Spookpistes

In het skigebied Corviglia (St.Moritz). Zijn de zwarte Piste 3 en 12 Ook altijd gesloten.

Ik heb bij de tourist information gevraagd wat hier de rede voor is:
Piste 3: hier staan geen sneeuwkannonnen (waardoor hij al later open gaat) en het gebied neemt geen moeite in het preparen van deze piste omdat het gebied al vrij rustig is. Deze piste zal niet heel veel toevoegen. Pas als er meer toeristen komen zal deze piste weer worden onderhouden.
Piste 12: Deze oude olympische piste uit 1928 en 1948 heeft ook geen kanonnen waardoor die minder vaak open gaat. Daarnaast gaat deze piste door een natuurgebied waardoor de gemeente het liefst de piste gesloten houd. Deze piste gaat alleen open in de vakanties als er genoeg sneeuw ligt. Dat heb ik 1 keer meegemaakt in 10 jaar.

Beide pistes zijn overigens wel leuk om offpiste te pakken. De grote stenen zijn weg gehaald en ze liggen niet op gevaarlijke lawine hellingen.

Groeten Maarten

null

In nauders heb ik het sleepliftje boven aan de tscheyeckbahn nooit open geweten maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik er altijd vroeg in het seizoen kom…

Goeleg op 13 jan 2018 09:17

Getest en goedgekeurd, zowel de zwarte piste er net naast, als de twee skiroutes aan het einde.

Ik kreeg netjes een reactie:

Gummi Nord ist eine offizielle schwarze Piste im Gebiet Kleine Scheidegg-Männlichen. Für die Präparation braucht es jedoch sehr viel Schnee >1.5 Meter, da viele grosse Felsblöcke überdeckt werden müssen. Letztmals konnte die Piste in der Saison 2012/13 präpariert werden.
Die Piste steht aber jede Saison als Freeridepiste zur Verfügung (anbei ein aktuelles Bild) und ist diesbezüglich sehr beliebt.
Freundliche Grüsse

Yippee op 17 jan 2018 14:59

En wegens de veelvuldige sneeuwval van dit seizoen is deze piste nu ook geopend:
https://www.jungfrau.ch/en-gb/live/slope-data/#grindelwald_w…

Plaats een reactie