Op zoek naar nieuwe ski's

Hallo allemaal,

Ik ben al een aantal weken aan het twijfelen welke ski’s nu eigenlijk te nemen. Mijn vorige ski was de Atomic pro race S zoals op de foto te zien.

null

Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op de Salomon x-race SW na enkele reviews van onder andere wintersport.nl en anwb.nl, maar na de review van gigiski ben ik toch weer aan het twijfelen geraakt.

Ik ben zelf 20 jaar. Ski al sinds mijn 4e, dus ongeveer 20 ski weken in totaal. Ik ben zelf 1.80m en weeg ongeveer 70kg. Tevens ben ik bezig aan de opleiding tot skileraar A bij de NskiV. Mijn voorkeur gaat uit naar (midden)lange bochten skiën. Ik zie mijzelf als een skiër die een hele dag agressief kan skiën maar dit soms toch even afwisselt met rustiger skiën aangezien ik voornamelijk met mijn ouders op ski vakantie ga en het tempo dan toch een stuk lager ligt.

Zou iemand mij hierbij kunnen assisteren of de eerder genoemde ski toch bij mij zou kunnen passen?

Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door jimmyke1 op 16 jan 2018 14:10

Ik ervaar de ski anders dan de dames en heren van de NSkiV en de ANWB, maar ik ben ook een andere (kaliber) skiër. Ik ben een recreant met een verre-van-perfecte techniek die niet echt graag werkt op zijn ski’s of agressief skiet. De testers van de grote skitests zijn stuk voor stuk professionals met aanzienlijk meer vaardigheden. Die komen op elke ski goed naar beneden, zeg maar.

Dat wil niet zeggen dat de ene test/review beter of kloppender is dan de ander, maar dat het perspectief van waaruit de ski is ervaren en beschreven wel echt anders is. Daarnaast geldt natuurlijk nog: zo veel skiërs, zo veel meningen. En mijn review is er in dat opzicht ook maar één.

Er zijn goede alternatieven in dezelfde categorie die (ook voor gewone stervelingen) wat rustiger te skiën zijn. Misschien is dat een optie. Want als Skileraar A zal je ook niet de hele dag volle bak agressief die bochten kunnen uitvoeren.

Elan GSX, Rossignol Hero Elite LT TI, Völkl Racetiger GS, Head Worldcup Rebels i.Speed… allemaal modellen die mijns inziens op lagere snelheden/intensiteiten iets makkelijk rond te krijgen zijn dan de Salomons.

Ik als krachtskiër vond die Salomons dan weer vrij makkelijk te hanteren. Ze doen alles wat je vraagt en er was ruimte voor een klein schoonheidsfoutje. Mogelijk zouden ze best bij je kunnen passen, want met een relatief gemakkelijk instap maar toch een hoog plafond.
Wil je een goede instructieski zou ik eventueel een tussenbocht model kiezen met een radius rond de 15-16m. Kun je net even wat makkelijker die carvebocht voordoen.

Plaats een reactie