Twee Nederlanders in lawine, één in levensgevaar

In Ovronnaz zijn twee Nederlanders in een lawine terecht gekomen. Een 27 jarige man en een 31 jarige vrouw. De vrouw verkeerd volgens de lokale politie in levensgevaar.
Op ongeveer 1710 meter is een lawine los gekomen in de buurt van La Saille. De lawine was zo’n 200 meter lang en zo’n 25 meter breed. Een groep skiërs die te hulp schoot heeft de twee slachtoffers kunnen uitgraven op ongeveer 1630 meter hoogte. De slachtoffers zijn daarna naar het ziekenhuis in Sion gevlogen door de helikopter van Air Glaciers. De 27 jarige man is lichtgewond, de 31 jarige vrouw is in levensgevaar volgens de lokale politie.

Bron https://www.lenouvelliste.ch/articles/valais/martigny-region…

*bericht bewerkt door Rogier op 18 jan 2018 17:17

Click. Click. Peace

.

*bericht bewerkt door SPAM op 18 jan 2018 17:06

@SPAM Doe ik

Click. Click. Peace

@Rogier klinkt niet goed. Wat betekent deze remark eronder?

null

@Rogier klinkt niet goed. Wat betekent deze remark eronder?

null

Sndr op 18 jan 2018 17:07

Vrije vertaling: “Er zijn altijd mensen die het beter weten.”

Ik heb een betere bron gevonden, en stuk iets aangepast met meer info.

Heel erg vervelend nieuws dit. @Mathijs! heeft het prima vertaald.

Click. Click. Peace

L’homme était équipé d’un DVA et d’un sac airbag, la femme d’un avalung, système facilitant la respiration sous la neige.

Het zal toch niet zo zijn, maar begrijp hieruit dat de vrouw geen pieper bij zich had. Stufe 4 buiten de piste, dan moet je wel van hele goede huize komen qua risicoanalyse.

Triest, hopelijk loopt dit redelijk af! Heren/dames pas in deze omstandigheden alsjeblieft op, erg listige omstandigheden op het moment!

Edwin van Riel

@evr66 ik denk dat dit heel onhandig is opgeschreven door de journalist in kwestie… laten we niet oordelen en geen voorbarige conclusies trekken.

*bericht bewerkt door Rogier op 18 jan 2018 19:57

Click. Click. Peace

De vrouw zou aan haar verwondingen zijn overleden. RIP.

Born to Ride

Heel veel sterkte aan alle nabestaanden.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie