Programma

Ik heb sindskort een GoPro Hero 5 Session. Hiermee wil ik van de skivakantie video maken/bewerken. Welk programma('s) raden jullie aan of gebruik je zelf?

De meest simpele is die van gopro zelf.
Redelijk eenvoudig in bediening en toch aardig wat functies qua bewerking.

@gijsbos Als je een Mac hebt iMovie, simpel en erg goed om mee te beginnen! Voor PC heb ik geen flauw idee ;-) dan is die van gopro vast niet slecht zoals @Hessel al zegt.

Click. Click. Peace

Sony Vegas Pro aanschaffen. Werkt mooi

A winter without powder isn't a winter!

Ik heb Photoshop CC, de abonnementsversie. Ook daar kun je heel eenvoudig (maar goed) video mee monteren. En wisten jullie dat dat ook heel goed met Lightroom kan? Voor het ‘eenvoudige’ werk heb je echt geen Premiere Pro nodig.
Maar bovenal, het best werk je met het programma dat je het best kent. Dus maak een keus en oefen veel. Net als skiën.

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Als je een Mac hebt raadt ik ook iMovie aan. Dat is makkelijk maar goed om in te werken. Wel ervaring met Windows, maar vooral heel veel slechte programma’s, dus heb daar nog geen goed advies voor je.

Bergen + Sneeuw = ❤

Ik gebruik nu Wondershare van Filmora prima windows applicatie voor het eenvoudige vakantie filmpjes werk.

Ik heb wat met hitfilm express geexperimenteerd, lijkt me heel uitgebreid en staan veel tutorials op hun site. Niet al te moeilijk om wat eenvoudige filmpjes te maken, maar je kunt er ook veel verder mee gaan. Geschikt voor windows en mac dacht ik, en de express versie is gratis.

Overigens heb ik gister bij wijze van test gewoon eens alle filmpjes van mijn gopro van afgelopen wintersport op mijn telefoon gedownload, en door quik een filmpje laten genereren. Ik was blij verrast! vond het al best tof, en je kunt dan eventueel zelf nog wat finetunen. Veel mogelijkheden heb je dan niet, maar misschien is het soms wel handig als je geen tijd hebt maar toch iets wilt laten zien.

Je hebt ook DaVinci Resolve is een gratis en betaalde versie van, en voor zowel Mac als Windows, zelf nog niet geprobeerd maat schint goed te zijn. Te vergelijken met Adobe Premiere Pro en Final Cut Pro X.

https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/…

Nog nooit aan editing gedaan? Gopro is dan ideaal. Simpel en snel.
Op je telefoon kan je ook Adobe Clip gebruiken. Werkt snel en simpel. Het is jammer dat ze geen video-editor maken die net zo simpel werkt als de smartphone-opties…

Als je naast knippen en plakken ook kleurcorrectie ed wil doen kom je al snel op Premiere Pro of soortgelijk programma uit. Maar daar zit leertijd in… want geen simpele programmas.

Ik heb afgelopen jaar wat filmpjes ge edit met première pro. Had er geen ervaring mee maar met YouTube tutorials erbij kom je een heel eind.

Ik vond de Gopro software niet fijn werken. En opzoek naar turorials op YouTube kom je vaak bij de bekendere programma’s uit zoals première pro.

Plaats een reactie