes in de rij, geen geduw en getrek ect. Top!!!

Als het even kan, gaan we volgend jaar naar dit gebied.

Maar idd, meningen verschillen uiteraard.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

DIt jaar voor de tweede keer in SFL geweest (27/01 t/m 02/02). Natuurlijk is dit een drukbezocht gebied maar totaal geen last van lange wachttijden bij liften gehad. Je moet het ook een beetje uitkiezen. 's Ochtends niet in het spitsuur met de gondels omhoog willen, als iedereen naar het Masner gebied gaat dan lekker op de Nordseite skiën. Je kunt veel beter pas na de middag naar het Masner gebied gaan, dan is het veel rustiger. Omdat het gebied groot is, verdelen de skiërs zich goed over alle pistes. Voorzieningen zijn top!!

Gelijk doorlopen bij de lift, hooguit 5 min wachten en dit met de Oud en Nieuw week, de drukste week van het jaar…

APeters op 7 feb 2018 21:49

Ik denk dat de Krokusweken drukker zijn.

Patrick71 op 7 feb 2018 22:06

Ik heb het afgelopen week ervaren! Inderdaad de krokusweek was drukker dan oud en nieuw! Maar als je om 9 uur bij de liften was dan kon je zo doorlopen! Voordeel van op tijd gaan skiën is dat je net voor de drukte kan gaan lunchen! Nergens problemen gehad een tafel te vinden als je om half 12 binnen stapt!

Blijven jullie maar lekker naar SFL gaan, dan zoek ik net als @Tiny-M wel een stuk meer de rust op. Als alle liften snelle 6 en 8pers zijn en er staat voor iedere lift een wachtrij dan is de conclusie gewoon snel gemaakt dat het enorm overbevolkt is tov van een gebied met koppelbare 4pers liften waar je zo door kunt lopen. Dan kan je nog zo goed plannen, of zelfs met webcambeelden erbij je route plannen (hoe ver kan je zinken). Voor mij heeft dat weinig meer met vakantie te maken. Waarom moeilijk doen met veel te vroeg of veel te laat eten als ik ergens anders gewoon om 12uur in alle rust kan zitten eten. Als ik daar zin in heb wil ik gewoon lekker tussen 9 en 11 die snaarstrakke en lekker lange dalafdaling kunnen doen zonder daarna 3 kwartier te hoeven wachten om de lift in te gaan.

Matthias123 op 9 feb 2018 13:51

Dit dus. Ik heb in een hele week in totaal denk ik 10 minuten gewacht bij de liften, doorgaans omdat de lift even stil hing als iemand even een probleem oid had en verder niet. Tijdstip maakte geen bal uit, locatie lift ook niet. Restaurantjes te over, altijd wel plek en ook hier ongeacht tijdstip.

Het zal zoals @shane zegt met je referentiekader te maken hebben maar als je dan ivm schoolgaande kinderen aan een krokusvakantie gebonden bent ga ik toch niet bewust een gebied kiezen onder het mom van ‘we moeten voor die tijd daar vertrokken zijn’ ‘buiten lunchtijd lunchen’ en dat soort ‘onzin’ waar ik geen vakantie voor heb. Iedereen zijn keuze maar ik kan me niet voorstellen dat je hier voor kiest als je ervaring hebt met (zo veel) beter op dat vlak.

Plaats een reactie