Betaalde skileraar (v/m) gezocht in Brand (carnaval)

Ik mag Drikus wel. Hij adviseert stervensdure hotels, zijn BMW rijdt 240km/u met 4000 toeren en hij heeft een onderkoelde humor.

DrPhil op 20 jan 2018 14:27

nou ik vind hem een grote snob. Mensen reageren met goede bedoelingen, en hij kat hun af op taal fouten.😈ik ben geen jonkie ( misschien wel de oudste op dit forum) en vind het ongepast, om mensen op hun taal fouten aan te spreken.
toch hoop ik dat ze een fijne skivakantie hebben, in het schitterende Brand. Met zo’n viendelijke mensen daar.

*bericht bewerkt door marie-louise op 20 jan 2018 20:00

Taalfouten is ook één woord.

iro·nie (de; v)
1 bedekte spot, doordat je het tegenovergestelde zegt van wat je bedoelt.

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 jan 2018 20:16

Ik vroeg het mij ook al af in het andere draadje. Ik begrijp dat Drikus iemand zoekt die in het Nederlands les kan geven. Het klopt dat de skischolen in Brandnertal dat niet garanderen. Sterker nog, de afgelopen twee jaar waren er bij skischool Brandnertal in Burserberg helemaal geen Nederlandse skileraren. Maar dan nog, het meenemen van een skileraar is toch veel duurder dan het het inhuren van een privéleraar?

Accommodatie, skipas, eten en drinken, vergoeding voor lessen, reisverzekering, skihuur voor de meeneem skileraar. Dan komt je vast wel over max. 1000 euro wat 5 dagen privélessen je zou kunnen kosten.

Verder deel ik je mening niet dat Nederlandse les belangrijk is. Als ik ga skydiven in China dan verwacht ik niet dat ik in het Nederlands les krijg. Als ik in het Nederlands skydive les wil krijgen dan ga ik wel skydiven in Nederland. Mijn kinderen weten dat als wij in Oostenrijk gaan skiën de lessen waarschijnlijk in het Duits zijn maar dat er vast wel een paar Nederlandse kinderen zijn om tegen te praten. En die zijn er in Bürserberg zeker. Ik heb het ze vanmiddag gevraagd maar Nederlandse skileraren vonden ze niet belangrijk. Als iets niet duidelijk is dan doet de leraar het wel voor.

Ik vind het ongepast om iemand o.a. zomaar voor een grote snob uit te maken @marie-louise.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@vlinder72, Drikus denkt daar duidelijk anders over. Dat is zijn goed recht.

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 jan 2018 20:21

[quote]Taalfouten is ook één woord.[post]Drikus op 20 jan 2018 20:05[/post][/quot
oke taalfouten😂 gelukkig zijn wij met de skigroep een andere week , in het mooie brand/burserberg. ( ik hoop geen fouten hebben gemaak)

@drphil Mee eens. Maar ik ben er echt benieuwd naar. Wij hebben ooit onze Zuid Afrikaanse Au pair meegenomen naar Oostenrijk. Niet om les te geven of om op de kinderen te passen maar als vakantie. Skipas, groter appartement, eten, verzekering, het liep behoorlijk op.

En de tip om te lessen in Bürserberg is welgemeend. Vrijwel alle kinderen zijn daar Nederlands. Een chaos is het er niet want er is maar een plek om te verzamelen. Rijen bij de skiliften zijn vrijwel ongekend. Dus lukt een meeneem skileraar niet dan is Burserberg een alternatief voor Brand.

Ik geloof niet dat Drikus zich druk hoeft te maken om het geld.
Wel zou ik alvast een goed verhaal bedenken voor als hij staande wordt gehouden en ze vinden iemand in de kofferbak.
Ik weet nu nog steeds niet hoe die leraar meegaat.

Ik geloof niet dat Drikus zich druk hoeft te maken om het geld.
Wel zou ik alvast een goed verhaal bedenken voor als hij staande wordt gehouden en ze vinden iemand in de kofferbak.
Ik weet nu nog steeds niet hoe die leraar meegaat.

DrPhil op 20 jan 2018 20:33

mss in de skibox, geen idee of drikus’ schoonmoeder die plek al gereserveerd heeft.

Edwin van Riel

@DrPhil
Ik ook niet. Maar dat lossen we wel op.

Een eigen priveleraar meenemen hoeft zeker niet duurder te zijn, integendeel. 2 jaar geleden gingen wij met josk skieen. Omdat mijn vrouw nog nooit geskied had, en bij mij was het al 15 jaar gelden, hebben wij bij hen een priveleraar geboekt voor heel de week. Dat kostte toen 960 euro of 40 euro per uur. Stukken goedkoper dus dan de oostenrijkse school. Die gast was echt super en heeft ons enorm veel geleerd. Ik kreeg 1 uur oer dqg les en ging de rest vqn de dqg qqn de slag met zijn tips. Mijn vriuw kreeg 3 uur per dag
Dit jaar hebben we voor ons groepje van 4 skiers ski like a pro aangesproken. Dat kost ons 1250 voor 5 dagen, lijkt me heel redelijk. Bijkomend voordeel is dat je aan je hotel kan vertrekken en dus niet stressen om met de kids op tijd naar de skischule te gaan

Is dat dan voor de hele dag les @koenbali? En blijft het bij de €1250 of komen er nog reis/verblijfkosten bij? Het klinkt niet heel duur, maar t hangt natuurlijk van de uren af. In Obergurgl (daar ga je toch heen?) kan je voor dat bedrag denk ik met zijn vieren zo’n 2 uurtjes les krijgen (en in de meeste gebieden wel wat meer)…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ja dat is all-in voor een hele dag. Tijdens Nederlandse schoolvakantie komt er 100 euro per week bij

Persoonlijk begrijp ik heel goed waarom Drikus op zoek gaat naar een privéleraar om mee te nemen,onze dochter heeft aan verschillende minder goede ervaringen in de skischool een hekel aan skiën overgehouden.Het is pas sinds ze een jaar of 18 was dat ze eindelijk het plezier van skiën ontdekt heeft,al zal de après-ski daar waarschijnlijk ook wel voor iets tussenzitten 😂
Het enige waar ik zelf ook wel mee zou zitten is de aansprakelijkheid,je vertrouwt je kinderen toe aan een vreemde,die dan ook nog eens een niet totaal ongevaarlijke sport met hen gaat uitoefenen.Dan zou ik zelf toch in ieder geval op zoek gaan naar iemand met de juiste diploma’s en zorgen dat de juiste verzekeringen afgesloten worden.
In ieder geval veel succes en veel plezier.

@Elsvr @koenbali
Goed om te horen. 👍

@koenbali Wat jullie deden is toch nog anders dan zelf een privé leraar regelen. Die van jullie was via josk, die zelf hun aansprakelijkheid, erkenning en dergelijke van de leraar regelen. Op zich is dat hetzelfde als via de skischool, behalve dan dat deze ook Nederlands spreekt en dat het goedkoper was. Daar is heel de aansprakelijkheid en verzekeringskwestie waar iedereen in dit topic op wijst (en voor waarschuwde) al geregeld via de reisorganisatie. En is er van hun uit dan ook al heel wat lobbywerk gebeurd.

Ik zou als leraar het risico niet nemen want uiteindelijk, als het misloopt, is de leraar de pineut.

Ja dat is all-in voor een hele dag. Tijdens Nederlandse schoolvakantie komt er 100 euro per week bij

koenbali op 21 jan 2018 08:58

Dat vind ik dan helemaal geen gekke prijs, sterker nog, dat is best een goede deal. Groot voordeel is de taal en de beschikbaarheid, nadeel lijkt me het gebrek aan gebiedskennis, maar zeker als je allemaal al kan skien maakt dat wat minder uit.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Afgelopen nieuwjaarsvakantie (schoolvakantie dus) hebben we met twee personen in Les Arcs 46 EUR/uur betaald voor privé-lessen bij ESF (hoogste niveau). Als je voor een hele week (2 uur per dag bestelt) gaat daar nog een kleine korting af (ik dacht naar 43 EUR/uur).

In vergelijking daarmee is de prijs van Josk (2 jaar geleden 44 EUR/uur tijdens schoolvakantie) niet uitzonderlijk goedkoop.

Voordeel van een meegereisde leraar is de taal en het feit dat je gewoon in het hotel kan afspreken, nadeel is dan dat het afwachten is wat het niveau van de leraar gaat zijn: leraren ter plaatse hebben meestal een veel grotere groep mensen van hoog niveau om uit te kiezen. Dat hangt natuurlijk ook af van je eigen niveau, en hoeft dus niet noodzakelijk een probleem te zijn.

Het enige waar ik zelf ook wel mee zou zitten is de aansprakelijkheid,je vertrouwt je kinderen toe aan een vreemde,die dan ook nog eens een niet totaal ongevaarlijke sport met hen gaat uitoefenen.Dan zou ik zelf toch in ieder geval op zoek gaan naar iemand met de juiste diploma’s en zorgen dat de juiste verzekeringen afgesloten worden.

Elsvr op 21 jan 2018 09:01

Levensgevaarlijk, allemaal ouders die zonder de juiste diploma’s zomaar met hun kinderen de niet totaal ongevaarlijke piste op gaan.

Levensgevaarlijk, allemaal ouders die zonder de juiste diploma’s zomaar met hun kinderen de niet totaal ongevaarlijke piste op gaan.

RRski op 21 jan 2018 14:51

Dus je wil zeggen dat de ideale oplossing is iemand te zoeken die de kinderen wil adopteren om er vervolgens skiles aan te geven?
Dat vind ik persoonlijk nogal een extreme manier om het aansprakelijkheids-verhaal op te lossen :-p.

*bericht bewerkt door Morzel op 21 jan 2018 14:59

[quote]

Levensgevaarlijk, allemaal ouders die zonder de juiste diploma’s zomaar met hun kinderen de niet totaal ongevaarlijke piste op gaan.

RRski op 21 jan 2018 14:51

Die zijn dan ook gewoon aansprakelijk voor wat er gebeurt met hun eigen kinderen,zo moeilijk is dat toch niet?Als je duidelijk les staat te geven aan iemand anders zijn kinderen ben jij aansprakelijk,als je dan niet fatsoenlijk verzekerd bent om dat te doen trekt elke gewone verzekering zich terug en kan je zelf opdraaien voor alle kosten.Of denk je nu echt dat de ouders van die kinderen dan wel alles zullen betalen?

Eénmaal, andermaal…

Is het nog gelukt Drikus?

Trouwens was dat geen Porsche. :)
@Drikus : wat @Schane bedoelt klopt wel degelijk en daar heeft hij overchot van gelijk (althans volgens de belgische wet.)

Ook in omgekeerde richting, zelfs nog gevaarlijker…

Als er IETS gebeurt met de lesgever( student…) en die keert zich tegen jullie ook als is hij of zij, zoals wij in belgie" in 't zwart" betaald ,dan KAN je aansprakelijk gesteld worden. En dit gebeurt meermaals hier bij ons , bijv tuinier valt uit boom bij 't snoeien…vergoeding, fiscusproblemen,sociale zekerheidsboetes, eventueel correctionele rechtbank…
Bewijslast is natuurlijk het moeilijkste maar let op : je vraag staat op een openbaar forum and big brother is watching… :(:(:(

Born to run. B.S.

Sorry zie nu dat ik Drikus en DSvier verwissel met hun voertuig.
Zie nu ook dat 't topic al 1 mnd oud is.
Sorry voor de schreiffouten.
:):):):

Born to run. B.S.

En natuurlijk bedoelde ik @GiGi heeft gelijk…dit gebeurt als je wat ouder wordt!

Born to run. B.S.

Hai@drikus, inmiddels zijn jullie hopelijk weer veilig thuis, ik ben benieuwd hoe het jullie gegaan is.dit bericht is hopelijk zonder schrijffouten 😂😂😂

Dank voor jullie interesse. Het is prima gegaan. Even wat moeite moeten doen om een leraar te vinden, maar we gingen ook wat laat van start.

Wij regelen het volgend jaar weer zo. Alle partijen is het heel goed bevallen.

Wederom, net als afgelopen jaar, een Nederlands sprekende skileraar gezocht in Brand. Periode zondag 9 maart t/m vrijdag 8 maart.

Plaats een reactie