Ski's testen half maart in Obertauern

In januari worden de nieuwe ski’s voor seizen 2018-2019 weer gepresenteerd op de ISPO. In maart is dan een van de eerste mogelijkheden om die nieuwe modellen (en oude modellen in een nieuw jasje) uit te proberen. Mijn doel is zeker om daar heen te gaan.

Het betreft het evenement Intersport Alpenglühen in Obertauern: https://www.intersport-alpengluehen.de/reisepakete
Er zijn alleen ski’s, geen snowboards.

Mijn plan is om het ‘Silber Paket-ÜF’ of ‘Silber Paket’ te nemen van 18 t/m 21 maart, indien beschikbaar. Dat is verblijf in hotel met ontbijt (ÜF) of halfpension, skipas voor 3 dagen en gebruik van testmateriaal.

Maar eigenlijk wil ik het volgende doen:

  • vrijdagavond (16 maart) die kant op rijden (ofwel de hele nacht doorrijden, ofwel met overnachting en dan de zaterdag het laatste stukje)
  • zaterdag skiën met bekenden die een seizoen in Obertauern verblijven (en een overnachting regelen, liefst in hetzelfde hotel waar we daarna ook zitten)
  • zondag ook vrij skiën en aan het eind van de middag inchecken in het hotel dat in het pakket zit
  • maandag t/m woensdag nieuwe ski’s testen
  • woensdagmiddag terug naar Nederland rijden
  • donderdag weer gewoon naar het werk

Dus: 5 dagen skiën in Obertauern (waarvan 3 dagen het nieuwe materiaal testen, ik in ieder geval).

Ik zoek een andere liefhebber om een kamer mee te delen, samen mee te reizen (ik heb een prima uitgeruste auto) en natuurlijk te skiën. Je hoeft echt niet een gear-freak te zijn als ik, maar als je ski’s wil testen is interesse in materiaal wel leuk denk ik. Het belangrijkste: het moet goed klikken.

Iemand interesse?

Eénpersoonskamers zijn er in elk geval al niet meer. Gaat hard.

Correctie: in Silber (HP) nog wel, 4 stuks. Alleen 18/3-21/3.

*bericht bewerkt door DrPhil op 25 dec 2017 20:35

Ga ik thuis eens overleggen. Aan welke kosten moet ik ongeveer denken?

Ga ik thuis eens overleggen. Aan welke kosten moet ik ongeveer denken?

Jochemgerrits op 26 dec 2017 10:41

Ik heb zelf even zitten denk nog… Ik heb besloten niet te gaan. Ik vind het eigenlijk bizar duur (vanaf € 449 voor 3 dagen als je met zijn tweeën gaat). Je kan niet buiten die arrangementen om en daar zitten zaken in waar ik niks om geef, maar waar je dus wel voor betaalt.

Ik ga in november wel weer naar de Stubaier Gletscher, dan kan je vier dagen testen voor de helft (inclusief verblijf, skipas en materiaal).

De prijs is normaal. Het is niet goedkoop maar ook niet heel duur voor wat je krijgt. Ik betaal nu € 599 voor een Goldpakket (eenpersoonskamer). Dat is een 4sterren hotel met HP aan de piste. Het hotel kost op Booking € 129 per nacht. Dat is dus € 390 voor drie dagen. De skipas kost € 134. Dat is samen € 524. Een losse toegangspas voor Solden kostte me iets van € 100. In Neustift was dat € 35. Zeg in dit geval € 75. Dat is € 599.
Er zit ook nog skiguiding bij, als je dat wil. Die is dus eigenlijk gratis.
Er zit ook nog avondski bij (zit ook in de normale skipas).

Voor een Silber pakket betaal je op basis van 2 personen € 449. Exclusief skipas (€ 134) is dat € 315. Testkaart zeg € 75. Dan betaal je € 240 voor het hotel (en de skiguiding). Dat is drie nachten een 3* hotel met HP, dus € 80 p.p.p.n. Dat lijkt me een heel normale prijs voor Obertauern.

Ik plak er een paar dagen aan vast. Vermoedelijk in elk geval die Tauplitz en Altaussee en/of de gletsjers. Verder zou ik graag een dagje in Mallnitz skiën. Daar ben ik in 1985 (!) begonnen.
Nog bedankt voor de tip.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 dec 2017 11:55

Ja inderdaad: halfpension, 4-sterren hotel, ski guiding… allemaal dingen die ik niet nodig heb. De hotels maken het inderdaad duur en je kan er niet omheen. Dus ik pas om die reden.

Het hotel maakt het idd duur maar ook niet heel duur. De skiguiding is eigenlijk gratis.

Duurder dan wat ik er voor over heb in elk geval. En die guiding hindert mij in wat ik wil doen. Vorig jaar heb ik ook al meteen dat groepje vaarwel gezegd. Maar heel veel plezier daar.

Thx. Je hoeft toch niet mee met die guiding?
En een appartement inclusief eten is toch niet veel goedkoper?

Het is je lust en je leven!

Thx. Je hoeft toch niet mee met die guiding?
En een appartement inclusief eten is toch niet veel goedkoper?

DrPhil op 26 dec 2017 12:05

Jawel veel goedkoper. Als je met een groepje in een appartement gaat betaal je misshcien 30 euro pppn, zelf ontbijt regelen en zelf koken misschien maximaal 10 euro pppd. Maarja het is maar net wat je belangrijk vindt.

PS. wat is ski guiding?

PS. wat is ski guiding?

elisabeth101 op 26 dec 2017 12:20

Je wordt dan met een groepje door een skileraar meegenomen de piste op. Twee keer per dag haal je test-ski’s, als je in hun ritme meegaat. Ondertussen krijg je ook wat tips & tricks over je skitechniek en je gaat dus het hele gebied door.

Ski guiding is een soort begeleid skiën (vermoed ik).
Een appartement met zijn 2-en zal wel een stukje duurder zijn, neem ik aan. En dan nog, dan scheelt het zo’n € 100. Daarvoor laat je het toch niet lopen? Want dan laat je ook meteen de andere skidagen lopen.
Iedereen zijn eigen keus natuurlijk.

Ze hebben overigens wel een vreemde indeling met de skigroepen. Groep 3 is soms in ploeg (!) op de steile stukken, groep 4 carvt op hoge snelheid de piste af en groep 5 zijn de profi’s.

Solden is toch eigenlijk niet veel goedkoper?
Testpas € 90. Skipas € 150. Appartement en eten (obv 2 man) zeg € 150. Samen € 390. Scheelt 6 tientjes.

Change of plans…

Veel vernieuwingen voor seizoen 2018-2019 zitten in het allmountain- en freeridesegment. Daarom ga ik denk ik naar deze testmogelijkheid op de Kaunertaler Gletscher op 17 en 18 maart: https://www.facebook.com/events/1627984857319371/ of http://freeride-testival.com/

Vorig jaar ben ik er ook geweest: relaxte sfeer, alle grote merken staan er en het gebied leent zich goed voor het testen van ski’s (op en naast de piste, als condities dat toelaten). Bovendien kunnen we het zo duur en goedkoop maken als we zelf willen (ski’s testen kost niks, skipas en verblijf wel uiteraard, maar kunnen we zelf uitzoeken).

Ik zoek reisgenoten voor het volgende plan:

  • donderdagavond 15 maart wegrijden ('s nachts rijden, om en om)
  • vrijdag in-skiën in een gebiedje daar in de buurt (ik ben nog nooit in Nauders geweest, of in Fendels)
  • zaterdag en zondag ski’s testen op de Kaunertaler Gletscher
  • zondag 18 maart in de loop van de middag weer naar huis rijden.

Niemand wil mee 3 dagen skiën/testen half maart?

Ga toch gewoon naar Obertauern 😁

Kan niet skiën…

Ik kwam deze nog tegen:
https://www.eurofun.nl/nl/wintersport/ski-snowboard-testreis…
6 t/m 11 april 2018.

En hier nog eentje:
https://www.tui.nl/ski-event/
20 januari 2018 t/m 9 februari 2018 in Gerlos
3 maart 2018 t/m 16 maart 2018 in Zell am See/Kaprun.

Ik heb ze allemaal gezien. Die van TUI betreft overigens uitsluitend de merken Atomic en Salomon. Voor de overige events geldt voor mij: de meerwaarde (nieuwe modellen die aanwezig zijn, ook in verhouding tot de prijs) moet wel goed zijn, en dus het geld waard. Ik ben steeds meer aan het kiezen tussen zo’n test-event of gewoon lekker ‘vrij’ skiën.
Dit voorjaar ga ik me dus richten op de nieuwe allmountain- en freeride ski’s; in het najaar ga ik vooral de nieuwe piste-modellen aan de tand voelen. Komt helemaal goed.

Dat neemt allemaal niet weg dat ik het nog steeds leuker zou vinden om 16-18 maart samen met iemand anders naar het Kaunertal te gaan…

*bericht bewerkt door GiGi op 21 jan 2018 12:35

10 en 11 maart kun je ook freerideski’s testen in Kaprun.
https://www.facebook.com/events/172252803386904/

Elke keer dat in dit topic gereageerd wordt, denk ik ‘jeej, iemand wil misschien wel met mij mee’. Maar nee…

Kunnen we dit topic open houden voor eventuele reisgenoten in het genoemde weekend van 17-18 maart? Dan zou ik een ander topic openen voor het posten van alle testmogelijkheden in de Alpen (waar er genoeg van zijn).

Thanks.

Goh, ik dacht dat je blij zou zijn dat ie weer bovenaan staat.
Verder gaat dit topic zuiver gezien over Obertauern.

*bericht bewerkt door DrPhil op 11 feb 2018 17:43

Plaats een reactie