Hoe heet dit gerecht

Hallo,

Van het weekend zag ik op de Facebook pagina van Skiwelt onderstaand gerecht voorbij komen.
Ziet er heerlijk uit, maar hoe heet het nu eigenlijk?
En misschien zijn er hier wel mensen die weten waar je dit kan krijgen in het gebied van Skiwelt :)

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/524c873495f52e9487079a6e...

Stuur Skiwelt een berichtje op Facebook en je weet het? Of hadden zij het niet geplaatst? Ziet er wel goed uit.

*bericht bewerkt door Quick op 15 jan 2018 13:47

Mr. Slow

Ziet eruit als een uitgebreide tiroler gröstl, maar dan groepsportie en aanvullend vleesgerecht.

Vaak worden dit soort gerechten volgens mij aangeduid als Alper Platte, Tiroler Platte, Grill Platte etc etc. Net hoe de kok het wil noemen. Lijkt mij inderdaad een groepsportie ;-)

HM… honger. Ik ben ook een groep.

Stuur Skiwelt een berichtje op Facebook en je weet het? Of hadden zij het niet geplaatst? Ziet er wel goed uit.

Quick op 15 jan 2018 13:46

In het bericht van Skiwelt werd die vraag ook gesteld maar geen reactie. Ik heb ze nu een pb gestuurd. Ik ben benieuwd of ik reactie krijg.

Hopelijk over 2 weken eentje uitproberen :)

Is het niet gewoon een multiperson UK ontbijt?

Zei er hier iemand groepsportie? Na een dag fanatiek boarden zal ik mezelf dan maar een groep noemen zeker? Als ik hier goed voor ga zitten is dat zo weg hoor…

Born to Ride

Ik begrijp de term “groepsportie” ook niet helemaal…

Hartaanval op een bordje… 🙃

Is het niet gewoon een multiperson UK ontbijt?

HN65 op 15 jan 2018 17:53

Nee er liggen geen worsten en bonen in rode saus bij :p

*bericht bewerkt door jeandeflamand op 15 jan 2018 19:12

Net opgezocht op de site van “Skiwelt”

“Eine Cholestoralpe Platte” en dit spoel je best door met een groot glas “hop-thee” bij.

@Matthias123 haha blufferd

HM… honger. Ik ben ook een groep.

GiGi op 15 jan 2018 14:23

Hier is jouw Italiaanse maag helemaal niet tegen bestand. :p

Übung macht den meister!!!

@Matthias123 Toevallig afmeting Amerikaanse trucker die een family size large pizza ook in je eentje wegwerkt?

Na een goede dag op de berg heb ik ook een gezonde trek, kan mij nog een zomervakantie herinneren waarbij wij elke dag aan het windsurfen waren op zee. Als wij dan 's avonds naar de pizzeria gingen bestelden wij de man 2 pizza’s, toetje was dan van het huis ;)

Hausplatte.
Inderdaad, voor meerdere personen, maar wat er precies in zit verschilt…
Veel restaurants en gasthofs bieden dus zo’n Hausplatte.

@Matthias123 Toevallig afmeting Amerikaanse trucker die een family size large pizza ook in je eentje wegwerkt?

Na een goede dag op de berg heb ik ook een gezonde trek, kan mij nog een zomervakantie herinneren waarbij wij elke dag aan het windsurfen waren op zee. Als wij dan 's avonds naar de pizzeria gingen bestelden wij de man 2 pizza’s, toetje was dan van het huis ;)

Marijnt op 16 jan 2018 09:14

Dat valt mee 1,96m en 89kg is niet echt het formaat van eem Amerikaanse trucker, noem het gewoon een gezonde eetlust ;)

Born to Ride

Ik heb reactie van Skiwelt :):)

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/633c04aafe5f11cb9b0ba507...

*bericht bewerkt door GuidoM3 op 16 jan 2018 13:47

Aha, we hebben een naam: Leckere Platte ;-)
Dus het is 's ochtends bestellen 's, middags eten?

Het is een Schmankerl Platte, en die is ‘lecker’ :-D

Plaats een reactie