Plan 2018: vertrekken naar Oostenrijk – BLOG / VLOG

Gefeliciteerd erg gaaf!
Ik ben erg benieuwd hoe jullie dit gaan aanpakken, zou leuk zijn als we mee kunnen genieten in een soort van “ik vertrek” op youtube.

succes!

Skiën= 6 maanden voorpret en 6 maanden napret

Merk je de ontwikkelingen in de koopprijs? De aansluiting op ZaS, de beoogde lift naar SHLF?

Is er al iets bekend over het vermoedelijke trace van een nieuwe lift?

DrPhil op 29 jan 2018 17:56

Het trace van de ZellamseeXpress is bekend, zie plaatje:

null

Het beoogde trace naar SHLF is ons niet bekend. De burgermeester heeft het over start realisatie in 2019, maar daar gaat ook weleens wat meer tijd overheen. Goed teken is dat onlangs de doorgaande weg naar Saalbach nog is verlegd om voldoende ruimte te creëren voor het dalstation.

*bericht bewerkt door Maaike_vdv op 29 jan 2018 20:36

Maaike

Ja, ik begreep dat het nieuwe dalstation zodanig wordt gebouwd dat het ook kan dienen voor de liftverbinding met SH. Hoewel liftverbindingen inderdaad lang kunnen duren, heeft in dit geval er iedereen belang bij dat zo’n lift er snel komt. De piste ligt eral, dat scheelt ook. Ik begreep dat SHLF dan het grootste aaneengesloten gebied in Oostenrijk wordt. Vandaar mijn vraag of je dat ook in de prijs hebt gemerkt.

Vandaar mijn vraag of je dat ook in de prijs hebt gemerkt.

DrPhil op 29 jan 2018 20:39

Ontwikkelingen als deze hebben zeker effect op het prijsniveau van grond en panden in skigebieden. Op dit moment is dat, denken wij, nog beperkt merkbaar. De grondprijs is nu in vergelijking tot de direct naburige (ski)gebieden gunstig. Wel merken we dat er in het algemeen in skigebieden veel ‘gelukszoekers’ zijn die hun pand voor hoge, niet realistische vraagprijzen te koop zetten. Wie weet hapt er een buitenlander toe…in die gevallen wordt snel duidelijk dat de vraagprijs niet in verhouding staat tot de waarde van de bedrijfsvoering die haalbaar is. Zo kwamen wij er met het eerste pand in Viehhofen niet uit, wellicht dat deze verkoper al wel een voorschot had genomen op wat er de komende jaren aan ontwikkeling mogelijk is. Wel hebben we begrepen dat er eigenaren zijn die in de komende 2 a 3 jaar hun pand in de verkoop willen doen, bij deze voornemens zullen de verwachte ontwikkelingen in de nabije toekomst zeker een rol spelen.

Wat ontzettend gaaf, van harte gefeliciteerd!

Gr,
Ton

Ton

D

Heel gaaf om zo een stap te nemen!
Iedereen maakt denk ik wel eens grapjes om zoiets te doen, maar de stap om het echt te doen lijkt mij toch wel lastig (en zie ik bij ons ook niet gebeuren :P ).

Gezien de ontwikkelingen die het gebied doormaakt stappen jullie net op een mooie tijd in lijkt het! heel veel succes en ik ben benieuwd naar jullie voortgang.

Heel gaaf wat jullie gaan doen!!

Ik volg deze blog vanaf het begin en hoop dat jullie deze blijven updaten.
Lijkt me leuk om alles te volgen en wanneer het daadwerkelijk klaar is om dan een vakantie te boeken bij jullie paleis.

Veel succes in ieder geval!!

Beter veilig en snel, dan rustig met gevaar.....

Gaaf om te lezen allemaal Joost!! Ik ga jullie volgen :)

Hi Joost, geweldig mooi project.
Ik ben benieuwd welke beren er op je weg komen. Jouw kennende los je ze allemaal weer op.

ben benieuwd naar je 5-persoons appartementen en de dienst regeling van je shuttlebus ;-)

Any news?

Beter veilig en snel, dan rustig met gevaar.....

Even een korte update.
We hebben over twee weken een afspraak bij twee verschillende banken. In Oostenrijk. Zij hebben ons plan bekeken.

Die dag zullen we ook nog op locatie kijken om nog wat maten in te meten en foto’s te maken. De vraag bij een bouwkundig expert neergelegd of hij ook op die datum kan komen.

Verder hebben we een huurhuis gevonden voor de maanden tot de zomer. Het eerste pakken of eigenlijk, opruimen is begonnen.

Keep you posted!

Maaike

Prachtig om te doen zeg!! Wens jullie alle geluk en idd meld hier even als er geboekt kan worden. Ik zie al een bouwoptie: help 1 week, krijg 2 week hahaha

Wat een ontzettend gaaf project waar jullie instappen.
Ik ben erg benieuwd hoe jullie alles gaan realiseren daar in Viehofen.
Heel veel succes en plezier,en ik ga jullie zeker volgen!!!

peet3972

Hallo,

Ondanks de kou deze dagen in de Alpen, krijgen wij het wel warm van de meeste recente ontwikkelingen. We hebben nl. diverse gesprekken gevoerd met banken en een belastingadviseur. Ook al is ons Duits best redelijk, dergelijke gesprekken zijn behoorlijk intensief om te volgen in een andere taal! Van een van de banken hebben we een mondelinge toezegging op de financiering gekregen, daarvan krijgen we in de loop van deze week een schriftelijke bevestiging. Ook de andere bank is geïnteresseerd om ons een aanbieding te doen, die aanbieding komt begin volgende week. Dat ziet er dus goed uit!

Tussendoor hebben we genoten van de wedstrijdjes van Floortje en Luuk. Die deden mee aan de Kidscup in Alpendorf.

null

Vandaag hebben we ook de bouwkundige keuring laten uitvoeren. Het rapport daarvan moet nog komen, maar de bouwkundige staat van het pand is goed. Wel moeten er enkele aanpassingen worden doorgevoerd om aan de aangescherpte regelgeving voor brandveiligheid te kunnen voldoen. Dat zijn geen onoverkomelijke ingrepen en hebben we grotendeels al voorzien in het renovatieplan. Er wordt nog uitgezocht of de dakconstructie voldoet aan de aangescherpte regels voor het dragen van een sneeuwdek. Het dak is vergelijkbaar met alle andere panden die rond het zelfde jaar gebouwd zijn, maar bij verkoop/verbouw kan het zijn dat een pand op diverse punten moet worden aangepast aan de normen uit het meeste recente bouwbesluit. Of dat ook voor het dak geldt is nog niet duidelijk, daar kan nog een verrassing uitkomen. Zo blijft het nog altijd spannend!

*bericht bewerkt door joostsmit op 27 feb 2018 00:06

Klinkt voor zover allemaal positief.😃
Leuk dat jullie dat inzicht geven over dat niet alleen de staat van het pand bepalend is maar ook de nieuwe regelgeving in deze.👍

LA NORMA😍☃️

Hey wat leuk, heb jullie kids gezien. Die van mij deden daar ook mee. Zijn jullie er ook met de Snowstar? Zou leuk zijn live te praten over jullie avontuur!

mama on a mission in the snow

@Skimams

Zijn jullie er ook met de Snowstar? Zou leuk zijn live te praten over jullie avontuur!

Skimams op 27 feb 2018 08:42

Deze week zijn we niet meer in Alpendorf, we hebben ervoor gekozen om wel de Kidscup mee te doen en verder lekker te trainen en vrij te skien. Wellicht komen we elkaar tegen bij wedstrijden bij Snowworld of straks weer bij de Kidstrophy in Zauchensee? Altijd leuk om over de plannen te praten :-).

@joostsmit hier geen kidstrophy waarschijnlijk. Snowworld sowieso en in mei zit ik weer hier in Kaprun ivm trainingskamp op de kitz. In pb afspreken?

mama on a mission in the snow

De schriftelijke toezegging voor de financiering is binnen! 🍾

Vandaag hebben onze kids voor het eerst hun nieuwe huis gezien. Ze waren super enthousiast! We hebben laten zien waar ze dichtbij het huis van de piste af komen. En waar de nieuwe lift van Viehhofen naar Zell am See komt.

null

In Saalfelden zijn we bij een middelbare school geweest. Onze dochter zal gelijk naar de middelbare school gaan na de zomer.
Dit is een school waar veel aandacht is voor sport en dat spreekt ons en onze kids erg aan. We werden heel hartelijk ontvangen, ookal kwamen we onaangekondigd binnen lopen. Een vrouw legde het één en ander uit over de school. En na het gesprek kregen we gelijk een inschrijfformulier mee.

Maaike

Gefeliciteerd! En gave jassen van de kids. Zijn die van de lokale skiclub?

Mr. Slow

Gefeliciteerd! En gave jassen van de kids. Zijn die van de lokale skiclub?

Quick op 2 mrt 2018 21:38

Thanks! Dit zijn de jassen van Skiteam midden Nederland. Waar ze lid van zijn. Maar ook enkele Oostenrijkse teams dragen deze jassen.

Maaike

Van harte🎉🎉
Het kan dan eindelijk “echt” gaan beginnen!👍

Betreffende de school is het logisch dat ze je met open armen ontvangen, mits het hetzelfde werkt als hier in Nederland, want dan krijgen ze per ingeschreven kind een dikke som geld van de overheid…

Anyway van af nu nog meer genieten en hard werken😅

LA NORMA😍☃️

WoW wat een fantastische stap die jullie gaan maken! En is ook zeker ons favoriete gebied!! Februari 2019 kunnen jullie een reservering verwachten :)

Heel veel succes!!

Groet, Nienke Smolders - de Jong

Wat onwijs gaaf dat het gaat lukken! Krijgen jullie toevallig ook ruimte voor een gezin van 5 pers? Vroeger ben ik vaak in Fieberbrunn geweest. Fijn gebied! Ik hou jullie plannen in de gaten!

Krijgen jullie toevallig ook ruimte voor een gezin van 5 pers?

lianeaugustinus op 4 mrt 2018 20:28

Gezin met 3 kinderen dat gaat lukken!

Joost en Maaike, ontzettend leuk om deze gigantische stap in jullie leven op deze manier te kunnen volgen.
Ben zelf al 20 jaar niet wezen skiën maar ik neem aan dat jullie in de zomer ook open zijn? :-)

Joost en Maaike, ontzettend leuk om deze gigantische stap in jullie leven op deze manier te kunnen volgen.
Ben zelf al 20 jaar niet wezen skiën maar ik neem aan dat jullie in de zomer ook open zijn? :-)

JeroenvanWanum op 6 mrt 2018 14:34

Jazeker! Onder andere voor de mooie wandelpaden en fietsroutes!

Maaike

null

Vandaag is het definitief!

De toezegging van bank was al binnen en nu is ook de bouwkundige inspectie afgerond zonder dat er grote gebreken aan het licht zijn gekomen.

30 juni ontvangen we de sleutel en dan start de verbouwing. Met het renoveringsplan gaan we nu snel aan de slag zodat we 1 december 2018 de deuren kunnen openen. Uiteraard houden we jullie op de hoogte van de ervaringen tijdens deze volgende fase.

Ook gaan we nu aan de slag met een website, social media, boekingen! :-) en ondertussen dozen inpakken voor de verhuizing. In de zomervakantie zullen we dan vertrekken naar Oostenrijk en alvast in het huis gaan wonen. Groot voordeel is dat de eigenaarwoning al helemaal gerenoveerd is, daar kunnen we zo in!

Plaats een reactie