Lawine-expert waarschuwt voor catastrofe in de Alpen

Wellicht is hij ondertussen een beetje seniel aan het worden… het is in elk geval niet te hopen dat hij gelijk krijgt.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Het lijkt mij een absurd slechte vertaling. Ik geloof nooit dat munter heeft gezegd dat er slechts kou nodig is voor het zetten…

*bericht bewerkt door Rogier op 23 jan 2018 23:15

Click. Click. Peace

*bericht bewerkt door Shane op 23 jan 2018 23:19

I can stick uphill ice, on my saucer...

Hij heeft wel een ander belangrijk punt: de dieren.

Ondertussen is de sneeuw everywhere aardig aan het zetten. Ik bedoel maar…

*bericht bewerkt door QmaartenQ op 24 jan 2018 11:37

Ach, een journalist heeft ook ergens de bel zien hangen, maar weet niet wat hij met de klepel moet.
Lees anders het artikel op Wepowder eens: https://wepowder.com/nl/forum/topic/253928

De lawine-expert in dit verhaal is Werner Munter zelf he., toch wel gelezen? Hij is bang voor de hoge temperaturen van deze week, die lijken overigens mee te vallen tot nu toe.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane, gelezen inderdaad, maar Werner is niet de journalist toch? ;)

De lawine-expert in dit verhaal is Werner Munter zelf he., toch wel gelezen? Hij is bang voor de hoge temperaturen van deze week, die lijken overigens mee te vallen tot nu toe.

Shane op 24 jan 2018 12:36

Dat is het inderdaad:

Richtige Sorgen habe sich der Lawinen-Papst zeitweilig gemacht. «Gott sei Dank wurde es nicht so warm wie angekündigt, sonst wäre hier der Teufel los gewesen», sagt Werner Munter. Einer Lawinen-Katastrophe ist die Schweiz knapp entkommen.

Blick.ch vandaag. Dus eerdere artikel was gewoon een behoorlijk correcte weergave van wat hij had gezegd.

*bericht bewerkt door Shane op 24 jan 2018 12:50

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie