Live vanuit Alta Badia | 20-27 Januari 2018

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Is dat waar de bbq altijd brandt en je cash moet afrekenen?

Heb een week in Val di Fassa verbleven en vond eigenlijk maar één goed restaurant in het stuk tussen Buffaure en Ciampac en dat was net onder de top van de gondel vanaf Pozza, aan de rode dalafdaling naar Pozza. Dat is een leuk restaurant, maar heb dat restaurant boven bij Ciampac al bij voorbaat gemeden.

Wel jammer want hoewel Vigo-Catinaccio een stuk minder km piste heeft, heeft het een stuk of 3 hutten die meer dan de moeite waard zijn! Vooral Baita Pra Martin! :) :)

*bericht bewerkt door Quick op 25 jan 2018 23:56

Mr. Slow

Is dat waar de bbq altijd brandt en je cash moet afrekenen?

HN65 op 25 jan 2018 23:42

Dat weet ik niet, maar zit onderaan het funpark in Alta Badia (als ik het goed heb).

Dat weet ik niet, maar zit onderaan het funpark in Alta Badia (als ik het goed heb).

Noblesse op 26 jan 2018 00:00

Oh, als dat de hut is heb ik voor mijn beurt gepraat. Ik dacht dat hij Ciampac bedoelde.

*bericht bewerkt door Quick op 26 jan 2018 00:03

Mr. Slow

@Nelis
Heb je niet eerst de afdaling terug naar de gondel gedaan voordat je aan de ‘echte’ Lagazuoi afdaling begon? En de taxi was dus redelijk druk, maar hoe was het bij de gondel zelf?

Quick op 25 jan 2018 22:46

Die afdaling hebben we even overgeslagen omdat we geen zin hadden nog een keer in de rij te staan bij de gondel. De drukte valt echt heel erg mee. Je hoeft maar max. 10 minuutjes te wachten. Zowel bij de taxi’s als bij de gondel.

Bergen + Sneeuw = ❤

Is dat waar de bbq altijd brandt en je cash moet afrekenen?

HN65 op 25 jan 2018 23:42

Yup, inderdaad onderaan het funpark. En inderdaad iedereen stond binnen bij de kassa apart af te reken. Het schoot echt niet op. Als je op het terras zit zit je de hele tijd in de BBQ rook. Binnen was het erg koud en tochtig. Kortom: er zijn iets betere tentjes te vinden!

En bedankt voor de tips @pien!

Bergen + Sneeuw = ❤

Is dat waar de bbq altijd brandt en je cash moet afrekenen?

HN65 op 25 jan 2018 23:42

Yup, inderdaad onderaan het funpark. En inderdaad iedereen stond binnen bij de kassa apart af te reken. Het schoot echt niet op. Als je op het terras zit zit je de hele tijd in de BBQ rook. Binnen was het erg koud en tochtig. Kortom: er zijn iets betere tentjes te vinden!

En bedankt voor de tips @pien!

Nelis op 26 jan 2018 07:17

Oh ja, die hebben wij ook 1 x gedaan, afkomende op de lekkere bbq lucht…nooit meer. Volgende x even met de nieuwe Bioch lift omhoog en daar aan de dis. Ietsje duurder maar ook een veelfout beter met vakmensen

Vrijdag 26 januari 2018
Voor deze laatste dag hebben we toch besloten in Alta Badia te blijven, na wat twijfel over tochtje naar Kronplatz. Gelukkig voelt Marije zich eindelijk weer goed en zullen we vandaag de meeste kilometers maken.

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/419c8210f71417d8c4a24683...

Marijes favo piste
We proberen er alles eruit te halen wat erin zit. Om 09.15u aangekomen op Piz La Ila is het nog wat bewolkt en het zicht wat minder dan afgelopen week. We nemen wat pistes richting Bioch om vanaf daar de piste 13 een paar keer te doen. Het is Marijes favoriete piste: breed, niet te stijl en niet te vlak.

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/7e82b4352b54bbda44019615...

Toedeloe wolken!
Daarna door met 7 richting Pralongia. Ondertussen zien we steeds meer de zon tussen de wolken doorschijnen. We knallen de 21 en 32 af. En eenmaal boven aangekomen bij Cherz, schijnt de zon bijna onafgebroken en moeten de wolken het langzaam opgeven.
https://cdn.wintersport.nl/forum/20/762fdc80eadd3a366d26e7ed...

Fantastische bergen vervelen nooit
Zoals de hele week, zijn ook nu weer de uitzichten prachtig. Het verveeld nooit! De wolken krullen zich om het Sella Massief en de waterige zon geef het weer zijn zacht oranje gloed. Elke kant van dit gebied is mooi. Of je nou uitkijkt op de berg Sassongher, op het Sella Massief of richting de bergen van Crusc / Lavarela. Allemaal even mooi met eigen schoonheid. Ik stop regelmatig om gewoon even rustig naar te kijken.

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/2f62fe38e08e5c96ca9e3a75...

Marije wil kilometers maken
Marije voelt zich vandaag het beste van de week. Dus we willen in ieder geval zoveel mogelijk kilometers maken. We knallen nog een paar keer de rode 31 af die er ook weer perfect bij ligt. Na wat twijfel over lunchen bij Cherz wil ik toch proberen een plekje bij Punta Trieste te bemachtigen. We cruisen die kant op via blauw 30 en 21B.

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/008004e3583d7b32c9744e6b...

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/f575673aafba30a7fc7d69bd...

Mjammie bij Punte Triesta
En we hebben geluk. Een plekje vrij. We delen een pasta con Aiolio ofzo. Smaakt fantastisch, maar er zit me toch een knoflook in! Stinken wij ook een keer net zoveel als de Italianen die we s ochtends in de gondel treffen 😉.

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/038fe286718a1a661710f768...

Door het dorp Corvara
We boarden daarna rondom Corvara. De rode piste 4 vonden we erg lekker, maar helaas was die bij een tweede poging ineens afgesloten voor een slalom training. We boarden dwars door het dorpje zien nog net even een glimp van L’Murin.
https://cdn.wintersport.nl/forum/20/2c602f6e3fcde937c2b0c9f6...

De laatste dan. Of de allerlaatste?
We doen nog een paar pistes alvorens een laatste drankje bij Bioch, heerlijk in de zon op het terras. Daarna is het toch echt tijd voor de laatste afdalingen. Bovenaan bij Moritzino gekomen kijken we elkaar aan: is dit de laatste? Nee toch? We doen nog een keer de rode Bamby piste. En dan is het klaar.
https://cdn.wintersport.nl/forum/20/c47103f792868c6ff306e4ca...

We stappen in de gondel naar La Villa. Kijken nog een keer om naar de mooie bergen die oplichten in de laatste zonnestralen van de dag. En we weten dan allebei: hier komen we zeker nog eens terug!

Bergen + Sneeuw = ❤

Zo weer een ‘Dolofan’ erbij! Leuk te lezen dat jullie er ook zo hebben genoten. Wij rijden morgenochtend vanuit Madonna di Campiglio richting Selva. Ook onwijs zin in. Gaan ook zeker bij Bioch even lunchen 😁. Super lekker daar!

@Nelis prachtige verslagen. Heb elke dag met plezier gelezen, Bedankt daarvoor! Moet helaas nog drie weken wachten voordat wij die kant op gaan!

Leuk dagelijks verslag!! Hier gaan zo de spullen de auto in en dan rond 02:00 vertrekken wij die kant op! Kijk er enorm naar uit! 😁🇮🇹

Je weet niet wat je niet weet.

Wij lossen jullie af. Zijn vanmorgen vanuit Nederland vertrokken en overnachten nu in zuid Duitsland, een stukje voor de Fernpass.
In de hoop op een goede WiFi ga ik proberen dit topic in leven te houden. 😀⛷👍

Mooie berichten @Noblesse. Hou mijn herinnering aan de Dolomieten maar levend met wat foto’s en posts. Goede reis alvast. We zullen morgenvroeg even zwaaien op de fernpass. 😉

Bergen + Sneeuw = ❤

Goede reis @Robbert-010! Geniet ervan. De pistes zijn nog steeds in uitstekende conditie! We hebben niet alle sneeuw opgemaakt 😉

Bergen + Sneeuw = ❤

@MrSki Kijk erg uit naar je verslag van Madonna di Campiglio over een week of twee, heb 'm in optie voor volgend jaar!

Bedankt voor je verslagen Nelis, en je bedoelt zeker Aglio e Olio? Simpel, maar ontzettend lekker mits goed bereid! Goede terugreis.

Mr. Slow

@MrSki
Bedankt voor je verslagen Nelis, en je bedoelt zeker Aglio e Olio?

Quick op 27 jan 2018 00:53

Dat zal het wel zijn. Maar de Italiaanse ober praatte zo snel, dat ik daar niks van kon maken. Dat lekker eten kun je wel aan de koks van Punta Trieste overlaten 😋

Bergen + Sneeuw = ❤

Pasta aglio olie is pasta met knoflook, peterselie en kaas. Net een kiloknaller, maar dan voor het restaurant.
Winstmarge schat ik op 2200%.

Pasta aglio olie is pasta met knoflook, peterselie en kaas. Net een kiloknaller, maar dan voor het restaurant.
Winstmarge schat ik op 2200%.

DrPhil op 27 jan 2018 12:28

Dus? Wel lekker itt zuurpruimen.

Net aangekomen in Santa Cristina!

null

*bericht bewerkt door Edwin-uu op 27 jan 2018 14:17

Is het al winter?

Zeker als het vers gemaakte pasta is, wat mij helemaal niet zou verbazen. Sterker, het zou mij verbazen als het niet van scratch gemaakt is daar. Is het die 12 euro dik en dik waard. Lagrein er bij…

12 euro 😳😳😳.

12 euro 😳😳😳.

DrPhil op 27 jan 2018 14:56

Ik roep maar wat. Maar een volwaardig hoofdgerecht in een berghut met bediening aan je tafel vind ik dat spotgoedkoop. Wat betaal je gemiddeld voor een bord patat met een vaag worstje bij de gemiddelde buffethut in gelijk wel ander wintersportland?

Vandaag werd mij weer duidelijk hoe de kleur blauw er uit ziet. Wat een heerlijk plaatje zo met de rotsen.

null

Vandaag mijn eerste dag in de Dolomieten. We hebben de sella ronda groen gedaan maar ik vond het lift-gehalte enorm groot. Morgen de andere richting op, dat schijnt beter te zijn.

Alle tips zijn welkom, wat moeten we echt zien??

Is het al winter?

Scroll het Dolomiti Superski topic eens door. Daar staan al zoveel tips in dat je je prima de komende drie weken zou kunnen vermaken, laat staan deze week. Enjoy.

*bericht bewerkt door Quick op 28 jan 2018 17:28

Mr. Slow

Kwam hem inderdaad net tegen. Ben bezig! ;)

Is het al winter?

Plaats een reactie