BBQ voor tijdens skivakantie

Voor een opdracht op school moet ik een bbq gaan uitvinden voor de doelgroep wintersporters. Ik ga zelf ook graag op wintersport en dacht bij mijzelf ik heb nog nooit iemand gezien die aan het bbq’en is op wintersport of überhaupt in de sneeuw. Ik zou het daarom erg waarderen als jullie een kleine enquête kunnen maken en als je een leuk idee hebt voor een barbeque in de sneeuw is dat altijd welkom!

vraag 1: Hoe oud ben je?
vraag 2: Wat doe je als je op wintersport gaat? denk aan skieen snowboarden enz.
vraag 3: waar zou je de bbq voor gebruiken? Voor een maaltijd of bijvoorbeeld voor een snelle bak koffie/chocomelk?
vraag 4: Op welke manier zou je de bbq willen meenemen? voorop de ski? in een rugtas? dat de bbq zelf skis heeft en je hem naar beneden kan laten glijden? volume van bbq is 3000 kubieke cm dat is niet veel.
vraag 5: zou je de bbq frequent gebruiken? en waarom?

Verdere opmerkingen of ideen zijn allemaal welkom.

Met vriendelijke groet Lars

Ik zet hem altijd achterop mijn ski’s. Tijdens het skiën skiet iemand vlak achter mij om de hamburgers om te draaien. Tijdens het wachten bij de lift deel ik een paar broodjes uit en dan weer gaan met de banaan.

A winter without powder isn't a winter!

Vergeet niet dat je ook vaak bananen tegenkomt, kan zijn dat de bbq hiervoor wat klein is.

Edwin van Riel

Ik zou de bbq achterop de ski’s monteren.
Ook zou ik hem op gas laten branden en kantelbaar maken.

Bij de lift kan ik dan een worstje bakken.
Op vlakke stukken kantel ik de brander naar achter en draai het gas vol open. Door deze straalaandrijving hoef ik niet te prikken.

We zijn inmiddels verder aan het ontwikkelen met lachgasinjectie. Daardoor halen we meer vermogen uit de bbq. Dan zijn de worstjes sneller klaar en werkt de aandrijving ook bergop. Dat bespaart een liftpas.

De barbecue gebruiken voor een snelle bak koffie/chocolademelk natuurlijk. Waarom anders een barbecue?

Mr. Slow

Vergeet niet dat je ook vaak bananen tegenkomt, kan zijn dat de bbq hiervoor wat klein is.

evr66 op 14 dec 2017 16:10

Je kunt de banaan ook vullen met kooltjes. Vooral leuk als je met wat groter gezelschap bent.

Wij nemen er dus echt eentje mee af en toe…: https://www.mijncobb.nl/barbecues/modellen/

Maar nooit tijdens het skiën zelf, dat dan weer niet.

Vergeet niet dat je ook vaak bananen tegenkomt, kan zijn dat de bbq hiervoor wat klein is.

evr66 op 14 dec 2017 16:10

Je kunt de banaan ook vullen met kooltjes. Vooral leuk als je met wat groter gezelschap bent.

Hessel op 14 dec 2017 16:20

Wordt vast wel gewaardeerd door een onderkoeld slachtoffer. Zo, kan meteen door naar inside :)

*bericht bewerkt door evr66 op 14 dec 2017 16:40

Edwin van Riel

Wat voor school doe je?

vraag 1: Hoe oud ben je?
32

vraag 2: Wat doe je als je op wintersport gaat? denk aan skieen snowboarden enz.
ski, snowboard

vraag 3: waar zou je de bbq voor gebruiken? Voor een maaltijd of bijvoorbeeld voor een snelle bak koffie/chocomelk?
ik zou gene BBQ meenemen, ik heb al teveel spullen mee. Warme drank gaat al mee in een thermosfles. De maaltijd is een broodje. Maar ik zou niet gaan BBQen ivm dat 't teveel tijd kost en gedoe om dat ding mee te nemen.

vraag 4: Op welke manier zou je de bbq willen meenemen? voorop de ski? in een rugtas? dat de bbq zelf skis heeft en je hem naar beneden kan laten glijden? volume van bbq is 3000 kubieke cm dat is niet veel.
Ik wil geen BBQ meenemen, alles moet in mijn rugzak.

vraag 5: zou je de bbq frequent gebruiken? en waarom?
Nee, kost teveel tijd en gedoe. Als ik al iets zou meenemen zou hij op gas moeten werken (gelijk aan, licht).

Handig zou zijn als je zo n cobb keteltje zou hebben wat tevens je helm is. Kooltjes en aanmaakblokjes in een sjaal en uiteraard de hamburgers en worstjes gewoon op je ski’s tapen zodat ze koel blijven. Bier kan in de Camelbak en ketsjup van de mcDrek in van die zakjes. Vergeet alleen de lucifers niet.

vraag 1: Hoe oud ben je? 33
vraag 2: Wat doe je als je op wintersport gaat? denk aan skieen snowboarden enz. Snowboarden / Afhankelijk met wie daarna of uit eten sauna, of teveel bier drinken in kroeg / appartement
vraag 3: waar zou je de bbq voor gebruiken? Voor een maaltijd of bijvoorbeeld voor een snelle bak koffie/chocomelk?
Ik zou in ieder geval geen BBQ onderweg op de piste meenemen. Wat moet ik daarmee? Als ik in de sneeuw sta wil ik zoveel mogelijk snowboarden. Dan ga ik niet relaxed een uurtje de tijd nemen om te klooien met kooltjes. Ook niet met gas trouwens. En waar moet ik dan de ingredienten vandaan halen? De hutten op de piste kunnen het sneller, makkelijker en waarschijnlijk ook goedkoper voor je aanleveren. En warmer vooral, want die hebben ook een binnen bij slecht weer.

Als je dit nu echt enig nut wil laten hebben: Ik zou er een heater van maken, om jou en je gezelschap tijdens wachten voor en in de lift op te warmen. Wel makkelijk in een rugzakje natuurlijk die je zo even uit kan schuiven en minimaal twee personen van stralingswarmte kan voorzien. Of een handwarmer? Maar dit is echt een vergezocht idee.

vraag 4: Op welke manier zou je de bbq willen meenemen? voorop de ski? in een rugtas? dat de bbq zelf skis heeft en je hem naar beneden kan laten glijden? volume van bbq is 3000 kubieke cm dat is niet veel.
Ik zou hem in een stevige rugzak stoppen. Doe er een camel back bij zodat het nog iets meer nut heeft.

vraag 5: zou je de bbq frequent gebruiken? en waarom?
Nee. Omdat alle punten hierboven. ;)

Bergen + Sneeuw = ❤

vraag 1: Hoe oud ben je?
26

vraag 2: Wat doe je als je op wintersport gaat? denk aan skieen snowboarden enz.
Skiën

vraag 3: waar zou je de bbq voor gebruiken? Voor een maaltijd of bijvoorbeeld voor een snelle bak koffie/chocomelk?
Niet op de piste. Ik zou het dan eerder als uitstapje in de avond doen. In plaats van rodelen, kan je dan op één avond ergens in de natuur (en hopelijk sneeuw) BBQ’en.

vraag 4: Op welke manier zou je de bbq willen meenemen? voorop de ski? in een rugtas? dat de bbq zelf skis heeft en je hem naar beneden kan laten glijden? volume van bbq is 3000 kubieke cm dat is niet veel.
Maakt niet uit als hij maar makkelijk mee te nemen is. Ideaal zou zijn als de hele BBQ-set als rugtas op te vouwen is. Beetje het idee van die wegwerp-bbq’s, maar dan iets luxer en bedacht op sneeuw.

vraag 5: zou je de bbq frequent gebruiken? en waarom?
Nee, meer iets om 1x keer per vakantie te doen.

Wat voor school doe je?

vraag 1: Hoe oud ben je?
32

vraag 2: Wat doe je als je op wintersport gaat? denk aan skieen snowboarden enz.
ski, snowboard

vraag 3: waar zou je de bbq voor gebruiken? Voor een maaltijd of bijvoorbeeld voor een snelle bak koffie/chocomelk?
ik zou gene BBQ meenemen, ik heb al teveel spullen mee. Warme drank gaat al mee in een thermosfles. De maaltijd is een broodje. Maar ik zou niet gaan BBQen ivm dat 't teveel tijd kost en gedoe om dat ding mee te nemen.

vraag 4: Op welke manier zou je de bbq willen meenemen? voorop de ski? in een rugtas? dat de bbq zelf skis heeft en je hem naar beneden kan laten glijden? volume van bbq is 3000 kubieke cm dat is niet veel.
Ik wil geen BBQ meenemen, alles moet in mijn rugzak.

vraag 5: zou je de bbq frequent gebruiken? en waarom?
Nee, kost teveel tijd en gedoe. Als ik al iets zou meenemen zou hij op gas moeten werken (gelijk aan, licht).

kjiratsiekoedel op 14 dec 2017 16:50

Ik doe de opleiding industrieel product ontwerpen. Ik merk dat bijna niemand een bbq mee wilt nemen op de piste. Dus ik moet kijken of ik daar wat aan kan veranderen of eventueel het product zelf. Bedankt trouwens voor de reacties

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog steeds speel met het idee om ipv ergens te lunchen gewoon zo’n wegwerp bbq mee te nemen en onderweg ergens wat worstjes te grillen ofzo. Maar zal niet vaak gebeuren gezien je inderdaad nogal wat mee moet nemen.

Bij de accomodaties waar ik heb gezeten wel meermaals de bbq aan gehad. En nog eens aangeschoven voor een bbq lunch op een terras van een restaurant in tignes.

Toevallig hebben wij dit afgelopen jaar geprobeerd in Tignes op de piste. Wegwerp bbq mee, wat worsten in de rugzak en bakken maar. Was helaas geen succes. Door de hoogte wilde dat ding maar moeilijk aan gaan, laat staan lekker heet worden om goed te kunnen bbq’en 😅

Snow!
  • Wat doe je als je op wintersport gaat? denk aan skieen snowboarden enz.
    Skiën

  • Waar zou je de bbq voor gebruiken? Voor een maaltijd of bijvoorbeeld voor een snelle bak koffie/chocomelk?
    Maaltijd

  • Op welke manier zou je de bbq willen meenemen? voorop de ski? in een rugtas? dat de bbq zelf skis heeft en je hem naar beneden kan laten glijden? volume van bbq is 3000 kubieke cm dat is niet veel.
    Ik zou geen bbq mee willen nemen. In Noorwegen heb ik op veel plekken bbq-huisjes op de piste zien staan. Daarvan zou ik me kunnen voorstellen dat ik dat zou gebruiken, vooral als de bbq al aangestoken is en ik dat niet zelf hoef te doen.

  • Zou je de bbq frequent gebruiken? en waarom?
    Zo’n bbq-huisje misschien 1 of 2 keer in een skivakantie van een week.

@Arjen2 In Serre Chevalier hebben ze ook een plek waar je je eigen worstjes kan roosteren op een BBQ die al aanstaat ;-) ideaal.

Click. Click. Peace

@Fabian Dat zal niet door de hoogte zijn gekomen… Ik heb ge-bbqt op bijna 5000 meter hoogte en dat ging prima. ;-)

Click. Click. Peace

@Rogier Dan zal het vast aan de kwaliteit van de wegwerp bbq hebben gelegen 😆

Snow!

@Fabian Grote kans! ;-)

Click. Click. Peace

@Arjen2 In Serre Chevalier hebben ze ook een plek waar je je eigen worstjes kan roosteren op een BBQ die al aanstaat ;-) ideaal.

Rogier op 14 dec 2017 19:28

Moet dan toch eens op het todo lijstje

vraag 1: 38
vraag 2: Skien, sleeén sneeuwballen gooien
vraag 3: Maaltijd
vraag 4: een skiset voor de Weber go Anywhere lijkt me een goed idee
vraag 5: dagelijks

Ik ben er fervent BBQ-er en de Weber staat hier vanaf maart minimaal wekelijks aan en de laatste keer is nog vorig weekend geweest. Ook de kerstmaaltijd komt er voor het grootste gedeelte weer vanaf. Heb het niet bijgehouden maar de 75 keer dit jaar is wel gelukt denk ik zo.
Omdat ik afgelopen zomer tijdens de vakantie geen bbq had bij mijn stacaravan en mijn ervaring is dat wegwerp bbq’s alleen maar cremeren en niet BBQ-en heb ik maar een Weber Go Anywhere (WGA) erbij aangeschaft.

Ideale bbq voor in de dakkoffer erbij. Starter, gereedschap en briketten erin en een prima pakketje om de week door te komen.
Dus de WGA op een setje skies meenemen het gebied in…

Nu alleen nog een kippetje bij @Rogier ophalen ;-)

*bericht bewerkt door Togi op 14 dec 2017 21:45

Vraag het eens in de smoke&bbq groep op FB 😉

Ik boek altijd een huis met bbq 😄

Disturbing the peace since 1975

Eigenlijk wel een goed idee! Wij gaan winterkamperen en het lijkt me best leuk om s avonds buiten in de sneeuw wat worstjes te grillen en glühwein te drinken. Lekker warm om de bbq. Marshmallows als toetje. Komt op de paklijst!

Oh en het wordt een wegwerpbbq, geen troep en het is toch niet iets dat je dagelijks gaat doen. Op de piste lijkt me wel lastig, gesleep en waar laat je naderhand zo’n vies heet ding.?

*bericht bewerkt door Dathojo op 14 dec 2017 23:12

Plaats een reactie