Hotel Arlberg

Hallo,
volgend jaar januari willen we gaan skiën in het arlberg gebied, nu zoeken we een hotel waar we naast het skiën ook culinair kunnen genieten en ook een saunaatje kunnen meepikken. Prijsklasse tot € 140 /personen /nacht in half pension. Heeft er iemand een tip voor ons ;-)

Dat zal moeilijk worden. Hangt ook sterk af van de periode waarin je gaat. @Lupot
Hotel Post Sankt Anton am Arlberg kan ik je aanraden.
4 minuten van de centrale lift.En centraal in het dorp.
Tel nr 00 43 5446 22130
Culinair genieten weet @Wunderkammer meer over te vertellen

zoals @Hooykaas al aangeeft, is niet gemakkelijk in Anton.
@Lupot: hier nog een alternatief: ligt goed in het dorp, alles zonder auto te bereiken.

http://www.sanantonio.co.at/index.php/de/

MfG

Je vraag is te algemeen. Het lijkt me eerst aan te raden te bepalen in welke plaats je wilt zitten, Lech/Oberlech, Stuben, Warth, Zürs, St.Anton, St.Christoph, ze zijn allemaal erg verschillend van karakter. E.e.a. ook afhankelijk van je skistijl. Ga je voor uitdagend skiën, dan komen ze allemaal in aanmerking. Wil je naast uitdagend (of helemaal niet) veel blauw en lichtrood, ga dan naar Warth of Lech. Veel Nederlanders vinden ‘het beroemde’ St.Anton tegenvallen omdat het skigebied nogal uitdagend is.
Je budget is aan de beperkte kant voor dit gebied. Echt ‘culinair genieten’ (maar ja, smaken verschillen) zit er bij dit bedrag niet in. Het door @Hooykaas genoemde Hotel Post**** kost in het hoogseizoen vanaf ca. 215 euro HP pppd.
In Lech krijg je het zeker niet makkelijk gunstiger.
Overigens is een ontbijtpension/hotel (die zijn er ook steeds luxer) altijd nog gunstiger, en je hebt veel meer keuze en flexibiliteit om af te wisselen tussen verschillende restaurants. Vooral Lech heeft veel zeer goede restaurants, waarvan sommige tot de beste van Oostenrijk behoren.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 05 feb 2018 17:54

Hotel Arlberghöhe in St. Christoph zie ik op booking.com 2 pers kamer 1/2 pension 7 nachten € 2332,.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Peter30
Hotel Arlberghöhe is een aardige illustratie.
Om te beginnen zit deze dus al boven het budget van @Lupot
Verder is het een driesterren hotel, waarbij je dus moet afvragen of dit ‘culinair verwennen’ wordt. Sauna is er eenvoudig. St.Christoph is geen leuke plek om te zitten naar mijn smaak

@wunderkammer

Uitgaande van een goed hotel met voorzieningen is St. Christoph in mijn optiek een prima plek om te verblijven.
Had budget inderdaad niet goed gecalculeerd😁

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Wunderkammer
Hoe zijn Stuben en St. Cristoph eigenlijk om te verblijven?

Ik was in 2014 in Stuben, voordat de Flexenbahn er was. Rustig dorpje.

En Stubenbach?
Vond het er wel liefelijk uitzien

@Lupot geef eens commentaar

Bedoelde dus Zug. Dat leek me wel een rustig plaatsje in plaats van Stubenbach. Zal het de volgende keer in één keer goed doen.

Geen idee, voor ons zijn als dorp alleen Lech en St.Anton opties. Wij willen wat sfeer en voorzieningen.
Zug is heel charmant, maar klein. Stuben zou nog aardig kunnen zijn. Zürs en St.Christoph voor ons absoluut no-go.

Wij waren afgelopen jaren in Fiss, in hotel Das Marent https://www.dasmarent.at/ we zoeken eigenlijk iets in die trend, zijn een beetje uitgekeken op het Skigebied Serfaus-Fiss-Ladis en zouden dus graag het Arlberg gebied eens proberen, als ik het goed begrijp kan je eigenlijk vanuit ieder dorp het ganse skigebied verkennen. Dus eigenlijk maakt het niet uit waar we zouden logeren

Als jullie het NIET verder vertellen.
Hotel Mondschein on Stuben am Arlberg.

PS niet voor @Lupot
Maar meer voor mensen die er al jaren komen en eens wat anders willen.
Lupot voor jou Anton of Lech.
Nog even wat info graag
Hoe jong ben je
Wat is je ski niveau
Heb je kinderen of gaan jullie alleen.

Ik ben 58 jaar jong :-) wat betreft skiniveau hebben we 20 jaar ski ervaring en komen we in Oostenrijk alle pistes af, misschien als referentie de 14A in Ischgl, kinderen willen niet meer met ons mee… :-(

Super dan kan je zowel in Lech of iets uitdagender in St Anton zitten.

Als jullie het NIET verder vertellen.
Hotel Mondschein on Stuben am Arlberg.

Hooykaas op 5 feb 2018 20:22

Deze had ik al gespot, alleen raak ik er niet goed uit met die chalets… Het is wel iets in die aard dat we zoeken.

‘Silentmodus off’: Mondschein is een tophotel in alles. Zelf ook hele goede ervaringen. ‘Silentmodus aan’.

Iemand ervaring met Hotel zur Pfeffermühle?
https://www.zurpfeffermuehle.com/en/hotel/hotel.html…

Geen ervaring mee.
Maar als het links van het Dorp ligt moet je het niet doen.
Anders moet je steeds de weg omhoog lopen.
En dat gaat gauw vervelen kan ik je zeggen.

Het ligt aan de kant van St Jakob, hebben een eigen Shuttle naar de Nasserein lift.

Dan is het prima 👍

Alvast bedankt voor de hulp, ben al een stukje wijzer.

Laat je nog wat horen hoe het gebied je bevallen is en welk hotel het geworden is.
Kunnen wij ook weer van leren.
Dank je 👍

http://www.kaminstube.com/
160 euro pppn half pension net iets buiten budget maar echt top
Goede plek; praktisch naast Mooserwirt en ski in/ski out

Van sankt Jakob ben je zo aan de Nasserein, laat dat zeker je keuze niet beïnvloeden, ook kan je van in het gebied vrij snel terug naar de Nasserein, zelfs wandelen van de Galzigbahn naar de Nasserein is niet zo ver dat het ondoenbaar is. Weet wel dat hier veel skiklasjes zitten dus smorgens kan het even druk zijn.
Tevens ook een roltrap in het gebouw naar de gondel, als je dit verkiest.

Als het druk is, of zelfs niet, verken een keertje Rendl, Stuben etc, de grote drukte komt hier niet.

*bericht bewerkt door Brian36 op 06 feb 2018 08:43

http://www.kaminstube.com/
160 euro pppn half pension net iets buiten budget maar echt top
Goede plek; praktisch naast Mooserwirt en ski in/ski out

IvoE op 6 feb 2018 00:24

Op tripadvisor lees ik dat het restaurant ook gewoon kan gebruikt worden door gasten die niet in het hotel logeren , met die après-ski bars in de buurt krujg je dan geen beschonken mensen in het restaurant?

@Lupot
Het is inderdaad waar dat het hele gebied nu verbonden is. Maar toch maakt het uit waar je gaat zitten. Vergeleken met alle andere Oostenrijkse skigebieden is het (deel)gebied van St.Anton echt veel uitdagender. Je moet echt van ongeprepareerde routes, steile pistes en buckels houden om St.Anton te waarderen. Dit seizoen (en ook op veel dagen in andere seizoenen) moeten alle skiers (vanwege de blijvende sluiting van een blauwe centrale piste) via een zwarte piste -die al vroeg in de middag buckelig wordt- naar het dal.
Je moet dit niet onderschatten (of je houdt van een beetje uitdaging ;-) )
Verder ben ik het eens met @Hooykaas, de wijk links van het centrum is voor een fors deel te vermijden (oa ook Kaminstube), te hoog en ver van het centrum. Een wandelingetje naar het dorp is eigenlijk niet te doen.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 06 feb 2018 10:11

Heb toch nog wat suggesties gevonden in Lech (het helpt dat je in januari gaat ;-)
Hotel Formarin (uitstekende keuken! ski in/out, vriendelijke sfeer, wij eten er vaak voor lunch)
Hotel Fritz (typisch oostenrijkse degelijke keuken)
Pension Alpenfluh (beste plek van Lech, geen ervaring maar keuken kan niet heel slecht zijn)
Hotel Omesberg (goed restaurant, vermoedelijk wel wat boven budget)

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 06 feb 2018 10:20

Plaats een reactie