Betaalde skileraar (v/m) gezocht in Brand (carnaval)

Wij gaan met twee gezinnen skiën in Brand. We zoeken voor de periode 10 t/m 17 februar een privé skileraar voor vier kinderen die uiteraard Nederlands spreekt.

Laat even weten welke vergoeding, buiten je verblijfskosten, je daar graag voor wil hebben. Graag wel aantoonbare ervaring. En uiteraard krijg je de ruimte om zelf ook nog lekker te skiën!

neemt alvast de popcorn 😉

Ik zou zeker overwegen om de lokale skischolen eens te contacteren voor een informatievraag. Wettelijk gezien moet een skileraar en Staatlich (of Europees erkend equivalent) diploma hebben om buiten een skischool te mogen werken tegen een vergoeding.

@Morzel
Klopt, maar een ‘nanny’ die met ons meereist mag onze kinderen gewoon les en tips geven. Net zoals ouders hun kinderen gewoon ‘les’ mogen geven.

En bij de skischool hebben we navraag gedaan. Die willen echter geen garantie geven dat de leraar Nederland spreekt. Vandaar.

*bericht bewerkt door Drikus op 17 jan 2018 19:38

Ter info. Wij hebben jaren geskied vanaf Burserberg. Vrijwel alle kinderen die daar skiën zijn Nederlands. De skileraren spraken geen Nederlands maar dat was nooit een probleem. De kinderen spreken onderling wel Nederlands en alle leraren konden zich best aardig redden met alle die Nederlandse kinderen die de leraren braaf Meester gingen noemen. Mijn jongste heeft daar geskied vanaf zijn vierde t/m zijn zevende jaar en ik heb hem nooit gehoord over de Oostenrijkse leraren. Hij hoorde het niet eens waarschijnlijk.

Ik kan de priveschool skiprivat ook aanraden. Maar die spreken ook zeker geen Nederlands.

Sterker nog, ook niet dat ze de hele tijd dezelfde lerares/leraar hebben.

Dank je Vlinder72
Maar dat is dus wel wat we zoeken

Toch is er een wettelijke aansprakelijkheid die lastig te verzekeren is. Of heel duur om te verzekeren. Dá’r ligt denk ik het probleem.

@Gigi
Als ik samen met jou ga skiën en jij geeft mij tips…
Welke aansprakelijkheid hebben we het dan over?

Als er iets gebeurt, dan kan de openbaar aanklager naar mij kijken als de meest ervaren van de twee, degene die de ander les geeft, die beter zou moeten weten etc. Als ik via een skischool zou werken, zou ik via die skischool voor dat soort gevallen verzekerd zijn. Als wij samen gaan skiën, kunnen wij onderling wel afspreken dat dat op (jouw) eigen risico is, maar daar trekt die openbaar aanklager zich mogelijk niks van aan. Dus ik zal me echt zelf moeten verzekeren of met jou een heel dichtgetimmerd contract moeten sluiten om juridisch echt geen risico te lopen. En dat is een flinke drempel denk ik.

@Gigi
Als ik samen met jou ga skiën en jij geeft mij tips…
Welke aansprakelijkheid hebben we het dan over?

Drikus op 17 jan 2018 19:44

das wat anders dan de vraag om een betaalde leraar waar het topic mee begon lijkt me.

Edwin van Riel

@Gigi
Dus jij maakt altijd een overeenkomst op als je samen met vriend gaat skiën en jij geeft een vrijblijvende tip?
Gezellig… 😜😜😜

Jongens, niet zo moelijk. Gewoon een mooie bijverdienste voor een student die dan vakantie heeft.
Iedereen blij 😀😀😀

@Gigi
Dus jij maakt altijd een overeenkomst op als je samen met vriend gaat skiën en jij geeft een vrijblijvende tip?
Gezellig… 😜😜😜

Drikus op 17 jan 2018 19:50

Ik heb het geluk dat ik niet goed genoeg ben om anderen tips te geven over hun skitechniek. Dus daar heb ik dat probleem niet.

In mijn dagelijks werk al (freelance) consultant heb ik zo’n dure verzekering overigens wel, hoewel het risico op ‘fout advies’ ook nog is afgedekt in mijn overeenkomst met klanten. Dus ja, al die voorzorgsmaatregelen neem ik wel.

*bericht bewerkt door GiGi op 17 jan 2018 19:53

Dit is toch ook gewoon een centenkwestie? Want er wordt vast niet iemand gezocht die het tegen het skischool tarief doet?

Ik vind t allemaal prima hoor, ben benieuwd of dit werkt en hoop dat je er niet door schade en schande achterkomt wat aansprakelijkheid en letselschade voor een ellende kan zijn (en die kans is natuurlijk ook niet zo groot). Je onderschat echt wat daar kan gebeuren als je denkt dat je dan weg komt met “het waren maar wat tips”…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zolang jullie ‘nanny’ kan leven met de mogelijke gevolgen, is iedereen vrij om te doen wat hij wil.

https://www.ris.bka.gv.at/GeltendeFassung.wxe?Abfrage=LrVbg&…

De wet in kwestie vermeldt een uitzondering voor kosteloos lesgeven aan familie of aan één of meerdere vrienden. Ik denk dat een nanny als huispersoneel geldt en daar niet onder valt. Misschien dat je beter ‘vriend’ kan claimen, maar daar valt makkelijk gaten in te prikken als iemand het echt wil.

Zorg hoe dan ook voor een goeie verzekering, want in de alpenlanden wordt er niet gelachen met aansprakelijkheid van skileraren (officieel of niet).

Succes met de zoektocht nog.

*bericht bewerkt door Morzel op 17 jan 2018 20:21

Het wordt een nanny jongens, die op de kinderen past.
Gaat helemaal goed komen

Zal zo even de kop veranderen in: nanny gezocht

zou me niet aan listige opzetjes wagen met dit soort grappen, maar ieder het zijne :)

me ooit eens verdiept in dit soort zaken mbt sportduiken, maar als op een of andere manier boven water komt wat de opzet van de constructie was, zijn de gevolgen niet te overzien of in de hand te houden.

Edwin van Riel

Wr zitten hier trouwens behoorlijk wat gezagsgetrouwe Duitsers die ook nog perfect Nederlands spreken.
Mooi. 👍

Mis alleen de VOC-mentaliteit zoals Balkende het zo mooi zei…

De mentaliteit om mensen voor een fooitje te laten werken, die oud-Hollandse Zuinigheid mentaliteit? Dat is toch juist de reden dat dit topic er is ;)?

Maar nogmaals; doe wat je niet laten kan en wie weet werkt het. Ik ben niet geïnteresseerd om mee te gaan (ben ook geen skileraar), maar ben wel serieus benieuwd over wat bedragen dit gaat. Skischool tarief?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Roy83
Wat een gezeur zeg. Kost waarschijnlijk meer aangezien we alle reis- en verblijfskosten betalen, skipas en een behoorlijke vergoeding.
Zoals de waard is, vertrouwt h…

*bericht bewerkt door Drikus op 17 jan 2018 20:57

Ach @Drikus, als je eerst iedereen die het niet met je eens is voor Duitser uitmaakt, moet je dan niet zo snel op je pik getrapt zijn als iemand je van zuinigheid beticht, toch?

Ik denk als je echt goed/normaal betaalt, er vast wel iets mogelijk gaat zijn, er zal heus wel een win/win zijn (wellicht legaal) en ik hoop voor je dat het je lukt, maar ik kan me gewoon niet aan de indruk onttrekken dat het vooral goedkoop moet (op die wellicht toch al lege plek in de auto, in het bed dat misschien toch al vrij is in ‘t huisje, je verwijzing naar student en bijverdienste). Maar als dat niet zo is (ik raad ook maar wat :)), helemaal mooi en veel succes!

En als je zelf grappig richting anderen wil doen, kan je dat ook wel een beetje terug verwachten, dat maakt toch ook niets uit?

En eens met @piefke hieronder; als dat echt zo belangrijk is, is dat voor volgende jaren misschien nog een beter idee…

*bericht bewerkt door Roy83 op 17 jan 2018 21:10

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Maar als je dan persee een Nederlands sprekende leraar wenst waarom dan niet naar een gebied waar ze wel in overvloed zijn?

Kost minder, kids leren in eigen taal het skiën en je bent gewoon met jullie eigen gezinnen in een app. en heb je niet te dealen met een vreemde.
Het is natuurlijk maar een idee met een andere kijk op je vraag.😉

LA NORMA😍☃️

@Drikus
lijkt me handig als je wat meer info geeft. Hoe oud zijn de kinderen, passen ze qua skiniveau bij elkaar, hoeveel en welke dagen en tussen welke tijden moet er les gegeven worden dagen. Wat doe je met de lunch eten ze met jullie of met " de Nanny".
Succes met je zoektocht.

@Roy83
Geen lege plek in de auto, we zitten in een viersterren superior hotel, dus geen plaats in het ‘huisje’…
Met een ‘centenkwestie’ heeft het niets van doen

De bedoeling is dat we er allemaal blij van worden 😀
Gelukkig al twee enthousiaste reacties gehad👍

*bericht bewerkt door Drikus op 17 jan 2018 21:16

Top man, ben benieuwd of t lukt. If so, have fun! Ik geloof ook echt wel dat t win/win kan zijn, zeker als t geen centenkwestie is.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Topreactie @Roy83
Dank je.

En ze gaan met een 4 liter BMW 7 serie geloof ik 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

😂😂😂
De 740d is een drieliter @Shane

Dat geklooi met die types allemaal tegenwoordig…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie