Skihelm met of zonder vizier, de voor-en nadelen

@mischa, thx. Ik wil ook eens gaan kijken naar de Sphere. Kun je iets over de pasvorm vertellen? Rond of ovaal?

Ik ski uit principe met losse goggle, vind die vizierhelmen er echt niet uit zien. Ben geen brildrager, maar kan wel voorstellen dat het voor die doelgroep een goede oplossing is, al zou ik hem dan nog steeds niet mooi vinden.

Pirmin op 9 feb 2018 10:08

Salomon heeft inmiddels een vizierhelm die wat mij betreft een helm met goggle qua looks benaderd.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/425e58632ae7b9edf48b17f4...

ivm windafsluiting, als je een visierhelm hebt met een heel dikke schuimrubber onderaan, denk ik dat de windafsluiting ook OK zal zijn.
Hier zit volgens mij het grootste verschil in kwaliteit tussen de verschillende merken.
cfr die Salomon hierboven zit er zeker ok uit.

  • zoals gezegd, het visier is er op 1 minuutje ook vanafgeschroefd en kan je vervangen door een echte skibril voor als het weer echt tegenzit.
Glide on!

Ik kan me voorstellen dat het voor brildragers fijn is, verder vind ik het een beetje een bijzonder gezicht.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Het mooie van de nieuwe Salomon is dat hij anders scharniert, hij zit heel plat over de helm als het vizier omhoog staat en is dan ook helemaal afgesloten. Wordt geleverd met een zonnen glas en een voor bewolkt/sneeuw weer. Mijn zoon en neef zijn zeer tevreden. Er zou eigenlijk nog een damesmodel moeten komen voor een wat smaller gezicht ;)

Elly3 op 8 feb 2018 22:55

Die is er! Ik heb hem op gehad. Het is de salomon mirage

Jst81 op 9 feb 2018 08:24

Leuke helm, ik heb nodig een nieuwe nodig. Even wachten tot de uitverkoop en dan kijken of deze ergens in de sale te verkijgen is.
Zat ie een beetje lekker?

Het mooie van de nieuwe Salomon is dat hij anders scharniert, hij zit heel plat over de helm als het vizier omhoog staat en is dan ook helemaal afgesloten. Wordt geleverd met een zonnen glas en een voor bewolkt/sneeuw weer. Mijn zoon en neef zijn zeer tevreden. Er zou eigenlijk nog een damesmodel moeten komen voor een wat smaller gezicht ;)

Elly3 op 8 feb 2018 22:55

Die is er! Ik heb hem op gehad. Het is de salomon mirage

Jst81 op 9 feb 2018 08:24

Leuke helm, ik heb nodig een nieuwe nodig. Even wachten tot de uitverkoop en dan kijken of deze ergens in de sale te verkijgen is.
Zat ie een beetje lekker?

Anna86 op 9 feb 2018 14:13

Mij zat hij niet goed. Het is een helm met een smalle pasvorm. Zelfs maat L was te klein. Terwijl ik maat s/m heb in de Bollé en Red helm.
Ik vond het erg jammer want wat mij betreft is het de mooiste vizierhelm op de markt momenteel.

Maar passen is gewoon ontzettend belangrijk.

Ik ski nu al 3 seizoenen met een vizier-helm van Sinner. Geen moment spijt! Het is gewoon ideaal. Geen last van wind, slecht zicht of wat dan ook. De nieuwe van Salomon ziet er nog wat mooier uit en vooral de schaal van de helm is beter als ik de tests mag geloven. Dus mooi moment om een upgrade te doen.

Is natuurlijk persoonlijk en ook subjectief maar wat de “looks” betreft adviseer ik toch een keer maar de webside van Uvex te kijken.

Hen48

Is natuurlijk persoonlijk en ook subjectief maar wat de “looks” betreft adviseer ik toch een keer maar de webside van Uvex te kijken.

Hulst op 9 feb 2018 14:35

I feel the need… … The need for speed ;)

  • edit: Top Gun, voor degenen die hem niet snappen :P

*bericht bewerkt door Shane op 09 feb 2018 14:43

I can stick uphill ice, on my saucer...

Uvex hlmt visor.

Hen48

Precies, zuurstof masker op en:

“we are gonna buzz that tower Goose” :P

I can stick uphill ice, on my saucer...

Een paar weken terug was ik met een groep op pad waarvan er 1 ook een vizierhelm had, maar die droeg continue een zonnebril (vizier omhoog dus…) :-)

Weinig toegevoegde op zo’n manier als je het mij vraagt.

When life gets too complicated.... SKI

Is natuurlijk persoonlijk en ook subjectief maar wat de “looks” betreft adviseer ik toch een keer maar de webside van Uvex te kijken.

Hulst op 9 feb 2018 14:35

I feel the need… … The need for speed ;)

  • edit: Top Gun, voor degenen die hem niet snappen :P
Shane op 9 feb 2018 14:42

hahaha daar moest ik aan denken

Heren, het gaat hier natuurlijk niet over de persoonlijke looks. Met mijn kop eronder had ik een klacht van Uvex aan mijn broek. Ik draag hem echt voor het gemak.

Hen48

Het mooie van de nieuwe Salomon is dat hij anders scharniert, hij zit heel plat over de helm als het vizier omhoog staat en is dan ook helemaal afgesloten. Wordt geleverd met een zonnen glas en een voor bewolkt/sneeuw weer. Mijn zoon en neef zijn zeer tevreden. Er zou eigenlijk nog een damesmodel moeten komen voor een wat smaller gezicht ;)

Elly3 op 8 feb 2018 22:55

Die is er! Ik heb hem op gehad. Het is de salomon mirage

Jst81 op 9 feb 2018 08:24

Leuke helm, ik heb nodig een nieuwe nodig. Even wachten tot de uitverkoop en dan kijken of deze ergens in de sale te verkijgen is.
Zat ie een beetje lekker?

Anna86 op 9 feb 2018 14:13

Mij zat hij niet goed. Het is een helm met een smalle pasvorm. Zelfs maat L was te klein. Terwijl ik maat s/m heb in de Bollé en Red helm.
Ik vond het erg jammer want wat mij betreft is het de mooiste vizierhelm op de markt momenteel.

Maar passen is gewoon ontzettend belangrijk.

Jst81 op 9 feb 2018 14:24

Oh dat is jammer. Ik ga hem wel even passen bij Dakasport en anders misschien het heren model want ik heb ook een vrij groot hoofd.

De Salomon Driver (zo heet ie dacht ik) heeft volgens de specificaties een ovale pasvorm.

Ik lees wel dat het foam steeds over de helm schuift. Diegene vraagt zich daarom af hoe lang het foam goed blijft. Hij verwacht niet lang.

ik ski al een aantal jaar met een KASK skihelm+vizier en ben er echt wel serieus tevreden mee.
Zicht is uitstekend, ook in slecht weer.
Enige nadeel is bij koude omstandigheden dat je niet de sneeuw van uw vizier mag proberen te wrijven, je loopt het risico op krassen.
Enkel bij heel slecht weer (stevige sneeuwval) riskeer je sneeuw binnen te krijgen.

Precies, zuurstof masker op en:

“we are gonna buzz that tower Goose” :P

Shane op 9 feb 2018 15:01

@shane Ben het met je eens wat de look betreft,maar een jaar of 8 a 9 geleden was ik ook het gekke Eppie met mijn helm op .

Gisteren de Julbo Sphere gepast. Die heeft duidelijk een ronde pasvorm. Voor mij ongeschikt. Het vizier kwam bij mij amper tot mijn neus. Wel prettig want beslaan zal hij dan niet, maar wel een kier. Pas bij flink doordrukken kwam hij tot mij neus.

Maar even in een apart topic gezet voor zoeken/naslag.

Plaats een reactie