naar Sölden/Obergurgl, 2 februari

Hoi allemaal,

Volgende week vrijdag vertrek ik voor 't eerst naar Sölden/Obergurgl
Ik kijk er enorm naar uit, ookal heb ik bijna geen ervaring.
Nu zijn er nogal een aantal mensen in mijn omgeving ( niet wintersporters ) ;) die zich afvragen of het überhaupt mogelijk is om af te reizen naar Oostenrijk gezien de weersomstandigheden de afgelopen tijd.
Mij lijkt het eerlijk gezegd niet zo’n punt, ookal ziet het er momenteel naar uit dat het wel weer gaat sneeuwen dat weekend. (ik begrijp ook dat de weersvoorspelling nog niet secuur is voor over 8 dagen) maar dat mijn hele vakantie niet door zou kunnen gaan door de weersomstandigheden???
Is dat bij jullie ooit voorgekomen?
Ik zie ineens mijn weekje wintersport in duigen vallen. :D
Zo erg zal het toch niet zijn?

Zo’n vaart zal het inderdaad niet lopen. De keren dat een dorp of gebied een hele week niet te bereiken is komt vrijwel nooit voor. De situatie van de afgelopen weken is wel zo dat er inderdaad bakken met sneeuw zijn gevallen in de meeste gebieden en dat er wegen afgesloten zijn geweest. Maar deze hoeveelheden zijn redelijk uniek te noemen.

Wil dat zeggen dat je volgende week geen problemen gaat ondervinden? Nope, het kan natuurlijk zomaar weer los gaan qua sneeuw. Maar zoals je zelf al aangeeft is dat nu nog te ver vooruit kijken. De kans dat je complete week niet door zal gaan acht ik niet zo groot. ;)

De bergbewoners weten prima hoe ze met sneeuw om moeten gaan op wegen en die zijn nu dan ook weer prima te berijden.

*bericht bewerkt door Fabian op 25 jan 2018 15:52

Snow!

Bedankt voor je reactie! Ik ben aan het aftellen… :) deze week kan mij niet snel genoeg gaan, laat het maar snel vrijdag worden! :D

Ik zou toch het weerbericht goed in de gaten houden. 2 en 3 februari staan toch weer 27 en 51 cm sneeuw in de kaarten. Vakantie zal wel gewoon door kunnen gaan. Maar overlast ga je zeker krijgen als de weersverwachting uitkomt.

@Tim91, uiteraard houden we de weersverwachting goed in de gaten. We willen vrijdag aan het einde van de middag vertrekken, en dan halverwege ergens overnachten (omgeving Stuttgart) zodat we zaterdagochtend niet meer al te lang hoeven te rijden en we hopelijk nog even de piste op kunnen in de middag. Verse sneeuw is geweldig, maar ik hoop op een rustige wisseldag ;) anyway… Nog 3 nachtjes slapen :) :)

Plaats een reactie