Ervaringen k2 maysis snowboard boots

Hi.

Ik heb afgelopen weekend de nieuwe k2 maysis aangehad. Hoewel het altijd lastig blijft om er in de winkel iets zinnigs over te zeggen/van te vinden, was de pasvorm wel erg prettig. Ik vroeg me dan ook af of er iemand ervaring heeft met deze schoenen? Hoe stijf zijn ze echt tijdens het boarden bijvoorbeeld?

Tips voor vergelijkbaar spul zijn ook van harte welkom. Heb hiervoor altijd op nike’s gereden - maar die hebben hun beste tijd nu wel gehad.

powwowwow jippie yoo jippie yee

Wat ik van de stijfheid vind kan natuurlijk anders zijn dan wat jij ervan vind maar ik ben nog steeds heel erg blij met mijn Maysis van 2013. Ik vind ze erg stijf maar wel comfortabel genoeg. Ik Heb ze toen vergeleken met vergelijkbare prijsklasse schoenen van flow, nitro en Burton maar deze voelden het lekkerst. Na 4 jaar werken de boa sluitingen nog steeds goed en heb ik nog geen gevoel dat ze erg uitgelopen zijn of dat er ruimtes zijn ontstaan waardoor mijn schoen los zit ofzo .

Ik vind ze in ieder geval lekker stijf om lekker direct contact te hebben met mijn board en de sneeuw. Ik rijd ze met ride Capo bindingen op een nitro team full camber. Mijn rijstijl vind ik redelijk agressief, met hogere snelheid veel carven , springen op hobbels op en wat naast de piste, her en der switch en soms een ritje door een park maar dat mag nog steeds niet echt een naam hebben.

Vergelijking met andere schoenen in de praktijk heb ik verder niet.
Als ik nieuwe schoenen zou moeten kopen zou ik deze in ieder geval zo weer kopen.

🏂

Heb je in de winkel meerdere merken/modellen gepast? In principe zou ik zeggen: als deze gewoon goed zitten zou ik ze gewoon nemen.
Met meerdere modellen passen voel je ook duidelijk het verschil in stijfheid, maar wat is de twijfel die je nog hebt?

Ik heb inderdaad meerdere modellen gepast, net als vorige keer toen ik de nike’s kocht - dit zijn overigens veter-boots… dus ik twijfelde sowieso over de boa bij de k2 en andere modellen (daar ben ik overigens nu wel van overtuigd). En twijfelde misschien nog een beetje over de stijfheid - al denk ik dat ik al wat jaren geleden een stijvere schoen had moeten hebben gezien mijn inmiddels >14 jaar snowboard ervaring.

Maar dank voor de reacties, van het weekend maar weer op pad!

powwowwow jippie yoo jippie yee

Boa zou ik zelf niet meer zonder kunnen, maar sommige mensen blijven bij veters zweren. K2 geeft aan dat ze iets aan de stijve kant van medium zijn (maar moet je natuurlijk vergelijken met andere merken/ modellen): in principe prima allrounder als je wat ervaring hebt.

Plaats een reactie