Herstellen skibroek

Hallo mede forumleden,

Ik heb een vraag over de mogelijkheid om mijn skibroek te herstellen. Ik denk dan het wel mogelijk is, maar welke lijm raden jullie aan (seamgrip, etc.)? De broek laat los rond het spinlogo, en was verlijmd op het plastic onderplaatje van het logo. Verder is de broek niet gescheurd maar laat het rondom het spinnetje los.

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/c85bd6bb01b9ad0f413c8acc...

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/de9cffde5cd0a11139054f78...

Alvast bedankt voor de hulp/adviezen,

Jeff

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Dure broek waarschijnlijk, ik zou er mee terug gaan, of heb je hem al lang?

Dienten Die Alte schule

@Elly3 Daarvoor heb ik hem helaas te lang…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Spyder is toch een gerenommeerd merk. Of is het een "nep"Spyder. Logo ziet er nog vrij nieuw uit. Zou toch eens langs de winkel of een dealer gaan. Bij online aankopen is dit dus een van de lastige dingen.

Hen48

Ik zou Spyder zelf aanschrijven wat de beste oplossing is. Zou zo maar kunnen zijn dat ze met een nog mooier voorstel terugkomen bij je.

Ik zou Spyder zelf aanschrijven wat de beste oplossing is. Zou zo maar kunnen zijn dat ze met een nog mooier voorstel terugkomen bij je.

HN65 op 31 dec 2017 18:12

Dat is misschien nog wel een goede tip inderdaad! Als ik morgen nog enigszins capabel ben zal ik er eens een mailtje aan wagen.

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 31 dec 2017 18:21

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Spyder is toch een gerenommeerd merk. Of is het een "nep"Spyder. Logo ziet er nog vrij nieuw uit. Zou toch eens langs de winkel of een dealer gaan. Bij online aankopen is dit dus een van de lastige dingen.

Hulst op 31 dec 2017 17:39

Je denkt toch niet dat ik nep rommel koop he 😜 Heb de broek nu een jaar of 5, dus er mee teruggaan heeft niet echt veel nut…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

En anders gewoon maar minutieus superlijmen?

@elisabeth101 Dat is ook mijn intentie, alleen ben ik zoek naar tips over hoe/wat en met welke lijm, etc. Met lijmen heb je meestal maar 1 kans, dus dan moet het wel gelijk goed gebeuren 😬

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik heb een Goretex Paclite proberen te lijmen met Seamgrip. De naden aan de binnenkant begonnen los te laten en de liner was op diverse plekken gescheurd. Dat was geen succes. Aan de buitenkant volop bruine lijmvlekken, en bovendien keihard geworden. Gelukkig was de jas al 10 jaar oud en afgeschreven. Misschien heb ik wel iets compleet fout gedaan.
Ik heb een ander stukje geprobeerd met Bisonyl. Daarmee kun je alles van vinyl plakken. Wonderbaarlijk sterk spul. Maar hetzelfde verhaal, en bovendien kan het slecht tegen wassen. Toen liet het op de randen weer los.
Het is overigens wel een flinke beschadiging, zo te zien. Ik zou er zelf niet aan gaan zitten knoeien, maar kijken of je een winkel kunt vinden die het voor je wil doen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 31 dec 2017 19:11

@DrPhil Thnx voor je antwoord, dat wat jij aangeeft met die lijm ben ik dus bang voor.

Het is trouwens niet beschadigd, maar het laat gewoon los lijkt het. Als ik de stof terug duw naar de spin dan is het weer volledig aangesloten.

Ik heb inmiddels Spyder ook benaderd, dus wie weet hebben die de gouden tip! En anders wordt het gewoon tijd voor een nieuwe haha.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@DrPhil Thnx voor je antwoord, dat wat jij aangeeft met die lijm ben ik dus bang voor.

Het is trouwens niet beschadigd, maar het laat gewoon los lijkt het. Als ik de stof terug duw naar de spin dan is het weer volledig aangesloten.

Ik heb inmiddels Spyder ook benaderd, dus wie weet hebben die de gouden tip! En anders wordt het gewoon tijd voor een nieuwe haha.

Jeffvdv op 31 dec 2017 19:21

Ik vind 5 jaar voor zo’n dure broek niet echt lang, tenzij je natuurlijk heel de winter op de skies staat. Hier mag de fabrikant best wat mee doen hoor.

@jeffvdv: het is toch gewoon gescheurd? Of zie ik het niet goed?
Seamgrip is speciaal voor Goretex bedoeld, maar ik heb geen idee hoe je het dan moet opbrengen.
Je hebt ook plakkers van Seamgrip. Misschien dat dat beter werkt.
Tot slot heb ik wel eens gezien dat ze er een lapje overeen hebben gezet. Geen idee hoe.

*bericht bewerkt door DrPhil op 31 dec 2017 20:05

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/cee28ab8b81a873bd2aad018...

Bij zijn wijsvinger.

Ho van mijn vrouw mag ik dus niet reageren, ben in kennelijke staat nu vandaar. Maar toch. 5jaar voor een spyder (ken het merk verder niet) nou lijkt me niet te lang. Misschien heeft de broek te lang voor verkoop in magazijn of chineese container met gif gelegen op een boot. Of misschien heeft de broek telang in zonnige etalage gehangen. Tsja en plastic, vinyl kunnen niet best tegen uv straling. Of het merk heeft de broek in de steek gelaten. Ik had ooit oniel broek die leeft nog steeds na 25 jaar… Spyder… . Ok ik weet niet anyhow. Misschien was broek niet echt nieuw. Ben bang.

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Ho van mijn vrouw mag ik dus niet reageren, ben in kennelijke staat nu vandaar. Maar toch. 5jaar voor een spyder (ken het merk verder niet) nou lijkt me niet te lang. Misschien heeft de broek te lang voor verkoop in magazijn of chineese container met gif gelegen op een boot. Of misschien heeft de broek telang in zonnige etalage gehangen. Tsja en plastic, vinyl kunnen niet best tegen uv straling. Of het merk heeft de broek in de steek gelaten. Ik had ooit oniel broek die leeft nog steeds na 25 jaar… Spyder… . Ok ik weet niet anyhow. Misschien was broek niet echt nieuw. Ben bang.

chandler op 31 dec 2017 20:14

Wat zit er in dat aardappelpoeder 🤓

*bericht bewerkt door DrPhil op 31 dec 2017 20:15

Ductape kan alles repareren 😉

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Ductape kan alles repareren 😉

iorusroos op 31 dec 2017 20:49

nou maar even opletten… Het is pur, ductape en tieraps… Wellicht is het zinvol naast ductape ook gewoon serieus pur in die voering te blazen en dat dichten met tape. Pur is water dicht, heeft drijfvermogen, absorbeerd schokken en kleed wellicht masculine af. Ductape erover klaar.

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Zelden zulke nuttige tips gehad, echt waar bedankt mannen! Ik ga wel een nieuwe broek halen 🤣🖕🏻

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Even terzijde, zag vandaag een vrouw. Op de piste. Eigenlijk bij de lift. Ze had zo’n spinnetje in haar nek, ik bedoel kraag. Opvallend detail,bij haar was het geborduurd.??

Mit oder Ohne Kartfoffeln, loss gehts !

Ik vind deze discussie wel grappig, niet voor@jeffvdv maar hoe je een broek repareert van 5 jaar oud omdat hij duur was.Daarom ben ik zelf een fan van Lidl ,Aldi , Decathatlon . Ook van deze merken gaan jassen of broeken zeker 5 jaar mee , maar bij schade of vlekken hoppa weg ermee, Uit milieu oogpunt misschien niet het beste, maar je skiet er weer knap bij.

Haal bij de plaatselijke gamma of karwei een 2 componenten lijm. Dat is lijm dat in twee ( dokter)spuiten naast elkaar in de verpakking zit en lijm het daar mee vast. Dit is een zeer sterke lijm, watervast en blijvend flexibel en daardoor uitstekend geschikt om je probleem op te lossen.

In de uitverkoop voor 200 Euro een nieuwe broek kopen en je kan er weer 5 jaar mee verder.

@Chandler. Heb pas een nieuwe jas en broek van Spider gekocht. Zijn nu allemaal geborduurd. De ouderen waren met het kwetsbare spinlogo. En vergeet alle verhalen met lijm en/of plakband. Levert allemaal knoeiwerk. Naaaiwerk is nog enigszins verantwoord.

Hen48

@Chandler. Heb pas een nieuwe jas en broek van Spider gekocht. Zijn nu allemaal geborduurd. De ouderen waren met het kwetsbare spinlogo. En vergeet alle verhalen met lijm en/of plakband. Levert allemaal knoeiwerk. Naaaiwerk is nog enigszins verantwoord.

Hulst op 1 jan 2018 21:18

ja dat is zeker. Maar dan is hij niet meer waterdicht.
Ik weet ook niet of stikken goed gaat met de voering.

*bericht bewerkt door DrPhil op 01 jan 2018 21:40

Het wordt sowieso een nieuwe broek en misschien ga ik nog wel een beetje aankloten met lijm. Ook in de nieuwe lijn zijn ze zeker niet allemaal geborduurd @Hulst. Grappig hoe zo’n topic weer ontaard in hoe duur/goed/etc. zo’n broek is. Blij dat ik dit nu ook weet, daar was ik namelijk helemaal niet van op de hoogte. Sterker nog ik dacht dat het gewoon een standaard prijs was voor skikleding…

Thnx voor de goede voorbeelden en tips die sommigen van jullie hebben aangedragen. Mocht Spyder zelf nog met iets komen dat interessant is, zal ik dat hier nog even delen.

Een wintersport vol 2018 allen! 🍾🥂

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 01 jan 2018 22:00

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

@DrPhil. Stikken kan ook enkel als er geen rubber in he materiaal zit. Bovendien moet je de naad losmaken om de stof onder de naaimachine te kunnen schuiven. Is wel de meest fraaie oplossing en natuurlijk ontstaan er miniscule gaatjes. Ik heb die wijsheid overigens van mijn vrouw, die aan mijn Kjusjas wel eens een reparatie heeft uitgevoerd, waarbij ze het kjusembleem uit een kjus t shirt heeft gehaald en op een beschadiging heeft genaaid. Heb nooit nattigheid gevoeld.

Hen48

@DrPhil. Stikken kan ook enkel als er geen rubber in he materiaal zit. Bovendien moet je de naad losmaken om de stof onder de naaimachine te kunnen schuiven. Is wel de meest fraaie oplossing en natuurlijk ontstaan er miniscule gaatjes. Ik heb die wijsheid overigens van mijn vrouw, die aan mijn Kjusjas wel eens een reparatie heeft uitgevoerd, waarbij ze het kjusembleem uit een kjus t shirt heeft gehaald en op een beschadiging heeft genaaid. Heb nooit nattigheid gevoeld.

Hulst op 1 jan 2018 21:52

het valt ook wel mee met het lekken. Maar waterdichte jassen hebben de stiknaden getapet. Want als het gaat lekken is het op de stiknaad. Hoe onwaarschijnlijk ook. Dat gezegd zijnde, is lichte regen geen probleem. En zelfs harde regen niet, als het maar niet te lang duurt. Sneeuw is weer anders, omdat dat niet van de stof afloopt en de stof dus snel nat maakt.

Broek uiteindelijk gerepareerd met een zwarte gore-tex patch, een prima tijdelijke oplossing. Nu rustig afwachten tot ik een goede aanbieding voor een nieuwe broek 😜

null

*bericht bewerkt door Jeffvdv op 04 feb 2018 22:48

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Plaats een reactie