Het resultaat van één extreme dump op de col de Lautaret

Deze plaatjes zijn doorgestuurd door de sneeuwruim-teams die op de Lautaret werken en vorige week de col sneeuwvrij hebben gemaakt. Dit is niet in Japan, maar gewoon in de Franse Alpen. En na slechts 1 dump ;-)

null

null
null

Click. Click. Peace

De lautaret he? Dus niet boven de pas de laatste 6km naar de Galibier? Niet te geloven dit.

@HN65 Nee echt de Lautaret. De Galibier daar denken ze nu niet eens over na joh… Als de winter zo doorgaat kunnen we volgend jaar juni daar nog skiën… ;-)

Click. Click. Peace

@HN65 Nee echt de Lautaret. De Galibier daar denken ze nu niet eens over na joh… Als de winter zo doorgaat kunnen we volgend jaar juni daar nog skiën… ;-)

Rogier op 20 dec 2017 13:47

Ongelofelijk, wat een bak sneeuw! Wordt de hele Lautaret wel weer helemaal vrijgehouden in de winter tussen Grenoble en Briancon? Meen dat er afgelopen jaar thv het stuwmeer bij L2A de weg dicht was door verschuivingen?

@HN65 Een tunnel was toen ingestort, (landverschuiving) maar deze was vorig jaar en afgelopen zomer al weer open. (Een nieuwe tunnel geboord) En is afgelopen week helemaal officieel geopend.
Meer info hierover: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/317564/toegang-naa…

Maar de Lautaret blijft in principe de hele winter open. En dat is met zoveel sneeuw altijd een erg mooi stukje ‘Alpenrijden’ ;-)

Click. Click. Peace

Ik vraag me af of ik hier winterbanden nodig heb…

;)

Nog een plaatje

https://cdn.wintersport.nl/forum/20/5d93cac47b59845953182630...

Click. Click. Peace

Poeh, dat zijn nog eens mythische hoeveelheden!

Ik vraag me af of ik hier winterbanden nodig heb…

;)

Hessel op 20 dec 2017 14:11

Je mag kiezen: Ski’s, een snowboard of een sneeuwscooter…

@Rogier Volgens mij is de Lautaret zo ongeveer de hoogste bergpas die het hele jaar door begaanbaar is. Met een barre winter met veel sneeuw eigenlijk bijna niet te doen. Is hij al een paar dagen dicht geweest?

Mr. Slow

Hij hoort zeker bij de hogere. En zo midden in het hooggebergte wil hij ook wel eens aardig dichtsneeuwen. De hellingen eromheen zijn wel vrij eenvoudig (lawinetechnisch) in de gaten te houden. Dat maakt een heleboel uit!

Dit jaar is hij al een paar nachten en enkele dagen dicht geweest. Zelden is het echt lang trouwens. Langste wat ik heb meegemaakt is volgens mij een week…

Click. Click. Peace

Kan iemand ze uitleggen dat een loopgravenoorlog inmiddels achterhaald is?
oT: ik zou niet graag door het tunneltje van de 3e foto rijden. Hoe gaat dat met dooi?

*bericht bewerkt door DrPhil op 20 dec 2017 17:39

Toen ik in januari dit jaar over de Lautaret reed (heen) lag er niks 😂

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie