Waarheen week 15/01 voor aangenaam weer ?

We willen de week van 15 januari onze 2de skiuitstap maken en zoeken vooral qua weersomstandigheden de beste bestemming hiervoor.
Welke weersexpert wil ons advies geven voor keuze uit volgende bestemmingen :

F - Les deux Alpes
A - Sölden of Samnaun (Ischgl)
I - Livigno
I - Val Gardena

Is nu helaas nog niets over te zeggen.
Statistisch gezien hebben Livigno en Val Gardena de beste kans op zon.
Maar als het daar net sneeuwt die week dan kan zomaar Les deux Alpes beter zijn.
Als je het echt zeker wilt weten zou ik op z`n vroegst begin volgende week nog eens vragen.
Nu zijn de weersvoorspellingen nog te veranderlijk.

Don`t eat yellow snow

Beste advies is inderdaad nog niet boeken. Paar dagen van tevoren kijken hoe het ervoor staat.

Los van hoe het weer dan ook zal zijn…, als dit je keuzes zijn zou ik nog niet naar Les 2 Alpes gaan. Tov de andere opties vind ik persoonlijk Les 2 Alpes een veel minder gebied. Boarden of skiën?

Inderdaad gewoon nog wachten en wat HN65 zegt, Les 2 Alpes is als gebied gewoon absoluut geen topper en dan ben ik nog mild. Vorig jaar vanwege de wind in Alpe d’Huez noodgedwongen 1 dag uit moeten wijken naar L2A. Maar na een dag had ik het daar echt al weer gezien. Heel eentonig en totaal geen sfeer.

Born to Ride

niks van te zeggen, maar in januari zit je bij voldoende sneeuw beter in een gebied dat veel pistes tussen de bomen heeft dan een torenhoog gebied boven de boomgrens : zicht is beter bij vallende sneeuw, minder windgevoelig dus minder kans op sluiting van de liften. minder lawinegevaar ook nog. In januari is alles mogelijk qua weer alleen lang op een terras bakken in de zon is vrijwel uitgesloten. In Val Gardena heb je volgens mij statistisch de meeste kans op zon…

niks van te zeggen, maar in januari zit je bij voldoende sneeuw beter in een gebied dat veel pistes tussen de bomen heeft dan een torenhoog gebied boven de boomgrens : zicht is beter bij vallende sneeuw, minder windgevoelig dus minder kans op sluiting van de liften. minder lawinegevaar ook nog. In januari is alles mogelijk qua weer alleen lang op een terras bakken in de zon is vrijwel uitgesloten. In Val Gardena heb je volgens mij statistisch de meeste kans op zon…

SkiBeppie op 5 jan 2018 11:00

Afgelopen jaar alleen maar liggen bakken in januari. Bloedheet was het…

Tweede helft volgende week nog eens vragen en dan boeken… ;)

En waarom precies deze gebieden? Er is zoveel moois wat wellicht veel beter past qua omstandigheden…

Het korte antwoord: nog te vroeg om iets over te kunnen zeggen qua weer. Maar ik zou altijd eerst een skigebied uitzoeken en dan pas kijken naar het weer. Je kunt beter een week in Val Gardena zitten met sneeuwval dan in L2A met zon. Maar dat is mijn mening.

Mr. Slow

Alvast bedankt voor jullie reacties.
@Harm : wij reizen per camper en hebben onze 2 hondjes bij dewelke we smiddags graag even uitlaten. Van deze plaatsen weten we dat we niet erg ver van de liften zitten en geen bus nodig hebben ;-)
@Quick : Wij opteren goed weer boven een goed skigebied… al te dikwijls in slecht weer geweest van zen leven ;-)

We wachten de voorspellingen nog af tot einde volgende week, boeken doen we toch niet in deze periode…

Ah, da’s een goeie motivatie. Wellicht krijg je middels dit medium nog meer leuke suggesties voor plekken waar je met een camper goed terecht kunt. Ik heb daar helaas te weinig kennis van…

La plagne heeft ook een camper plaats, zo goed als aan de piste. Ik dacht net onder Soleil/Village. Vind ik persoonlijk een leuker gebied dan L2A.

Gezien de weersvoorspellingen voor volgende week misschien al best een week uitstellen.
Ziet er voor week van 15/01 nergens goed uit…

Gezien de weersvoorspellingen voor volgende week misschien al best een week uitstellen.
Ziet er voor week van 15/01 nergens goed uit…

Filip op 8 jan 2018 10:32

Ach het kan nog een paar keer volledig veranderen. Zelfs 15/01 is nog maar op de grens van wat redelijk te voorspellen is.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 08 jan 2018 10:46

Born to Ride

Plaats een reactie