Bus naar Oostenrijk

Volgend jaar wil ik met mijn moeder naar Oostenrijk. We denken eraan om met de bus te gaan. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en zo ja, waar heb je dan geboekt? Ik zag dat Winterliner losse busreizen aanbiedt heeft iemand daar ervaring mee?

Waarom niet gewoon voor een pakket gaan van Sunweb, of andere Nederlandse reisorganisatie?

Zijn heeeeeeel lang geleden met Kras geweest,maar ik denk dat er niet veel is veranderd, Eerst met een service lijn,naar een verzamelpunt over pakken.dan een nachtje in de bus en de volgende morgen sta je rond een uur of 9 in de sneeuw.Ik vond het nog een heel gedoe.Maar als je kan slapen dan kom je lekker fit aan.

Ik besef dat dit geen antwoord op je vraag is, maar als je zo vroeg weet dat je wilt gaan kun je voor bijna hetzelfde geld met Transavia naar Innsbruck of Salzburg vliegen en win je een halve tot een hele skidag.

Ik besef dat dit geen antwoord op je vraag is, maar als je zo vroeg weet dat je wilt gaan kun je voor bijna hetzelfde geld met Transavia naar Innsbruck of Salzburg vliegen en win je een halve tot een hele skidag.

HN65 op 5 feb 2018 18:43

Ik vraag me af of dat ook inderdaad zo is. Wij gaan altijd met de bus van Sunweb naar Frankrijk. Als je de meerprijs van de pakketreis per bus vergelijkt met de prijs van de pakketreis per auto betalen we ongeveer Euro 110,00 of Euro 120,00 per persoon voor de busreis van Rotterdam naar Val Thorens of Les Arcs. Dat is inclusief bagage. Ook voor de Oostenrijkse busbestemmingen is de meerprijs voor de reis per bus Ongeveer Euro 110,00.

Een goedkope vlucht naar Frankrijk/Oostenrijk + bagage (incl. ski’s) + transfer voor 2 personen van en naar eindbestemming zal normaal gesproken duurder uitkomen.

De bus arriveert op zaterdagochtend en vertrekt een week later op zaterdagavond. Dus 8 volle skidagen.

Het zal zeker niet helemaal overeenkomen maar ik boekte voor 79 euro een retour Innsbruck afgelopen jaar. Met bagage kwam ik meen ik op 140 euro. Ik vergelijk puur de reis en niet een busreis als onderdeel van een pakketreis. Ik geloof direct dat die voordeliger uit zal vallen maar zo lees ik de vraag van TS niet. En ipv 12 uur in een bus zitten vind ik met 1,5 uur op bestemming ook een dikke plus. Ik vloog om 7 uur en stond om 1300 uur boven op de berg.

wij gaan dit jaar met weer met interbus op vakantie, wij hebben een vriendengroep met allemaal grote mensen.
daarom hebben we voor een firstclass bus gekozen. deze zijn echt ideaal! veel ruimte (3 pers op een rij ipv 4).
en zijn er stopcontacten en goede wifi aanwezig. echt een aanrader! vliegen is naar wat ik gevonden heb altijd duurder!

ik draag dus een pet

Een vlucht naar innsbruck is zeker een optie, maar het heeft toch ook zijn nadelen. Je spreekt van vertrek om 7u en aankomst op piste om 13 u , maar dan moet het wel meezitten. Toch vroeger aanwezig zijn op luchthaven, rekening houden met eventuele file onderweg dus toch goed op tijd thuis vertrekken.
Hopen op geen vertraging laat staan afleiding naar salzburg als je op innsbruck niet kan landen. En dan is er nog de transfer per taxi naar de skipiste, dat kost toch ook geld
Terugreis zal dan ook wel rond 10 u zijn, dus de laatste dag verlies je dan wel. Met de busreis reis je wel 12 u, maar grootste deel daarvan is s nachts. Moet voor mij dan wel een sleeping class of dreamclass zijn, anders kom ik er niet echt fris uit maar je hebt wel 2 extra skidagen
Alternatief is de skitrein vanuit venlo of elders in nl. Die stopt vrij dicht bij de skigebieden

Bedankt voor jullie reacties! Op zich is een pakket bij b.v. Sunweb nog wel een optie hoor, ik ga ze eens bekijken. Echter verblijven wij normaal in een appartementje in Ischgl wat niet heel bekend is, dus prijstechnisch is alles los boeken misschien niet heel veel duurder. Vandaar dat ik benieuwd was of er mensen ook wel eens een losse busreis boeken. Met de winterliner b.v. kunnen we ook in Den Bosch opstappen wat voor ons naast de deur is. Mochten er nog mensen zijn met ervaringen dan hoor ik het graag!

wij gaan dit jaar met weer met interbus op vakantie, wij hebben een vriendengroep met allemaal grote mensen.
daarom hebben we voor een firstclass bus gekozen. deze zijn echt ideaal! veel ruimte (3 pers op een rij ipv 4).
en zijn er stopcontacten en goede wifi aanwezig. echt een aanrader! vliegen is naar wat ik gevonden heb altijd duurder!

manmetdepet op 5 feb 2018 19:44

Idem. Ik ga alweer een jaar of 8 met interbus, daarvoor met Sunweb. I.v.m. betere opstapplaatsen overgestapt op Interbus. Met toeval in de Firstclass bus terecht gekomen en daarna steeds met Firstclass gereist. Interbus Firstclass is een aanrader.
De bus arriveert op zaterdagochtend en vertrekt een week later op zaterdagavond. Dus 8 volle skidagen.

*bericht bewerkt door Ron4 op 06 feb 2018 15:18

niet roetsjen maar skieen

Kijk ook nog even naar treinreizen. Wij gaan al jaren met de trein naar Oostenrijk. Ideaal.

Wat betaal je ongeveer voor zo’n retour sleep/dream class busreis?

Treinreizen zijn vaak relatief duur. Zeker als je met meerdere personen reist niet echt rendabel.

Wij zijn jaren met Interbus geweest. Prima te doen, je bent wel vrij gebroken na zo’n nacht in een bus. Het is ideaal dat je vrijdag middag al vertrekt dus zaterdag om 10 uur al op de piste kan staan. Zaterdagavond rond 21 uur vertrek je weer dus ook die dag kun je nog vol skien! Nadeel is wel dat je zaterdagochtend vaak al je appartement moet verlaten.

Mijn ouders zijn dit jaar voor ‘t eerst met Rekroreizen geweest, dit was de goedkoopste optie. Rekro rijdt trouwens niet zelf maar wordt uitgevoerd door een ander bedrijf. Dit is ook erg goed bevallen!

Plaats een reactie